Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΆλλες προτάσεις σχετικά με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του θεσμού του μέντορα;Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Τσιφουτίδης | 9 Δεκεμβρίου 2010, 16:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο θεσμός του μέντορα (αγγλιστί tutor) υπάρχει στην αγγλοσαξωνική τριτοβάθμια εκπαίδευση και υπηρετεί τυχόν καθοδήγηση και επιπλέον ακαδημαϊκές ανάγκες των φοιτητών. Ο ρόλος του μέντορα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα θα μπορούσε να είναι αυτός του Σχολικού Συμβούλου. Οι προϋποθέσεις θα πρέπει να είναι αυστηρές (π.χ. αρχαιότητα, συνεχής άριστη αξιολόγηση διδακτικού έργου). Μέντορ μπορεί να είναι οποιοςδήποτε ενεργός εκπαιδευτικός, ο οποίος όμως απαραιτήτως θα συνεχίζει να ασκεί διδακτικό έργο και όχι να αποκοπεί από την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα πρέπει ταυτοχρόνως να επανεισαχθεί ο ρόλος των επιθεωρητών, κατά τα πρότυπα ISO (auditors) ενός συστήματος αξιολόγησης, που θα αξιολογούν το έργο των εκπαιδευτικών. Τότε, στην περίπτωση ανάγκης διορθωτικών κινήσεων για την βελτίωση της απόδοσης ενός υστερούντος εκπαιδευτικού, θα επιλαμβάνεται ο μέντωρ. Το ίδιο μπορεί να γίνεται και για τους νεοεισερχόμενους ως υποβοήθηση στο νέο εργασιακό περιβάλλον. Επειδή δυστυχώς πολύς κόσμος βλέπει την εκπαίδευση όχι ως λειτούργημα αγάπης προς τα παιδιά αλλά ως επαγγελματική εφ όρου ζωής εξασφάλιση, με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική κοινότητα ως μέσος όρος να υπολείπεται σε ενδιαφέρον εν σχέσει προς το παρελθόν, ο θεσμός αυτός θα πρέπει να υπηρετηθεί από τους ΑΡΙΣΤΟΥΣ των ΑΡΙΣΤΩΝ για πολλά χρόνια. Γιώργος Τσιφουτίδης Δρ. Μηχανικός Γεωλόγος ΥΓ Την λεκτική και κριτική φτώχια των νέων την έζησα σε μεγάλα εργοτάξια όπου ήλθαν φοιτητές ΑΕΙ για τις διπλωματικές τους εργασίες.