Είναι αδιανόητο για παιδία που ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια, στα οποία εισήχθησαν με την αξία τους (διάβασμα, στρες, ανταγωνισμό και οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους) και με αδιάβλητη εξεταστική διαδικασία, να πρέπει για την εισαγωγή τους στο αντίστοιχο πρότυπο λύκειο να υποβληθούν εκ νέου παιδιά στην ίδια ψυχοφθόρο διαδικασία και οι γονείς να ξαναβάλουν «το χέρι στην τσέπη», όταν μάλιστα έχουν μπροστά τους τον επόμενο «Γολγοθά» των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι προφανές ότι, οι μαθητές αυτοί πέτυχαν την εισαγωγή τους, γνωρίζοντας ότι θα φοιτούσαν σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο και λύκειο) στο ίδιο σχολείο που θα είχαν εισαχθεί. Γιατί οι μαθητές των Προτύπων πρέπει να αποδεικνύουν κάθε τρία χρόνια ότι εξακολουθούν να δικαιούνται αυτό που κέρδισαν; Και αν δεν τα καταφέρουν να πρέπει άμεσα και χωρίς τη θέλησή τους να αλλάξουν σχολείο, κάτι που όταν μέχρι τώρα συνέβαινε, σε οποιοδήποτε σχολείο της Ελλάδας, ήταν μόνο σαν επιβολή της μέγιστης τιμωρίας για ιδιαίτερα προβληματικές καταστάσεις. Η αιφνιδιαστική (με κλειστά σχολεία και εν μέσω πανδημίας), δυσμενής, επιλεκτική και άδικη μεταβολή των όρων φοίτησης στα Πρότυπα σχολεία δεν τιμά τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αριστείας.
Είναι αδιανόητο για παιδία που ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια, στα οποία εισήχθησαν με την αξία τους (διάβασμα, στρες, ανταγωνισμό και οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους) και με αδιάβλητη εξεταστική διαδικασία, να πρέπει για την εισαγωγή τους στο αντίστοιχο πρότυπο λύκειο να υποβληθούν εκ νέου παιδιά στην ίδια ψυχοφθόρο διαδικασία και οι γονείς να ξαναβάλουν «το χέρι στην τσέπη», όταν μάλιστα έχουν μπροστά τους τον επόμενο «Γολγοθά» των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι προφανές ότι, οι μαθητές αυτοί πέτυχαν την εισαγωγή τους, γνωρίζοντας ότι θα φοιτούσαν σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο και λύκειο) στο ίδιο σχολείο που θα είχαν εισαχθεί. Γιατί οι μαθητές των Προτύπων πρέπει να αποδεικνύουν κάθε τρία χρόνια ότι εξακολουθούν να δικαιούνται αυτό που κέρδισαν; Και αν δεν τα καταφέρουν να πρέπει άμεσα και χωρίς τη θέλησή τους να αλλάξουν σχολείο, κάτι που όταν μέχρι τώρα συνέβαινε, σε οποιοδήποτε σχολείο της Ελλάδας, ήταν μόνο σαν επιβολή της μέγιστης τιμωρίας για ιδιαίτερα προβληματικές καταστάσεις. Η αιφνιδιαστική (με κλειστά σχολεία και εν μέσω πανδημίας), δυσμενής, επιλεκτική και άδικη μεταβολή των όρων φοίτησης στα Πρότυπα σχολεία δεν τιμά τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αριστείας.