Διαβάζοντας τους σκοπούς των δυο τύπων σχολείων δεν προκύπτουν ουσιαστικές διαφορές με εξαίρεση τους ομίλους αριστείας και τον πειραματισμό στη διοίκηση. Ασφαλώς και στα Πειραματικά μπορούν να λειτουργήσουν όμιλοι αριστείας καθώς δεν υπάρχει ερμηνεία στο νόμο περί "όμίλου αριστείας". Τα περί πειραματισμού και τυχαίου δείγματος είναι παντελώς ανυπόστατα. Η τυχαία δειγματοληψία αφορά μια μέθοδο, όχι όμως μοναδική, που επιλέγουν οι ερευνητές και είναι ασυμβίβαστη με την κλήρωση εισαγωγής σε ένα σχολείο διότι εκεί το επιλέγουν οι γονείς μαθητών (κι όχι οι ερευνητές) σε αστικά κυρίως κέντρα. Τα σχολεία ως ΠΠΣ του ν.3966 αποτελούσαν ένα ενιαίο δίκτυο που εξυπηρετούσε απόλυτα τους σκοπούς που περιγράφονται στα άρθρα 11,12 και ο διαχωρισμός έχει μόνο ιδεοληπτική κι όχι επιστημονική βάση. Να γίνει πάλι ενιαίο δίκτυο ΠΠΣ κι αν θέλουν τυχαίο δείγμα, οι ερευνητές ξέρουν πώς να το επιλέξουν.
Διαβάζοντας τους σκοπούς των δυο τύπων σχολείων δεν προκύπτουν ουσιαστικές διαφορές με εξαίρεση τους ομίλους αριστείας και τον πειραματισμό στη διοίκηση. Ασφαλώς και στα Πειραματικά μπορούν να λειτουργήσουν όμιλοι αριστείας καθώς δεν υπάρχει ερμηνεία στο νόμο περί "όμίλου αριστείας". Τα περί πειραματισμού και τυχαίου δείγματος είναι παντελώς ανυπόστατα. Η τυχαία δειγματοληψία αφορά μια μέθοδο, όχι όμως μοναδική, που επιλέγουν οι ερευνητές και είναι ασυμβίβαστη με την κλήρωση εισαγωγής σε ένα σχολείο διότι εκεί το επιλέγουν οι γονείς μαθητών (κι όχι οι ερευνητές) σε αστικά κυρίως κέντρα. Τα σχολεία ως ΠΠΣ του ν.3966 αποτελούσαν ένα ενιαίο δίκτυο που εξυπηρετούσε απόλυτα τους σκοπούς που περιγράφονται στα άρθρα 11,12 και ο διαχωρισμός έχει μόνο ιδεοληπτική κι όχι επιστημονική βάση. Να γίνει πάλι ενιαίο δίκτυο ΠΠΣ κι αν θέλουν τυχαίο δείγμα, οι ερευνητές ξέρουν πώς να το επιλέξουν.