Προτείνεται να προστεθεί για τα Πρότυπα Σχολεία παράγραφος ανάλογη με αυτή των Πειραματικών για τα συνδεδεμένα ανώτερης βαθμίδας:
"Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι Π.Σ., σε συνδεδεμένο Π.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον εξέταση".
Η μη πρόβλεψη αυτόματης μετάβασης σε συνδεδεμένο Π.Σ. της αμέσως ανώτερης βαθμίδας είναι αντιπαιδαγωγική για προφανείς λόγους (π.χ. επαναξιολόγηση ήδη αξιολογημένων μαθητών που οποίοι έχουν αλλάξει στην 1 γυμνασίου σχολικό περιβάλλον εκτός περιοχής τους).
Η πρόσβαση κι από άλλη βαθμίδα (π.χ. Λύκειο) θεραπεύεται από την υφιστάμενη διαδικασία που δίνει δυνατότητα πρόσβασης μέσω εισαγωγικών εξετάσεων για μαθητές εκτός του συνδεδεμένου γυμνασίου.
Προτείνεται να προστεθεί για τα Πρότυπα Σχολεία παράγραφος ανάλογη με αυτή των Πειραματικών για τα συνδεδεμένα ανώτερης βαθμίδας: "Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι Π.Σ., σε συνδεδεμένο Π.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον εξέταση". Η μη πρόβλεψη αυτόματης μετάβασης σε συνδεδεμένο Π.Σ. της αμέσως ανώτερης βαθμίδας είναι αντιπαιδαγωγική για προφανείς λόγους (π.χ. επαναξιολόγηση ήδη αξιολογημένων μαθητών που οποίοι έχουν αλλάξει στην 1 γυμνασίου σχολικό περιβάλλον εκτός περιοχής τους). Η πρόσβαση κι από άλλη βαθμίδα (π.χ. Λύκειο) θεραπεύεται από την υφιστάμενη διαδικασία που δίνει δυνατότητα πρόσβασης μέσω εισαγωγικών εξετάσεων για μαθητές εκτός του συνδεδεμένου γυμνασίου.