• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Ιωαννίδου' | 29 Απριλίου 2020, 18:56

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Ωραίο το παραμύθι σας (το καινούριο νομοσχέδιο) αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει, γιατί δεν έχει … Δράκο. Δεν έχει στο νηπιαγωγείο τραπεζοκόμους, τραπεζαρίες και αίθουσες ύπνου, που είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Δεν έχει μόνιμες καθαρίστριες σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, απαραίτητες για την τήρηση βασικών συνθηκών υγιεινής. Δεν πειράζει όμως, γιατί … θα έχει καθηγητές Αγγλικών και θα προστεθούν άλλα δύο χρόνια στην απαραίτητη υποχρεωτική διδασκαλία Αγγλικών στο σχολείο για να μπορούν τα παιδιά να γράφονται σε ένα ιδιωτικό φροντιστήριο ξένων γλωσσών, να πληρώνουν και να παίρνουν το Lower στα Αγγλικά . Δεν έχει γυμναστήρια, για την καθημερινή άσκηση των παιδιών τις βροχερές και κρύες μέρες του χειμώνα. Α … ξέχασα δεν πειράζει, γιατί μπορεί να έχει καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Δεν έχει σε αρκετά σχολεία έναν υπολογιστή και εκτυπωτή σε κάθε τάξη. Α … ξέχασα δεν πειράζει, γιατί μπορεί να έχει καθηγητή Πληροφορικής. Δεν έχει βοηθό εκπαιδευτικού σε κάθε τάξη, ώστε να μπορούν άνετα να εφαρμοστούν τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα. Για παράδειγμα, η συνεργατική μάθηση δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί σε τάξεις 22-26 παιδιών, χωρίς μάλιστα βοηθό. Αλλά δεν πειράζει, αφού υπάρχει στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα, γιατί να μας ενδιαφέρει αν πραγματικά εφαρμόζεται. Και ένα σχόλιο ακόμη για τις μεγαλύτερες βαθμίδες. Αναρωτήθηκε κανείς από τους υψηλά ιστάμενους στα υπουργεία, γιατί έχει απαξιωθεί τόσο το σχολείο σήμερα, γιατί στους περισσότερους μαθητές δεν αρέσει το σχολείο και δεν βρίσκουν κανένα ενδιαφέρον σε αυτό; Είναι δυνατόν να φταίνε μόνο οι μαθητές και εκπαιδευτικοί; Μάθηση χωρίς ενδιαφέρον και χαρά δεν μπορεί να υπάρξει, σύμφωνα με τις θεωρίες μάθησης. Γι΄ αυτό, είναι καλύτερα να ασχοληθείτε με τα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης: να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, αντί να τον αυξήσετε, να παρέχετε πόρους για υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία, να δημιουργήσετε βιβλιοθήκες στα σχολεία και να ενισχύσετε αυτές που ήδη υπάρχουν (αλλά ξέχασα … τι να τα κάνουμε τώρα τα βιβλία, έχουμε tablet και κάνουμε εξ΄ αποστάσεως … «εκπαίδευση»), να παρέχετε ουσιαστική επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς, να διαμορφώσετε τα προγράμματα ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για όλα αυτά και για πολλά άλλα χρόνια φωνάζουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί. Μέχρι τότε μην μας σερβίρετε παραμύθια, παριστάνοντας ότι ενδιαφέρεστε για εμάς, ή αν το κάνετε βάλτε μέσα και έναν … Δράκο για να μπορούμε να τα διαβάζουμε με ενδιαφέρον ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Αφήστε μας να κάνουμε τη δουλειά μας, όπως εμείς ξέρουμε πολύ καλά έστω και με τα ελάχιστα μέσα που μας έχουν απομείνει. Μαρία (νηπιαγωγός και μητέρα παιδιών στο Λύκειο)