Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Αλεξάνδρα | 29 Απριλίου 2020, 19:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάργηση του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου πριν απο μερικά χρόνια έθιξε σοβαρά το αγαθό του «βιολογικού γραμματισμού» των μαθητών του Ελληνικού Σχολείου. Θεωρώ οτι το μάθημα αυτό θα έπρεπε να επανέλθει είτε σαν επιλογής στην Γ λυκείου είτε με άλλο τρόπο. Στο μάθημα αυτό και σε μια εποχή που ανθίζουν αντιεπιστημονικά κινήματα (π.χ. αντιεμβολιασμού) οι μαθητές διδάσκονταν άκρως σημαντικά θέματα που αφορούν την Ανθρώπινη Υγεία (αντιβιοτικά, εμβόλια, σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, AIDS, εξαρτησιογόνες ουσίες), την Οικολογία (λειτουργία οικοσυστημάτων, μεσογειακά οικοσυστήματα και πυρκαγιές, ρύπανση, περιβαλλοντικά προβλήματα) και την Εξέλιξη. Τα θέματα αυτά είναι απαραίτητο να διδάσκονται από Βιοεπιστήμονες και δε μπορεί να καλυφθούν στο πλαίσιο άλλων μαθημάτων, ούτε από «θεματικές εβδομάδες» ούτε από «δημιουργικές εργασίες». Επιπλέον, η κατάργηση του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου στερεί τη διδασκαλία της Εξέλιξης από το Λύκειο. Είναι πραγματικά λυπηρό η επιστήμη που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ Θετικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, να ακρωτηριάζεται διαρκώς και για αυτό θεωρώ οτι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και σαν "γέφυρα" μεταξύ των πεδίων όπως υπήρξε στο παρελθόν.