• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.)' | 29 Απριλίου 2020, 20:00

    Το θέμα της προσμέτρησης των δυσπροσίτων στο διπλάσιο είναι άκρως σοβαρό εκπαιδευτικό θέμα. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, ύστερα από το «άνοιγμα» των πινάκων και την προσμέτρηση προϋπηρεσίας τεσσάρων ετών (2010-2014) που προκάλεσε δραματικές ανακατατάξεις στους πίνακες των αναπληρωτών, αλλά και εξαιτίας της παρατεταμένης αδιοριστίας οκτώ ετών, διακυβεύεται η αξιοκρατία, η διαφάνεια αλλά και το μελλοντικό δικαίωμα μόνιμου διορισμού. Η ΠΕΑΔ με αυτογνωσία και σύνεση, με λόγο και σκέψη που χαρακτηρίζονται από σοβαρό ήθος και ύφος που συνάδουν προς αυτό των εκπαιδευτικών λειτουργών, δηλώνει τα εξής: 1. Η προσμέτρηση των δυσπροσίτων στο διπλάσιο καθορίστηκε με την υπ. αριθμ. 46272/Δ2, ΦΕΚ599/16-05-2002 εγκύκλιο, ως κίνητρο για τη στελέχωση των απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς λόγω άλλων οικονομικών συνθηκών που είχαν ως αποτέλεσμα να μην αποδέχονται εύκολα την τοποθέτησή τους σε τέτοιες περιοχές. Σήμερα όμως μέσα στην οικονομική κρίση που βιώνουμε, οι ανάγκες έχουν μεταβληθεί και ως εκ τούτου ακόμα και αν εξέλιπε ένα τέτοιο κίνητρο τα δυσπρόσιτα σχολεία δεν θα είχαν πρόβλημα στελέχωσής τους. 2. Η προσμέτρηση στο διπλάσιο των δυσπροσίτων περιοχών και ιδιαίτερα σε συνδυασμό με άλλες ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.α.) παραβιάζουν τη σειρά του πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών. 3. Ορθά ο ν.4589/2019 έβαλε τέλος σε αυτές τις στρεβλώσεις. Έτσι, π.χ. τρίτεκνος διοριζόμενος κάθε χρόνο με το 20% με προϋπηρεσία 50 μηνών και με τοποθέτηση σε δυσπρόσιτο σχολείο βρέθηκε πιο πάνω από αναπληρωτή με πραγματική προϋπηρεσία 100 μηνών. 4. Το πρόβλημα θα επανέλθει και από την ισχύουσα νομοθεσία για την τοποθέτηση συμφώνα με την οποία λαμβάνονται υπόψη τα κοινωνικά κριτήρια. Ύστερα από όλα αυτά θεωρούμε απαράδεκτη την επανφορά του διπλασιασμού των δυσπροσίτων καθώς παραβιάζουν την ισότητα και την αξιοκρατία σε συνδυασμό με την ανάγκη αλλαγής κριτήριων τοποθέτησης των αναπληρωτών. Προτείνουμε: 1. Ως κίνητρο υπηρέτησης ειδικό επιμίσθιο το οποίο θα ανταποκρίνεται στο κόστος και τις συνθήκες διαβίωσης σε περιοχές με σχολικές μονάδες απομακρυσμένες 2. Να επανέλθει το λεγόμενο «κουτάκι», η δυνατότητα δηλαδή να αποδέχεται την πρόσληψή του ο υποψήφιος αναπληρωτής (και) στις περιοχές της προηγούμενης περίπτωσης 3. Ως κίνητρο τον διπλασιασμό μόνο των μορίων διαβίωσης-μετάθεσης και να ισχύσουν ως κριτήρια τοποθέτησης των αναπληρωτών τα κριτήρια που ισχύουν για τους μόνιμους. Η συζήτηση για επαναφορά των «διπλών» μορίων είναι παρελκυστική και άσχετη με τις πραγματικές ανάγκες όσων υπηρετούν σε τέτοια σχολεία.