• Σχόλιο του χρήστη 'Αικατερίνη Μπαχτσεβάνη' | 29 Απριλίου 2020, 20:33

    Αν μιλάμε για εισαγωγή απλά ενός προγράμματος δίγλωσσης εκπαίδευσης, δεν πρέπει απλά να επιτευχθεί με την παράδοση μαθημάτων στην Αγγλική γλώσσα, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η κατάκτηση της Ελληνικής γλώσσας (της επίσημης γλώσσας). Οι μαθητές, οι οποίοι δεν έχουν ως μητρική είτε την ελληνική γλώσσα είτε την αγγλική, θα βρεθούν σε μαθησιακό αδιέξοδο, αν δεν εξασφαλισθεί ότι καταλαβαίνουν και ομιλούν σε ικανοποιητικό βαθμό τη μία από τις δύο αυτές γλώσσες. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι λόγω πρακτικών ζητημάτων (πχ μειονότητες, ειδικά νηπιαγωγεία, τμήματα ένταξης, κλπ) τα προγράμματα αυτά δεν μπορεί να είναι ομοιόμορφα, αλλά θα διαφέρουν μεταξύ τους. Η λέξη κλειδί σε αυτό το εγχείρημα είναι η λέξη "συμπερίληψη", να αξιολογείται πρώτα και το γλωσσικό αλλά και το πολιστισμικό υπόβαθρο των μαθητών, να υπάρχει μηχανισμός στήριξης των παιδιών και των οικογενειών τους, ώστε το σχολείο να τους αγκαλιάσει όλους.