Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΆλλες προτάσεις σχετικά με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του θεσμού του μέντορα;Σχόλιο του χρήστη ΣΤΕΛΙΟΣ | 9 Δεκεμβρίου 2010, 20:48
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πολύ καλή η πρόθεση σας να βοηθήσετε τους νεοεισερχόμενους στην εκπαίδευση αλλά για να γίνει κάποιος μέντορας πρέπει πρώτα από όλα να έχει αγάπη για αυτό το λειτούργημα, να έχει αγάπη προς τους νεότερους του για να τους μεταδώσει την εμπειρία του και το κυριότερο να έχει ανεπτυγμένο συναισθηματικό κόσμο για να κάνει αυτό το λειτούργημα. Όμως επιτρέψετε μου να σας προτείνω να α) περάσουν όλοι ανεξαιρέτως όλοι οι εκπαιδευτικοί ασχέτως βαθμίδας από ειδικά σεμινάρια για να μάθουν τις σύγχρονες τεχνικές εκπαίδευσης(εσπερινά σεμινάρια) και β) να μάθουν ψυχολογία και κοινωνιολογία για να μπορούν να βοηθούν τους εκπαιδευόμενους και ιδιαίτερα αυτούς που έχουν χαμηλές αποδόσεις στα μαθήματα ή έχουν συμπεριφορά που αποκλίνει από τη φυσιολογική συμπεριφορά των συνομηλίκων των. Όπως θα γνωρίζετε μια και έχετε διδάξει ως καθηγήτρια οι παραπάνω εκπαιδευόμενοι συνήθως αντιμετωπίζουν προβλήματα είτε προσωπικά είτε οικογενειακά. Θα πρέπει λοιπόν ο εκπαιδευτικός να έχει τα κατάλληλα εφόδια ώστε να αντιμετωπίζει τους εκπαιδευόμενους με τα παραπάνω χαρακτηριστικά και όχι να ρίχνονται στην πυρά γιατί ο εκπαιδευτικός είναι ακατάλληλος για αυτό το λειτούργημα. Γιατί εκτός από το να μεταδώσει τις εξειδικευμένες γνώσεις του θα πρέπει πρώτα να μιλήσει στην καρδιά κάθε εκπαιδευόμενου γιατί κάθε εκπαιδευόμενος είναι μια ξεχωριστή οντότητα και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπισθεί. Καταλαβαίνω ότι αυτό είναι χρονοβόρο αλλά είναι καλύτερο από την εφαρμογή του μοντέλου του μέντορα το οποίο θα διαιωνίσει ή μεταθέσει το πρόβλημα.