• Σχόλιο του χρήστη 'Ευάγγελος Ρ.' | 29 Απριλίου 2020, 21:40

    Καταρχήν κάποιες ενστάσεις, Πως είναι δυνατόν κάποιοι να αναφέρονται στα επίσημα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης με τον όρο παραπαιδεία. Όποιος αυτό ισχυρίζεται τότε αναφέρεται και στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών που διδάσκονται στα σχολεία αλλά και σε πάρα πολλά ΙΕΚ, κολλέγια, ιδιωτικά σχολεία κτλ. στα οποία προσφέρονται πεδία σπουδών και μαθήματα τα οποία υπάρχουν και στα δημόσια πανεπιστήμια ή σχολεία. Αν αυτό πιστεύουν κάποιοι καλό είναι να το αναφέρουν για να μη βάλλετε, έμμεσα ένας συγκεκριμένος κλάδος . επομένως να κρατήσουμε ό,τι δημόσιο, να χτιστούν σχολεία, να γίνει ένα μεγάλο άνοιγμα στο διορισμό και απορρόφηση των άνεργων καθηγητών στο δημόσιο, να μην πηγαίνουν τα παιδιά μας φοιτητές στα ξένα πανεπιστήμια μέσω ιδιωτικών δομών και κολλεγίων. παρακαλώ κάποιες προτάσεις ή σκέψεις πάνω στο τι είναι και τι σημαίνει ο όρος παραπαιδεία , που κάποιοι χρησιμοποιούν απλά για να πούνε κάτι. Αν συμβεί αυτό θα απαντήσω με δικές μου παρατηρήσεις. Θυμάμαι την εποχή που τα μαθηματικά ήταν υποχρεωτικό μάθημα για τα παιδιά των επιστημών υγείας. Όπως θυμάμαι και την ανακοίνωση του ιατρικού συλλόγου, νομίζω Αθηνών που προέτρεπε το υπουργείο παιδείας να μην τα αφαιρέσει από το συγκεκριμένο πεδίο. Πάει αυτό. Μπορεί να μου απαντήσει κάποιος πως υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξει μαθητής του δευτέρου πεδίου σχολών όπως χημικό, βιολογικό κ.τ.λ. χωρίς να έχει δώσει εξετάσεις στην βιολογία??? Σημαίνει κάτι αυτό? Το μάθημα της χημείας είναι απαραίτητο στις στρατιωτικές σχολές? Στις σχολές υπολογιστών? Όλα τα μαθήματα χρησιμεύουν και βάζουν ένα λιθαράκι στο χτίσιμο του μυαλού ενός νέου ανθρώπου. Απλά πρέπει να επιλέγουν κάποια μαθήματα για τις πανελλαδικές. Όχι όμως να κατατροπώνουμε νέες επιστήμες όπως αυτές που περιλαμβάνονται στα μαθηματικά γενικής παιδείας. Αν αρχίσουμε να κατηγορούμε μαθήματα, τότε μάλλον πάμε σε άλλα σκοτεινά σοκάκια του μυαλού και της κοινωνίας. Τόσα χρόνια στα ΕΠΑΛ τα μαθηματικά και η γλώσσα ως υποχρεωτικά προς εξέταση στις πανελλαδικές και στη συνέχεια δυο ακόμη μαθήματα αναλόγως το πεδίο που επιλέγει ο μαθητής. Γιατί? Τι χρειάζονται, με αυτή τη λογική, τα μαθηματικά στα πεδία υγείας? Στα πεδία ναυτικών σπουδών? Θα έγραφα για δυο μέρες τους λόγους για τους οποίους αυτό συμβαίνει. Στα 23 χρόνια εμπειρίας μου μετρώ τουλάχιστον 15 αλλαγές του εξεταστικού συστήματος πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Για τα ΕΠΑΛ ή τεχνικά ή όπως αλλιώς τα λέγανε οι αλλαγές ήταν πόσες? Έχω παραδείγματα μαθητών μου που δίνανε εξετάσεις στα μαθηματικά γενικής παιδείας ενώ είχαν επιλέξει τις λεγόμενες ανθρωπιστικές επιστήμες. Σήμερα διαπρέπουν με ό,τι καταπιαστούν. Στις δέσμες δεν είχαμε υποχρεωτικό μάθημα το ΑΕΠΠ αλλά δεν βγήκαν άχρηστοι οι σπουδαστές των σχολών προγραμματισμού ή τεχνολογίας αυτών. Αντιθέτως διαπρέπουν. Στο τμήμα μαθηματικών Θεσσαλονίκης που σπούδασα έμαθα και έκανα τόσα μαθήματα υπολογιστών, γλώσσες προγραμματισμού χωρίς να έχω δώσει στις πανελλαδικές το ΑΕΠΠ. Στο τμήμα δικτύων υπολογιστών π.χ. στον Βόλο μια από τις καλύτερες σχολές η εισαγωγή γίνετε μόνο από το δεύτερο πεδίο που δεν διδάσκετε το ΑΕΠΠ. Μάλλον πολλά δεν πάνε καλά… Μια πρόχειρη πρόταση: κάνε το όπως στα ΕΠΑΛ . μαθηματικά και γλώσσα υποχρεωτικά και τα υπόλοιπα επιλογής αναλόγως το τι ζητάει η κάθε σχολή. Όχι? Υποχρεωτικά 5 μαθήματα στο πεδίο επιστημών υγείας. Όχι? Τουλάχιστον τα μαθηματικά γενικής. Παράγωγοι, στατιστική , πιθανότητες έστω όπως στα ΕΠΑΛ. Όχι? Εντάξει ας πάμε κόντρα στο ότι τα μαθηματικά είναι βασικά στην διαμόρφωση κριτικής σκέψης, ευστροφίας, παρατηρητικότητας. Μαθηματικά μοντέλα παρακολουθούν οι επιδημιολόγοι όπως τελευταία ακούμε από αυτούς. Αν δεν τους χρειάζεται, το ελάχιστο που είναι τα μαθηματικά γενικής της Γ λυκείου τότε τι να πω. Άντε και καλό μεσαίωνα. Αυτά προς το παρών. Ευχαριστώ.