Το νηπιαγωγείο είναι η βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης που έχει σαν στόχο την κοινωνικοποίηση και την ανεξαρτητοποίηση των παιδιών. Πολλά νηπιάκια δεν μπορούν ακόμα να κάνουν βασικά πράγματα, όπως να φάνε μόνα τους, να πάνε τουαλέτα και να σκουπιστούν μόνα τους, ακόμα και να φυσήξουν τη μύτη μόνα τους. Επίσης δεν μπορούν να μοιράζονται παιχνίδια, ούτε να λειτουργούν ομαδικά. Ο στόχος μας λοιπόν τους τρεις πρώτους μήνες είναι αυτός. Επίσης τα παιδιά σε αυτή την ηλικία αναγνωρίζουν μόνο ένα πρόσωπο εξουσίας στην τάξη, αλλά θα μου πείτε γι΄αυτό μας θέλετε μέσα στην τάξη μαζί με τις ειδικότητες για να τα κρατάμε ήρεμα και γιατί οι συνάδελφοι παιδαγωγοί δεν έχουν ειδίκευση σε τέτοιες ηλικίες. Σαν αν βάζετε μία νηπιαγωγό ας πούμε να διδάξει στο Δημοτικό. Υπάρχουν τόσες ελλείψεις και κτιριακές και σε προσωπικό. Δεν έχουμε αίθουσες ύπνου, τα παιδιά κοιμούνται στην τάξη που κάνουμε μάθημα, δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι και μας έχει απαγορευτεί να ζεσταίνουμε τα φαγητά. Δεν έχουμε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, παράλληλη στήριξη, καθαρίστριες. Και εσείς θα βάλετε αγγλικά, πληροφορική και φυσική αγωγή...γιατί πραγματικά μόνο αυτά μας έλειπαν... Τα πρόσωπα που ανεβαίνουν στην εξουσία αλλάζουν, αυτό που δεν αλλάζει είναι το παιχνίδι που παίζεται εις βάρος όλων των αναπληρωτών. Μας αλλάζεται συνέχεια τους νόμους και τα κριτήρια διορισμού και αναπλήρωσης. Προσωπικά τραβιέμαι έτσι από το 2006 και έχω χαθεί σε αυτόν τον κυκεώνα. Σέρνω τα παιδιά μου, όπου με στέλνετε, μακριά από το σπίτι τους, τον πατέρα τους και όλα αυτά που ξέρουν, και για τι? Για το απόλυτο Τ Ι Π Ο Τ Α, όπως όλα δείχνουν!
Το νηπιαγωγείο είναι η βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης που έχει σαν στόχο την κοινωνικοποίηση και την ανεξαρτητοποίηση των παιδιών. Πολλά νηπιάκια δεν μπορούν ακόμα να κάνουν βασικά πράγματα, όπως να φάνε μόνα τους, να πάνε τουαλέτα και να σκουπιστούν μόνα τους, ακόμα και να φυσήξουν τη μύτη μόνα τους. Επίσης δεν μπορούν να μοιράζονται παιχνίδια, ούτε να λειτουργούν ομαδικά. Ο στόχος μας λοιπόν τους τρεις πρώτους μήνες είναι αυτός. Επίσης τα παιδιά σε αυτή την ηλικία αναγνωρίζουν μόνο ένα πρόσωπο εξουσίας στην τάξη, αλλά θα μου πείτε γι΄αυτό μας θέλετε μέσα στην τάξη μαζί με τις ειδικότητες για να τα κρατάμε ήρεμα και γιατί οι συνάδελφοι παιδαγωγοί δεν έχουν ειδίκευση σε τέτοιες ηλικίες. Σαν αν βάζετε μία νηπιαγωγό ας πούμε να διδάξει στο Δημοτικό. Υπάρχουν τόσες ελλείψεις και κτιριακές και σε προσωπικό. Δεν έχουμε αίθουσες ύπνου, τα παιδιά κοιμούνται στην τάξη που κάνουμε μάθημα, δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι και μας έχει απαγορευτεί να ζεσταίνουμε τα φαγητά. Δεν έχουμε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, παράλληλη στήριξη, καθαρίστριες. Και εσείς θα βάλετε αγγλικά, πληροφορική και φυσική αγωγή...γιατί πραγματικά μόνο αυτά μας έλειπαν... Τα πρόσωπα που ανεβαίνουν στην εξουσία αλλάζουν, αυτό που δεν αλλάζει είναι το παιχνίδι που παίζεται εις βάρος όλων των αναπληρωτών. Μας αλλάζεται συνέχεια τους νόμους και τα κριτήρια διορισμού και αναπλήρωσης. Προσωπικά τραβιέμαι έτσι από το 2006 και έχω χαθεί σε αυτόν τον κυκεώνα. Σέρνω τα παιδιά μου, όπου με στέλνετε, μακριά από το σπίτι τους, τον πατέρα τους και όλα αυτά που ξέρουν, και για τι? Για το απόλυτο Τ Ι Π Ο Τ Α, όπως όλα δείχνουν!