• Σχόλιο του χρήστη 'Maria Anna T.' | 29 Απριλίου 2020, 23:58

    Παρόλο που είμαι φιλόλογος, θέλω να εκφράσω την απογοήτευσή μου για την υποβάθμιση της κοινωνιολογίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το κυριότερο που μου δίδαξαν οι μεταπτυχιακές σπουδές μου στο σχεδιασμό της εκπαίδευσης είναι πως τα γνωστικά αντικείμενα του Προγράμματος Σπουδών δεν επιλέγονται αυθαίρετα: επιλέγονται, για να υπηρετήσουν τους απώτατους σκοπούς της εκπαίδευσης. Η επιλογή των διδασκόμενων μαθημάτων δίνει μια πρακτική απάντηση στο θεμελιώδες ερώτημα: "τι είδους ανθρώπους θέλουμε να διαμορφώσουμε;" Η δική μου ερώτηση, λοιπόν, είναι: Θέλουμε να διαμορφώσουμε πολίτες; Διότι, αν όντως θέλουμε να διαμορφώσουμε συνειδητούς πολίτες, με βαθύτερη γνώση των κοινωνικών θεσμών, των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, αν θέλουμε να διαμορφώσουμε σκεπτόμενους δημοκρατικούς πολίτες που μπορούν να καρπωθούν τα αγαθά του σύγχρονου πολιτισμού (και κοσμοπολιτισμού) και να έχουν πολύτιμη κοινωνική προσφορά στο σύνολο, τότε για ποιο λόγο παραγκωνίζονται τα σπουδαία μορφωτικά οφέλη των κοινωνικών επιστημών; Οι αβασάνιστες και αντιεπιστημονικές θέσεις που έχουν διατυπωθεί από μέλη της κυβέρνησης (όπως, για παράδειγμα, η θέση ότι "η κοινωνιολογία κάνει τους μαθητές αριστερούς"...) είναι πραγματικά προσβλητικές για όποιον σκεπτόμενο άνθρωπο έχει μελετήσει έστω και λίγο τις κοινωνικές επιστήμες, που αποτελούν έναν από τους βασικούς τομείς σπουδών στα εκπαιδευτικά συστήματα των προηγμένων χωρών. Δυστυχώς, τέτοιες θέσεις εκθέτουν την κυβέρνηση στο σύνολό της και προκαλούν μεγάλη απογοήτευση σε όσους έχουμε ανθρωπιστικό όραμα για την παιδεία. Κάνουμε έκκληση στο Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τις θέσεις του για την εκπαίδευση.