• Σχόλιο του χρήστη 'Πηνελόπη Κουλούρη' | 30 Απριλίου 2020, 00:26

    Τόσο η δεύτερη γλώσσα, η ρομποτική όσο και οι τεχνολογίες ως εργαλείο μάθησης στις τάξεις των μικρών παιδιών στηρίζονται ως θετικές πρακτικές από πολλές έρευνες. Οι αντιρρήσεις λοιπόν, κυρίως από φορείς και ανθρώπους οι οποίοι αναμφίβολα έχουν πρόσβαση στην αξιόπιστη πληροφορία με προβληματίζουν και με κάνουν να σκέφτομαι τη σκοπιμότητα τους. Αλίμονο αν η διαθεματικότητα καταργούσε τη διδακτική των αντικειμένων ή το αντίστροφο. Θα μιλούσαμε για αναλφαβητισμό! Το όλο συντίθεται από μέρη. Το ζητούμενο είναι η επίτευξη των διδακτικών στόχων, η κατάκτηση εννοιών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε όλους τους τομείς ανάπτυξης των παιδιών. Κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και σε σχεδιασμένα αναπτυξιακά κατάλληλα περιβάλλοντα που έχουν νόημα για τα παιδιά. Περιβάλλοντα πολυφωνικά, χαρούμενα, ασφαλή και ελκυστικά για τα παιδιά. Με πρόσβαση σε πολλαπλές πηγές πληροφορίας και στην τεχνολογία. Με τον/τη νηπιαγωγό, σε συνεργασία με τους ειδικούς και ικανούς, να σχεδιάζουν και να εξακτινώνουν θέματα σε μαθησιακές/διδακτικές περιοχές. Με μικρές έρευνες που θα σχεδιάζουν τα παιδιά και των οποίων οι ιδέες θα υποστηρίζονται και θα επεκτείνοναι από την/τον νηπιαγωγό το/τη γυμναστή/στρια, τον/την εκπαιδευτικό της αγγλικής γλώσσας, την ευρύτερη κοινότητα. Συνεργασία είναι η λέξη κλειδί. Θεωρώ πως απαραίτητος/η είναι ο/η τραπεζοκόμος/βοηθός στα ολοήμερα νηπιαγωγεία καθώς και οι υποστηρικτικές ομάδες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με ειδικότητες και ευθύνες για τις όποιες ανάγκες παρουσιάζονται στα σχολεία. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στο νηπιαγωγείο αναμφίβολα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία, κυρίως για τα παιδιά που χρειάζονται ιδιαίτερη υποστήριξη. Πιθανόν να πρέπει να δείτε σε επόμενη φάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις θέσεις προσωπικού συνολικά και σε σχέση με τα οφέλη και το κόστος λειτουργίας των νηπιαγωγείων. Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία, Πηνελόπη Κουλούρη Νηπιαγωγος αποσπασμένη στις ΗΠΑ