Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Κυριακίδης | 30 Απριλίου 2020, 00:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νέο μητρώο εκπαιδευτών ΙΕΚ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση εφόσον θα γίνει για να εξυπηρετήσει τους εκπαιδευτές και όχι για ακόμη μια φορά ημέτερους και φιλαράκια. Προς το σκοπό αυτό σωστό θα ήταν η διασύνδεση του με το αντίστοιχο μητρώο του ΕΟΠΠΕΠ σε ότι αφορά την πιστοποίηση καθώς δεν νοείται εκπαιδευτής ενηλίκων χωρίς την σχετική πιστοποίηση που βεβαιώνει ότι ο ενδιαφερόμενος έχει γνώσεις πάνω στην εκπαίδευση ενηλίκων - δβμ. Επίσης θα ήταν χρήσιμο το μητρώο να δίνει τη δυνατότητα διασύνδεσης των ΙΕΚ με τα ΣΔΕ, δηλ οι εκπαιδευτές ενηλίκων που διδάσκουν στα ΙΕΚ να έχουν πρόσβαση και να διδάσκουν ειδικά γνωστικά και μαθησιακά αντικείμενα και στα ΣΔΕ. Επίπλεον είναι απαραίτητη η αναθεώρηση - επικαιροποίηση των οδηγών σπουδών και των προσοντολογιών τα οποία έχουν γραφτεί χωρίς καμία διαβούλευση - μελέτη με την κοινότητα εκπαιδευτών - καταρτιζομένων - επαγγελματιών των ειδικοτήτων. Ειδικότερα για τα προσοντολόγια είναι απαράδεκτο να αποκλείονται επαγγελματίες με προυπηρεσία και γνώσεις στην ειδικότητα τους που διαθέτουν άλλο πτυχίο ΑΕΙ ή πιστοποίηση ΙΕΚ και να δίνεται αποκλειστική προτεραιότητα σε απόφοιτους ΑΕΙ των ειδικοτήτων λες και είναι κάποια διδασκαλική επετηρίδα. Και αυτό γιατί τα ΙΕΚ προσφέρουν επαγγελματική κατάρτιση και όχι ακαδημαϊκή επιμόρφωση. Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητο να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιολόγηση σε όσους ενδιαφερόμενους υποψήφιους έχουν σπουδάσει σε προπτυχιακό/μεταπτυχιακό επίπεδο πάνω στην εκπαίδευση ενηλίκων και στις νέες μορφές μάθησης και εκπαίδευσης. Επίσης θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει μια ευελιξία και οι εκπαιδευτές που διαθέτουν πτυχίο άσχετο με την επαγγελματική προυπηρεσία τους να μπορούν να δηλώνουν ως εκπαιδευτές δύο διαφορετικές ειδικότητες κατάρτισης ανάλογα με τις σπουδές, τα προσόντα και την επαγγελματική προυπηρεσία τους. Σε ότι αφορά τις αναθέσεις μαθημάτων καλό θα είναι με βάση το νέο μητρώο να γίνεται δικαιότερη κατανομή των ωρών διδασκαλίας, με διαφανείς διαδικασίες, χωρίς αποκλεισμούς και προυποθέσεις υπέρ κάποιων και με βάση την αξιολόγηση των εκπαιδευτών όπως προκύπτει κάθε Σεπτέμβριο στους ειδικούς πίνακες αξιολόγησης (συνυπολογίζοντας σπουδές, γνώσεις, ειδικότερα προσόντα, επαγγελματική και διδακτική προυπηρεσία). τέλος θα πρέπει όσοι εκπαιδευτές καταθέτουν φάκελο στην πρόσκληση του ινεδιβιμ και έχουν έννομο συμφέρον να τους δίνεται πρόσβαση στα στοιχεία του πίνακα της ειδικότητας που ώστε να βλέπουμε ποιοι προηγούνται στις αναθέσεις.