Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΠοια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, η διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης;Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ | 9 Δεκεμβρίου 2010, 21:09
ΚΑΘΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΕΡΕΕΣ ΒΑΣΕΣ, ΣΑΦΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΣΤΟΧΟ. ΑΝ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΕΝΤΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΤΟΤΕ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΒΛΕΠΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ. ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΘΕΣΜΟ ΠΡΟΤΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΝΟ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ; ΑΝ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΑΥΤΟΥ, ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ; ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΩΣ ΠΕΚ. ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΕΝΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΣ ΘΕΣΜΟΣ, ΔΑΠΑΝΗΡΟΣ, ΑΝΩΦΕΛΟΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ, ΜΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΤ ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ. ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΕΚ, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ, ΠΙΟ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΚΑΙ -ΕΛΠΙΖΩ- ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ. ΑΝ ΟΜΩΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΘΕΣΜΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ, ΤΟΤΕ ΑΠΛΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΑΙ ΤΣΑΜΠΑ ΧΡΟΝΟ, ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΥΡΑ. ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΝΤΟΡΩΝ, ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ: ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΟΧΙ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΟ), ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ), ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ. ΑΝ ΑΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΕΤΗΡΙΔΕΣ ΟΥΤΕ ΣΕ "ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΑ" ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ. Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΝΤΟΡΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΙΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΝΕΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΟΣ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑΝ ΜΕΝΤΟΡΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΟΓΙΚΟ ΟΡΙΟ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ (ΠΡΟΤΕΙΝΩ 3)ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΜΕΝΤΟΡΑΣ.