Μετά την παρ. 2 όπου περιγράφονται οι σκοποί, προτείνεται να προστεθεί μία τρίτη παράγραφος στην οποία να περιγράφεται ο στόχος για ένα Πρότυπο σχολείο, το οποίο (θα) έχει ανώτατου επιπέδου εκπαιδευτικές παροχές, και ουσιαστική προσφορά στην κοινωνία, (θα) είναι προσβάσιμο από όλα τα κοινωνικά στρώματα και (θα) επικοινωνεί ουσιαστικά με τα τυπικά σχολεία.
Στη συνέχεια προτείνεται η εξής διατύπωση: «Για να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί, τα Πρότυπα Σχολεία έχουν μεγάλο βαθμό ανεξαρτησίας και ειδικότερα μέτρα (ενδεικτικά και όχι εξαντλητικά) που θα συμβάλλουν σε αυτήν είναι:
1. Η δημιουργία Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων σε κάθε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο. Το γραφείο αυτό θα μπορούσε να στελεχωθεί με διοικητικό προσωπικό το οποίο θα τοποθετηθεί στα εν λόγω σχολεία μέσω προγράμματος κινητικότητας στο δημόσιο τομέα. Μεταξύ των άλλων θα οργανώνει ανταλλαγές επισκέψεων με ξένα σχολεία στα πρότυπα του Erasmus, συμμετοχή σε δίκτυα σχολείων κ.α
2. Η τοποθέτηση σε κάθε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο ενός Γραμματέα με αυξημένα διοικητικά καθήκοντα. Ο Γραμματέας αυτός θα είναι διοικητικός υπάλληλος, όχι καθηγητής του σχολείου με διδακτικά καθήκοντα. Όπως και στην περίπτωση του Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η επιλογή του μπορεί να γίνει από προσωπικό του δημόσιου τομέα το οποίο επιθυμεί να μετακινηθεί και να τοποθετηθεί στο σχολείο μέσω κινητικότητας.
3. Η ύπαρξη ευελιξίας στην επιλογή των μαθημάτων που εντάσσονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Υιοθέτηση της διαθεματικής προσέγγιση της γνώσης.
4. Η δημιουργία του θεσμού των επισκεπτών καθηγητών από άλλα σχολεία ειδικά στις λυκειακές τάξεις.
5. Ένα μέρος της διδασκαλίας να γίνεται στην αγγλική γλώσσα. Εκπόνηση και παρουσίαση εργασιών στην αγγλική γλώσσα.
6. Η ανάπτυξη και εκμετάλλευση της πλατφόρμας σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (κωδικοί μαθητών, Ηλεκτρονική υποβολή εργασιών, e εξετάσεις κλπ.) και υιοθέτηση της εβδομάδας σύγχρονων e-μαθημάτων.
Μετά την παρ. 2 όπου περιγράφονται οι σκοποί, προτείνεται να προστεθεί μία τρίτη παράγραφος στην οποία να περιγράφεται ο στόχος για ένα Πρότυπο σχολείο, το οποίο (θα) έχει ανώτατου επιπέδου εκπαιδευτικές παροχές, και ουσιαστική προσφορά στην κοινωνία, (θα) είναι προσβάσιμο από όλα τα κοινωνικά στρώματα και (θα) επικοινωνεί ουσιαστικά με τα τυπικά σχολεία. Στη συνέχεια προτείνεται η εξής διατύπωση: «Για να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί, τα Πρότυπα Σχολεία έχουν μεγάλο βαθμό ανεξαρτησίας και ειδικότερα μέτρα (ενδεικτικά και όχι εξαντλητικά) που θα συμβάλλουν σε αυτήν είναι: 1. Η δημιουργία Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων σε κάθε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο. Το γραφείο αυτό θα μπορούσε να στελεχωθεί με διοικητικό προσωπικό το οποίο θα τοποθετηθεί στα εν λόγω σχολεία μέσω προγράμματος κινητικότητας στο δημόσιο τομέα. Μεταξύ των άλλων θα οργανώνει ανταλλαγές επισκέψεων με ξένα σχολεία στα πρότυπα του Erasmus, συμμετοχή σε δίκτυα σχολείων κ.α 2. Η τοποθέτηση σε κάθε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο ενός Γραμματέα με αυξημένα διοικητικά καθήκοντα. Ο Γραμματέας αυτός θα είναι διοικητικός υπάλληλος, όχι καθηγητής του σχολείου με διδακτικά καθήκοντα. Όπως και στην περίπτωση του Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η επιλογή του μπορεί να γίνει από προσωπικό του δημόσιου τομέα το οποίο επιθυμεί να μετακινηθεί και να τοποθετηθεί στο σχολείο μέσω κινητικότητας. 3. Η ύπαρξη ευελιξίας στην επιλογή των μαθημάτων που εντάσσονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Υιοθέτηση της διαθεματικής προσέγγιση της γνώσης. 4. Η δημιουργία του θεσμού των επισκεπτών καθηγητών από άλλα σχολεία ειδικά στις λυκειακές τάξεις. 5. Ένα μέρος της διδασκαλίας να γίνεται στην αγγλική γλώσσα. Εκπόνηση και παρουσίαση εργασιών στην αγγλική γλώσσα. 6. Η ανάπτυξη και εκμετάλλευση της πλατφόρμας σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (κωδικοί μαθητών, Ηλεκτρονική υποβολή εργασιών, e εξετάσεις κλπ.) και υιοθέτηση της εβδομάδας σύγχρονων e-μαθημάτων.