Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΚατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.Σχόλιο του χρήστη Χριστίνα Αργυροπούλου | 9 Δεκεμβρίου 2010, 22:55
Οθεσμός του μέντορα είναι απαραίτητος για τους νεοδιοριζόμενους και νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, διότι ο έμπειρος εκπαιδευτικός μπορεί να συμβάλει τόσο την διδακτική του άσκηση και στην παιδαγωγική του ενημέρωση και πρακτική όσο και στην αυτοπεποίθηση του νέου εκπαιδευτικού. Ως φιλόλογος της Δ/θμιας αρκετές φορές νέοι συνάδελφοι μου ζήτησαν να παρακολουθήσουν το μάθημά μου ή να παρακολουθήσω το δικό τους για να το βελτιώσουν. Η συμβουλευτική πράξη είναι σημαντική για τον νεοδιορισμένο διότι έχει μια ουσιαστική πυξίδα πλεύσης, δεν αυτοσχεδιάζει μιμούμενος τους δασκάλους τους, αλλά εμπιστεύεται τον εαυτό του και τολμάει καινοτομίες. Ακόμα μπορεί να εφαρμοστεί και αλληλοδιδακτική από τον μέντορα στον νεοδιορισμένο και τούμπαλιν ώστε να αποκτηθεί σχέση εμπιστοσύνης και για την ποιότητα της διδασκαλίας και για την αυτοπραγμάτωση του κάθε εκπαιδευτικού. Ο στόχος του θεσμού είναι διττός έχει σχέση με τοην ποιότητα της διδασκαλίας και τον μαθητή και με τον ίδιο τον εκπαιδευτικό ως επαγγελματία και ως συνειδητό λειτουργό της εκπαίδευσης. Οι μέντορες, δεν ααρκεί να έχουν μόνον τυπικά προσόντα, αλλά να υπάρχει η έξωθεν καλή ματρτυρία για τη διδακτική τους αποτελεσματικότητα, να υπάρχει συζήτηση-συνέντευξη, να παρακολουθήσουν κάποιες διδασκαλίες του και κυρίως να είναι άνθρωπος που σέβεται τον συνάδελφο και έχει ως στόχο να προσφέρει. Τα κίνητρα μπορούν να είναι καποια μικρή πάντα αμοιβή για να μη γίνει στόχος το όποιο κέρδος, αλλά κυρίως επιβράβευση, αναγνώριση από την πολιτεία του έργου του με συναντήσεις και γεύματα εργασίας με τους υπευθύνους του ΥΠΕΠΘ καιτου Π.Ι. και πλεονεκτήματα για την εξέλιξή του. Ο μέντορας θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στον νεοδιορισμένο όλο τον πρώτο χρόνο, κατόπιν τον 3ο χρόνο και τον 5ο γοια να διαπιστωθεί η πρόοδος του νέου εκπαιδευτικού, ο οποίος θα πρέπει να παρακινείται να παίρνει πρωτοβουλίες, να αναλλάσσει τις διδακτικές πρακτικές και κυρώς να ενημερώνεται συνέχεια επιστημονικά και διδακτικά -παιδαγωγικά. Προσοχή η Πολιτεία αν αρχίσει τον θεσμό θα πρέπει να τον προστατέψει, να υπάρξει συνέχεια και συνέπεια. Μπορούν, πέρα από τους ΣΧ.Συμβούλους και στελέχη του Π.Ι. να επιμορφωθούν πολλοί άλλοι εκπαιδευτικοί, που η εκπαιδευτική κοινότητα και οι Επιστημονικές Ενώσεις αν γνωρίζουν μπορούν να έχουν λόγο για την επιλογή τους.