Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ευδοξία Καραδουλαμά | 30 Απριλίου 2020, 02:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι εν ενεργεία εκπαιδευτικός εδώ και 15 χρόνια. Θέλω να εκφράσω την αντίρρησή μου σε 2 σημεία του συγκεκριμένου άρθρου. Αρχικά διαφωνώ με την απουσία της Κοινωνιολογίας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Συνοπτικά θα αναφέρω τα οφέλη από τη διδασκαλία της. 1. βοηθά στην κατανόηση της κοινωνικής πραγματικότητας αναλύοντας τα κοινωνικά φαινόμενα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, 2. αναπτύσσει την κριτική κοινωνική σκέψη των μαθητών ώστε να διαμορφώνουν τις θέσεις τους καθώς και τη δική τους κοσμοθεωρία βασιζόμενοι σε επιχειρήματα, 3. συντελεί στη διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης που κρίνεται απαραίτητη στις σύγχρονες κοινωνίες που κυριαρχεί η πολιτική αλλοτρίωση και η κοινωνική απομόνωση, 4. διαμορφώνει στάσεις και αντιλήψεις που συμβάλλουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων και 5. βελτιώνει τον γραπτό λόγο των μαθητών μέσω της εκμάθησης εννοιών και ορολογίας των κοινωνικών επιστημών, καθώς και μέσω της εμπεριστατωμένης γραπτής διατύπωσης των θέσεών τους. Διδάσκοντας το συγκεκριμένο μάθημα και ως μάθημα γενικής παιδείας καταθέτω τη μεγάλη θετική διαφορά που παρατηρείται σε όλα τα παραπάνω οφέλη όταν οι μαθητές διδάσκονται την Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, αφού οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται και η εστίαση των μαθητών είναι μεγαλύτερη. Επιπροσθέτως η Κοινωνιολογία 1. αποτελεί βασικό γνωστικό αντικείμενο για την πλειονότητα των πανεπιστημιακών τμημάτων των ανθρωπιστικών σπουδών προετοιμάζοντας τους μαθητές κατάλληλα για την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης, 2. αποτελεί πεδίο εμβάθυνσης σε κοινωνικά θέματα στη Γ λυκείου, αφού οι μαθητές έχουν ήδη αποκτήσει τις κατάλληλες βάσεις μέσω της διδασκαλίας 1 ή και 2 μαθημάτων κοινωνικών επιστημών ανά τάξη από τη Γ γυμνασίου έως και τη Β λυκείου και 3. συντελεί στην ορθολογικότερη επιλογή των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αξιολογώντας τους όχι στην αποστήθιση αλλά στη συνθετική ανάλυση και στη διασύνδεση γνώσεων. Ακόμη διδάσκοντας στη Γ Λυκείου τη φετινή σχολική χρονιά θέλω να καταθέσω τη θετική επίπτωση που είχε η διδασκαλία 7 ωρών/εβδομάδα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αναλυτικότερα: 1. ο χρόνος διδασκαλίας ήταν επαρκής για την παράδοση της ύλης που αποδεικνύεται και από την παρακολούθηση αυτής από το υπουργείο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, 3. ο διδακτικός χρόνος έδινε την δυνατότητα για περαιτέρω εμβάθυνση καθώς και εξατομικευμένη προσέγγιση του εκπαιδευτικού σε κάθε μαθητή και τέλος 2. οι μαθητές κάλυπταν σε ικανοποιητικό βαθμό την προετοιμασία τους για τις τελικές εξετάσεις μέσω της δημόσιας παιδείας. Ευδοξία Καραδουλαμά Κοινωνιολόγος- Εκπαιδευτικός