Αρθρο 18.
Γιατί πρέπει να διαγραφεί εξ ολοκλήρου η φράση «και Πρότυπου Γενικού Λυκείου» στην πρώτη παράγραφο του άρθρου αυτού; Γιατί πρέπει δηλαδή για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Γυμνάσιο των Προτύπων, ανεξαρτήτου χρονιάς εισαγωγής, να συνεχίζει η φοίτηση στο Λύκειο χωρίς πρόσθετες εξετάσεις;
1. Τα παιδιά που φοιτούν στο Γυμνάσιο Πρότυπου Σχολείου έχουν επιτύχει σε εξαιρετικά δύσκολες εξετάσεις. Δείτε την βαθμολογία των επιτυχόντων μαθητών κάθε έτους. Θα διαπιστώσετε ότι ο πρώτος από τον τελευταίο έχουν ελάχιστη διαφορά. Πρόκειται δηλαδή για παιδιά αξιόλογων επιδόσεων.
2. Με την εισαγωγή τους σε ένα Πρότυπο Σχολείο δημιουργείται μια ισχυρή μαθητική κοινότητα, που ενισχύει την μεταξύ τους ευγενή άμιλλα και αποτελεί ένα ισχυρό εσωτερικό κίνητρο για τον κάθε μαθητή. (Με νοιάζει τι θα πουν οι φίλοι μου, με νοιάζει η αυτοεικόνα μου, με ενδιαφέρει εδώ που είμαι, εδώ που ταιριάζω επιτέλους).
3. Το ίδιο το σύστημα απορρίπτει τους μαθητές που δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στα σχολεία αυτά. Γι’αυτό και δίνεται η δυνατότητα σε ένα παιδί να φύγει όταν δεν ταιριάζει και αμέσως γίνονται εξετάσεις για να εισαχθεί νέος μαθητής. Ετσι έχουμε ανανέωση του μαθησιακού πληθυσμού, όταν χρειάζεται. Η ανανέωση για την ανανέωση δεν είναι στόχος. Ειδικά όταν έχουμε μια δεξαμενή μυαλών που θέλουμε να κρατήσουμε στη Ελλάδα.
4. Τι χρειάζεται ένα τέτοιο μυαλό για να συνεχίσει; Ένα σταθερό περιβάλλον, ένα καλό σταθερό εκπαιδευτικό σύστημα, μια καλή ψυχολογία, ένα περιβάλλον που να το στηρίζει.
5. Εμείς ως γονείς κάνουμε το δικό μας κομμάτι, τα στηρίζουμε, οι φίλοι που αναπτύσσουν τα παιδιά που φοιτούν στο Γυμνάσιο τα βοηθούν στην εύθραυστη ηλικία της εφηβείας να κρατούν την καλή ψυχολογία τους, εσείς ως Κράτος δώστε τους το καλό εκπαιδευτικό σύστημα που θα συντελέσει στις μελλούμενες επιτυχίες τους. Η δρομολόγηση πρόσθετων εξετάσεων και η δημιουργία ανταγωνιστικότητας μεταξύ των παιδιών θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας στην αλλοίωση του θεσμού των Προτύπων σχολείων και σε καμία περίπτωση δεν θα οδηγήσει στην θετική ανανέωση του πληθυσμού αυτού.
6. Αντιθέτως επειδή οι εξετάσεις για τους άριστους είναι εξαιρετικά ψυχοφθόρες, αφενός μεν θα μεταφέρει το κέντρο βάρος του σχολείου, δίνοντας άλλη κατεύθυνση και αφετέρου θα αποτελέσει ένα μειονέκτημα, έναν λόγο να μην επιλέξει κάποιος το σχολείο αυτό.
7. Η Ελλάδα έχει πάντα έναν τρόπο να τρώει τις σάρκες της. Αφήστε τους άριστους να συνεχίσουν να αριστεύουν. Ξέρετε τι θυσίες κάνουν τα παιδιά αυτά για να είναι άριστα; Ξέρετε τι σημαίνει για κάθε ένα από αυτά η οποιαδήποτε εξέταση; Το να είσαι άριστος δεν γίνεται τυχαία. Είναι αποτέλεσμα σοβαρής, συστηματικής, επίπονης καθημερινής εργασίας. Εχουν να δώσουν τις εξετάσεις του τετραμήνου, έχουν να δώσουν τις εξετάσεις τις προαγωγικές. Επειδή είναι άριστοι πρέπει να τους τιμωρήσουμε και να τους δώσουμε πρόσθετες εξετάσεις; Αντιθέτως θα έπρεπε τα παιδιά αυτά, ως επιβράβευση της αριστείας τους, να μην δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις και να θεωρείται δεδομένη η εισαγωγή τους σε όποιο Πανεπιστήμιο επιθυμούν, εφόσον έχουν μέσο όρο άνω του 19!
Αρθρο 18. Γιατί πρέπει να διαγραφεί εξ ολοκλήρου η φράση «και Πρότυπου Γενικού Λυκείου» στην πρώτη παράγραφο του άρθρου αυτού; Γιατί πρέπει δηλαδή για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Γυμνάσιο των Προτύπων, ανεξαρτήτου χρονιάς εισαγωγής, να συνεχίζει η φοίτηση στο Λύκειο χωρίς πρόσθετες εξετάσεις; 1. Τα παιδιά που φοιτούν στο Γυμνάσιο Πρότυπου Σχολείου έχουν επιτύχει σε εξαιρετικά δύσκολες εξετάσεις. Δείτε την βαθμολογία των επιτυχόντων μαθητών κάθε έτους. Θα διαπιστώσετε ότι ο πρώτος από τον τελευταίο έχουν ελάχιστη διαφορά. Πρόκειται δηλαδή για παιδιά αξιόλογων επιδόσεων. 2. Με την εισαγωγή τους σε ένα Πρότυπο Σχολείο δημιουργείται μια ισχυρή μαθητική κοινότητα, που ενισχύει την μεταξύ τους ευγενή άμιλλα και αποτελεί ένα ισχυρό εσωτερικό κίνητρο για τον κάθε μαθητή. (Με νοιάζει τι θα πουν οι φίλοι μου, με νοιάζει η αυτοεικόνα μου, με ενδιαφέρει εδώ που είμαι, εδώ που ταιριάζω επιτέλους). 3. Το ίδιο το σύστημα απορρίπτει τους μαθητές που δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στα σχολεία αυτά. Γι’αυτό και δίνεται η δυνατότητα σε ένα παιδί να φύγει όταν δεν ταιριάζει και αμέσως γίνονται εξετάσεις για να εισαχθεί νέος μαθητής. Ετσι έχουμε ανανέωση του μαθησιακού πληθυσμού, όταν χρειάζεται. Η ανανέωση για την ανανέωση δεν είναι στόχος. Ειδικά όταν έχουμε μια δεξαμενή μυαλών που θέλουμε να κρατήσουμε στη Ελλάδα. 4. Τι χρειάζεται ένα τέτοιο μυαλό για να συνεχίσει; Ένα σταθερό περιβάλλον, ένα καλό σταθερό εκπαιδευτικό σύστημα, μια καλή ψυχολογία, ένα περιβάλλον που να το στηρίζει. 5. Εμείς ως γονείς κάνουμε το δικό μας κομμάτι, τα στηρίζουμε, οι φίλοι που αναπτύσσουν τα παιδιά που φοιτούν στο Γυμνάσιο τα βοηθούν στην εύθραυστη ηλικία της εφηβείας να κρατούν την καλή ψυχολογία τους, εσείς ως Κράτος δώστε τους το καλό εκπαιδευτικό σύστημα που θα συντελέσει στις μελλούμενες επιτυχίες τους. Η δρομολόγηση πρόσθετων εξετάσεων και η δημιουργία ανταγωνιστικότητας μεταξύ των παιδιών θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας στην αλλοίωση του θεσμού των Προτύπων σχολείων και σε καμία περίπτωση δεν θα οδηγήσει στην θετική ανανέωση του πληθυσμού αυτού. 6. Αντιθέτως επειδή οι εξετάσεις για τους άριστους είναι εξαιρετικά ψυχοφθόρες, αφενός μεν θα μεταφέρει το κέντρο βάρος του σχολείου, δίνοντας άλλη κατεύθυνση και αφετέρου θα αποτελέσει ένα μειονέκτημα, έναν λόγο να μην επιλέξει κάποιος το σχολείο αυτό. 7. Η Ελλάδα έχει πάντα έναν τρόπο να τρώει τις σάρκες της. Αφήστε τους άριστους να συνεχίσουν να αριστεύουν. Ξέρετε τι θυσίες κάνουν τα παιδιά αυτά για να είναι άριστα; Ξέρετε τι σημαίνει για κάθε ένα από αυτά η οποιαδήποτε εξέταση; Το να είσαι άριστος δεν γίνεται τυχαία. Είναι αποτέλεσμα σοβαρής, συστηματικής, επίπονης καθημερινής εργασίας. Εχουν να δώσουν τις εξετάσεις του τετραμήνου, έχουν να δώσουν τις εξετάσεις τις προαγωγικές. Επειδή είναι άριστοι πρέπει να τους τιμωρήσουμε και να τους δώσουμε πρόσθετες εξετάσεις; Αντιθέτως θα έπρεπε τα παιδιά αυτά, ως επιβράβευση της αριστείας τους, να μην δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις και να θεωρείται δεδομένη η εισαγωγή τους σε όποιο Πανεπιστήμιο επιθυμούν, εφόσον έχουν μέσο όρο άνω του 19!