Αξιότιμη κα Υπουργέ
Στο νέο νομοσχέδιο με χαρά βλέπουμε ότι αυξάνεται ο αριθμός των προτύπων σχολείων, δείχνοντας έτσι πως η Πολιτεία ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας για υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στο Δημόσιο Σχολείο. Ωστόσο με το άρθρο 18 που αναφέρεται στην εισαγωγή εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ο θεσμός του Πρότυπου σχολείου πλήττεται για δύο βασικούς λόγους:
1. Μετατρέπεται η Γ' Γυμνασίου σε μία νέα Γ' Λυκείου. Οι μαθητές θα εστιάσουν σε 2 μαθήματα και θα παραμελήσουν άλλα βασικά μαθήματα (βιολογία, Πληροφορική, Ιστορία κ.λπ). Ο θεσμός των ομίλων και η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης που τόσο επιτυχημένα λειτουργεί στα Πρότυπα Σχολεία αναπόφευκτα θα ατονίσει. Οι μαθητές θα επικεντρωθούν στην μελέτη δύο μαθημάτων με όρους φροντιστηριακής εκπαίδευσης με ότι κόστος αυτό αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά και τις οικογένειες τους. Φυσικά μπορεί να δώσουν και τεστ δεξιοτήτων! Μήπως ο συντάκτης του άρθρου πίστευε ότι τα δεκαπεντάχρονα θα δώσουν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή Τραπεζών;
2. Πως πιστεύετε ότι θα επηρεάσει την ψυχολογία των δεκαπεντάχρονων οι εξετάσεις αυτές; Το σχολείο πρέπει να χτίζει χαρακτήρες στη βάση της φιλίας, της ευγενούς άμιλλας και της αλληλεγγύης μεταξύ των παιδιών και όχι να είναι μία αρένα όπου διαγωνίζονται μονομάχοι! Τα παιδιά των Προτύπων εισήχθησαν με εξετάσεις, η πλειοψηφία αυτών είναι άριστοι μαθητές. Γιατί πρέπει διαρκώς να αποδεικνύουν ότι είναι πιο άριστοι από τους άριστους;
Πρέπει να διορθωθεί αυτή η αδικία στο Νομοσχέδιο
Κατάργηση των εξετάσεων από του Γυμνάσιο στο Λύκειο!
Αξιότιμη κα Υπουργέ Στο νέο νομοσχέδιο με χαρά βλέπουμε ότι αυξάνεται ο αριθμός των προτύπων σχολείων, δείχνοντας έτσι πως η Πολιτεία ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας για υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στο Δημόσιο Σχολείο. Ωστόσο με το άρθρο 18 που αναφέρεται στην εισαγωγή εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ο θεσμός του Πρότυπου σχολείου πλήττεται για δύο βασικούς λόγους: 1. Μετατρέπεται η Γ' Γυμνασίου σε μία νέα Γ' Λυκείου. Οι μαθητές θα εστιάσουν σε 2 μαθήματα και θα παραμελήσουν άλλα βασικά μαθήματα (βιολογία, Πληροφορική, Ιστορία κ.λπ). Ο θεσμός των ομίλων και η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης που τόσο επιτυχημένα λειτουργεί στα Πρότυπα Σχολεία αναπόφευκτα θα ατονίσει. Οι μαθητές θα επικεντρωθούν στην μελέτη δύο μαθημάτων με όρους φροντιστηριακής εκπαίδευσης με ότι κόστος αυτό αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά και τις οικογένειες τους. Φυσικά μπορεί να δώσουν και τεστ δεξιοτήτων! Μήπως ο συντάκτης του άρθρου πίστευε ότι τα δεκαπεντάχρονα θα δώσουν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή Τραπεζών; 2. Πως πιστεύετε ότι θα επηρεάσει την ψυχολογία των δεκαπεντάχρονων οι εξετάσεις αυτές; Το σχολείο πρέπει να χτίζει χαρακτήρες στη βάση της φιλίας, της ευγενούς άμιλλας και της αλληλεγγύης μεταξύ των παιδιών και όχι να είναι μία αρένα όπου διαγωνίζονται μονομάχοι! Τα παιδιά των Προτύπων εισήχθησαν με εξετάσεις, η πλειοψηφία αυτών είναι άριστοι μαθητές. Γιατί πρέπει διαρκώς να αποδεικνύουν ότι είναι πιο άριστοι από τους άριστους; Πρέπει να διορθωθεί αυτή η αδικία στο Νομοσχέδιο Κατάργηση των εξετάσεων από του Γυμνάσιο στο Λύκειο!