Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Αγγελική Χαρίτου | 30 Απριλίου 2020, 10:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ Τι είναι άραγε ηθική; Και τι είναι δημοκρατία; Είναι άραγε το άδικο των πολλών; Ή μήπως το δίκιο των λίγων; Τι είναι άραγε πολιτική πράξη; Είναι άραγε η πράξη που εξυπηρετεί το κοινό συμφέρον, το συμφέρον των πολλών ή η πράξη που εξυπηρετεί το συμφέρον των λίγων; Αυτά είναι τα ερωτήματα στα οποία η Υπουργός Παιδείας έπρεπε να κληθεί να απαντήσει προτού προτείνει το υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για την Παιδεία και εν συνεχεία προς ψήφιση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών Σπουδών από το μάθημα των Λατινικών κάθε άλλο παρά πολιτική πράξη αποτελεί. Εξυπηρετεί τα μικροσυμφέροντα ομάδων που εκμεταλλεύονται τον όγκο που έχουν αποκτήσει ως κατεστημένο χρόνια τώρα και αποτελούν πηγή διοχέτευσης ψήφων στον /στην εκάστοτε Υπουργό. Επιπλέον δεν αποτελεί δημοκρατική πράξη διότι το μάθημα της Κοινωνιολογίας απευθύνεται όχι μόνο στον μεγαλύτερο όγκο των τμημάτων των Πανεπιστημιακών Σχολών αλλά έρχεται να διδάξει την ηθική και την αξιοπρέπεια όχι μέσα από το πρίσμα του ενάρετου ή του μη ενάρετου αλλά μέσα από την πίστη στον άνθρωπο, όποιος και να είναι αυτός, την καταπολέμηση διακρίσεων, φυλετικών, ταξικών, θρησκευτικών κ.α. αξίες που κάθε Έλληνας πολίτης πρέπει να γνωρίζει με την ορθολογική εμβάθυνση των όρων που η Κοινωνιολογία προσφέρει. Είναι άραγε δίκαιο στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών Σπουδών όλα τα μαθήματα που εξετάζονται να είναι φιλολογικά; Είναι άραγε άδικο μέσα στην πληθώρα των μαθημάτων που έχουν οι φιλόλογοι και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, να έχουν και ένα μάθημα επιλογής ή έστω ένα ειδικό μάθημα; Είναι άραγε ηθικό να εναλλάσσεται το μάθημα της Κοινωνιολογίας 33 το λιγότερο χρόνια, άλλοτε ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο, άλλοτε ως επιλογής και άλλοτε ως ενδοσχολικά εξεταζόμενο με λίγες ώρες όταν πίσω απ΄ αυτό ζουν οικογένειες; Το μάθημα της Κοινωνιολογίας είναι κατεξοχήν μάθημα που διδάσκει τον ανθρωπισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα και κανονικά θα έπρεπε να διδάσκεται σ΄ όλες τις κατευθύνσεις. Μήπως δεν αξίζει η Κοινωνιολογία να είναι Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα και να αντιμετωπίζεται - μια και υπάρχει η διάκριση αυτή - ως υποδεέστερο; Ποιες σκοπιμότητες τελικά εξυπηρετούν οι Πανελλαδικές εξετάσεις; Είναι μία άλλη παράμετρος που πρέπει να σκεφτεί η Υπουργός Παιδείας. Κανείς δεν μπορεί να υποβαθμίσει την Κοινωνιολογία. Ο δυναμικός της λόγος συστηματοποιήθηκε με την γένεση της Γαλλικής Επανάστασης και της Βιομηχανικής Επανάστασης υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Είτε μέσα στο σχολείο, είτε έξω από το σχολείο. Όσο υπάρχουν αδικίες εμείς θα είμαστε εκείνοι που θα τις δηλώνουμε. Και επειδή οι κοινωνίες έχουν αλλάξει, καλό είναι να αλλάξουν και οι επιλογές της συγκεκριμένης υπουργού. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κάθε άλλο παρά νέα πνοή έχει να φέρει στην εκπαίδευση όχι μόνο όσον αφορά το μάθημα της Κοινωνιολογίας αλλά και για μια σειρά άλλων μέτρων που προτείνει. Αθήνα 30/04/20 Αγγελική Ν. Χαρίτου Κοινωνιολόγος