Καλή σας ημέρα.
Θα ήθελα να ενώσω τη φωνή μου με αυτή των περισσοτέρων από τους συμμετέχοντες σ’ αυτή τη διαβούλευση.
Είμαι μητέρα μαθητή που φοιτά στο Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, στο οποίο εισήχθη μετά από συνειδητή επιθυμία, προσπάθεια και επιτυχία σε αδιάβλητες και ιδιαίτερα δύσκολες εξετάσεις. Ο γιος μου είναι φέτος στην Γ΄ Γυμνασίου και εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 56. Η δεύτερή μου κόρη, μαθήτρια της ΣΤ Δημοτικού, προετοιμάζεται κι αυτή με τον ίδιο ζήλο για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Α Γυμνασίου του ίδιου Προτύπου Γυμνασίου. Αγωνιά για το πότε και πώς θα γίνει η διαδικασία επιλογής και παρότι σε εγκλεισμό λόγω της υγειονομικής κρίσης, δεν έχει εγκαταλείψει στιγμή τη σοβαρή της προσπάθεια για την όσο δυνατόν καλύτερη προετοιμασία της. Η ίδια ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που επιθυμούν την ευγενή άμιλλα και την αριστεία. Είμαι απόφοιτος Πανεπιστημίου στο οποίο εισήχθη μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων, κάτοχος Μεταπτυχιακού, Υποψήφια Διδάκτωρ, εργαζόμενη και τρίτεκνη μητέρα. Έχω δώσει ουκ ολίγες εξετάσεις στη διάρκεια της μαθητικής, φοιτητικής και επαγγελματικής μου πορείας. Η αναφορά στα ανωτέρω γίνεται μόνο για να καταστεί σαφές ότι το θέμα μου δεν είναι η αξιολόγηση ως διαδικασία. Τόσο η ίδια όσο και τα παιδιά μου έχουν ήδη περάσει, περνούν καθημερινά και θα συνεχίσουν να περνούν πολλές ακόμη αξιολογήσεις. Ωστόσο, έχει σημασία για την ψυχική υγεία όλων των ανθρώπων οι αξιολογήσεις αυτές να είναι δίκαιες, αιτιολογημένες και να ικανοποιούν κάποια συνθήκη και κυρίως αξίες.
Κύριο μέλημά μου λοιπόν είναι μόνο η ευημερία και η υγιής ανάπτυξη των νέων ανθρώπων, των παιδιών μας. Γι’ αυτό και εκφράζω τη ρητή μου διαφωνία για την εισαγωγή και νέων εξετάσεων μεταξύ προτύπων γυμνασίων και έως τώρα συνδεόμενων πρότυπων Λυκείων τόσο για τους ήδη φοιτούντες όσο και για τους μελλοντικούς μαθητές. Κανένα από τα παιδιά που εισάγονται στα Πρότυπα Γυμνάσια μέσω αδιάβλητων εξετάσεων δεν βρίσκεται τυχαία στα συγκεκριμένα σχολεία. Όλα είναι παιδιά με υψηλές δυνατότητες και ποικίλα ενδιαφέροντα και κλίσεις, που δεν μπορούν να αξιολογηθούν με μία ακόμη δίωρη εξέταση. Συχνά δε, δεν μπορούν να αποδοθούν με έναν απλό μέσο όρο βαθμολογίας τετραμήνου, αλλά αυτό είναι μία άλλη μεγάλη συζήτηση. Στο σύνολό τους, τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια κλήθηκαν να περάσουν με τη στήριξη των οικογενειών τους τη διαδικασία εισαγωγής τους στα σχολεία αυτά που προσομοιάζει με Πανελλήνιες Εξετάσεις, 6 χρόνια νωρίτερα απ’ ότι ισχύει για το λοιπό μαθητικό πληθυσμό. Και το επέλεξαν, το στήριξαν και επέτυχαν ακριβώς γιατί είχαν υψηλό το κίνητρο για μάθηση αλλά και την ανάγκη να βρεθούν σε ένα περιβάλλον με άλλα παιδιά με αντίστοιχα ενδιαφέροντα και αναζητήσεις καθώς το αίσθημα του ανήκειν είναι πολύ σημαντικό στις ηλικίες αυτές. Το τελευταίο υποστηρίζεται τόσο από τους ειδικούς της ψυχικής υγείας όσο και από την κοινή λογική και τα βιώματα όλων μας. Αν η Πολιτεία θεωρεί ότι τα Πρότυπα Γυμνάσια δεν είναι σε θέση με την εκπαίδευση που παρέχουν να αξιοποιήσουν το δυναμικό των άριστων μαθητών που εισάγονται σ’ αυτά, έτσι ώστε αυτοί να συνεχίσουν να είναι άριστοι, τότε πραγματικά αναρωτιέμαι εάν τα Πρότυπα Σχολεία εκπληρώνουν το σκοπό ίδρυσής τους. Κι αν όχι, γιατί θα πρέπει γι αυτό να ευθύνονται γι' αυτό οι μαθητές και όχι οι αποφάσεις που έχουν φέρει τα Πρότυπα Σχολεία στη θέση αυτή.
Επειδή όμως η ίδια πιστεύω στην εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά στα Πρότυπα Γυμνάσια αλλά κυρίως στα ίδια τα παιδιά και στις δυνατότητές τους, όπως τα έχω γνωρίσει μέσα από τις συναναστροφές του γιου μου, σας παρακαλώ θερμά να επανεξετάσετε το συγκεκριμένο άρθρο και να άρετε την αδικία εις βάρος των ήδη φοιτούντων αλλά και των μελλοντικών άξιων μαθητών, επιτρέποντάς τους να απολαύσουν το ταξίδι τους στην εκπαίδευση στα αγαπημένα τους σχολεία. Κι επίσης, παρακαλώ θερμά να εξεταστεί με ιδιαίτερη ευαισθησία η πιθανή τροποποίηση της διαδικασίας εισαγωγής στην Α Γυμνασίου των Προτύπων Σχολείων για τη σχολική χρονιά 2020-2021 όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 56, παρ. 10 γ, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές της ΣΤ Δημοτικού που προετοιμάζονται όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο και από την αρχή της φετινής χρονιάς για τη συμμετοχή τους σ’ αυτές, το κάνουν γιατί είναι πεπεισμένοι ότι πρόκειται για μία αδιάβλητη διαδικασία. Μην τους στερήσετε με κάποια αιφνίδια απόφαση την πίστη στις αξίες της προσπάθειας και της αξιοκρατίας.
Ευχαριστώ.
Καλή σας ημέρα. Θα ήθελα να ενώσω τη φωνή μου με αυτή των περισσοτέρων από τους συμμετέχοντες σ’ αυτή τη διαβούλευση. Είμαι μητέρα μαθητή που φοιτά στο Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, στο οποίο εισήχθη μετά από συνειδητή επιθυμία, προσπάθεια και επιτυχία σε αδιάβλητες και ιδιαίτερα δύσκολες εξετάσεις. Ο γιος μου είναι φέτος στην Γ΄ Γυμνασίου και εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 56. Η δεύτερή μου κόρη, μαθήτρια της ΣΤ Δημοτικού, προετοιμάζεται κι αυτή με τον ίδιο ζήλο για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Α Γυμνασίου του ίδιου Προτύπου Γυμνασίου. Αγωνιά για το πότε και πώς θα γίνει η διαδικασία επιλογής και παρότι σε εγκλεισμό λόγω της υγειονομικής κρίσης, δεν έχει εγκαταλείψει στιγμή τη σοβαρή της προσπάθεια για την όσο δυνατόν καλύτερη προετοιμασία της. Η ίδια ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που επιθυμούν την ευγενή άμιλλα και την αριστεία. Είμαι απόφοιτος Πανεπιστημίου στο οποίο εισήχθη μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων, κάτοχος Μεταπτυχιακού, Υποψήφια Διδάκτωρ, εργαζόμενη και τρίτεκνη μητέρα. Έχω δώσει ουκ ολίγες εξετάσεις στη διάρκεια της μαθητικής, φοιτητικής και επαγγελματικής μου πορείας. Η αναφορά στα ανωτέρω γίνεται μόνο για να καταστεί σαφές ότι το θέμα μου δεν είναι η αξιολόγηση ως διαδικασία. Τόσο η ίδια όσο και τα παιδιά μου έχουν ήδη περάσει, περνούν καθημερινά και θα συνεχίσουν να περνούν πολλές ακόμη αξιολογήσεις. Ωστόσο, έχει σημασία για την ψυχική υγεία όλων των ανθρώπων οι αξιολογήσεις αυτές να είναι δίκαιες, αιτιολογημένες και να ικανοποιούν κάποια συνθήκη και κυρίως αξίες. Κύριο μέλημά μου λοιπόν είναι μόνο η ευημερία και η υγιής ανάπτυξη των νέων ανθρώπων, των παιδιών μας. Γι’ αυτό και εκφράζω τη ρητή μου διαφωνία για την εισαγωγή και νέων εξετάσεων μεταξύ προτύπων γυμνασίων και έως τώρα συνδεόμενων πρότυπων Λυκείων τόσο για τους ήδη φοιτούντες όσο και για τους μελλοντικούς μαθητές. Κανένα από τα παιδιά που εισάγονται στα Πρότυπα Γυμνάσια μέσω αδιάβλητων εξετάσεων δεν βρίσκεται τυχαία στα συγκεκριμένα σχολεία. Όλα είναι παιδιά με υψηλές δυνατότητες και ποικίλα ενδιαφέροντα και κλίσεις, που δεν μπορούν να αξιολογηθούν με μία ακόμη δίωρη εξέταση. Συχνά δε, δεν μπορούν να αποδοθούν με έναν απλό μέσο όρο βαθμολογίας τετραμήνου, αλλά αυτό είναι μία άλλη μεγάλη συζήτηση. Στο σύνολό τους, τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια κλήθηκαν να περάσουν με τη στήριξη των οικογενειών τους τη διαδικασία εισαγωγής τους στα σχολεία αυτά που προσομοιάζει με Πανελλήνιες Εξετάσεις, 6 χρόνια νωρίτερα απ’ ότι ισχύει για το λοιπό μαθητικό πληθυσμό. Και το επέλεξαν, το στήριξαν και επέτυχαν ακριβώς γιατί είχαν υψηλό το κίνητρο για μάθηση αλλά και την ανάγκη να βρεθούν σε ένα περιβάλλον με άλλα παιδιά με αντίστοιχα ενδιαφέροντα και αναζητήσεις καθώς το αίσθημα του ανήκειν είναι πολύ σημαντικό στις ηλικίες αυτές. Το τελευταίο υποστηρίζεται τόσο από τους ειδικούς της ψυχικής υγείας όσο και από την κοινή λογική και τα βιώματα όλων μας. Αν η Πολιτεία θεωρεί ότι τα Πρότυπα Γυμνάσια δεν είναι σε θέση με την εκπαίδευση που παρέχουν να αξιοποιήσουν το δυναμικό των άριστων μαθητών που εισάγονται σ’ αυτά, έτσι ώστε αυτοί να συνεχίσουν να είναι άριστοι, τότε πραγματικά αναρωτιέμαι εάν τα Πρότυπα Σχολεία εκπληρώνουν το σκοπό ίδρυσής τους. Κι αν όχι, γιατί θα πρέπει γι αυτό να ευθύνονται γι' αυτό οι μαθητές και όχι οι αποφάσεις που έχουν φέρει τα Πρότυπα Σχολεία στη θέση αυτή. Επειδή όμως η ίδια πιστεύω στην εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά στα Πρότυπα Γυμνάσια αλλά κυρίως στα ίδια τα παιδιά και στις δυνατότητές τους, όπως τα έχω γνωρίσει μέσα από τις συναναστροφές του γιου μου, σας παρακαλώ θερμά να επανεξετάσετε το συγκεκριμένο άρθρο και να άρετε την αδικία εις βάρος των ήδη φοιτούντων αλλά και των μελλοντικών άξιων μαθητών, επιτρέποντάς τους να απολαύσουν το ταξίδι τους στην εκπαίδευση στα αγαπημένα τους σχολεία. Κι επίσης, παρακαλώ θερμά να εξεταστεί με ιδιαίτερη ευαισθησία η πιθανή τροποποίηση της διαδικασίας εισαγωγής στην Α Γυμνασίου των Προτύπων Σχολείων για τη σχολική χρονιά 2020-2021 όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 56, παρ. 10 γ, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές της ΣΤ Δημοτικού που προετοιμάζονται όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο και από την αρχή της φετινής χρονιάς για τη συμμετοχή τους σ’ αυτές, το κάνουν γιατί είναι πεπεισμένοι ότι πρόκειται για μία αδιάβλητη διαδικασία. Μην τους στερήσετε με κάποια αιφνίδια απόφαση την πίστη στις αξίες της προσπάθειας και της αξιοκρατίας. Ευχαριστώ.