Είμαι μαθητής της Β'τάξης γυμνασίου και φοιτώ στο Πρότυπο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά. Θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεση μου στο άρθρο του νέου νομοσχεδίου που θεσπίζει την διεξαγωγή εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην Α΄τάξη των προτύπων Λυκείων. Το συγκεκριμένο άρθρο, κατά την γνώμη μου, δεν έχει στέρεο υπόβαθρο καθώς δεν βασίζεται σε αληθή γεγονότα, αφού η "επανάπαυση" και ο "εφησυχασμός" των οποίων η αποφυγή προσδοκάται δεν λαμβάνουν πραγματικά χώρα. Αυτό είναι εύκολα διακριτό στην συνολική απόδοση των μαθητών απο την Α έως και τη Γ γυμνασίου η οποία δεν παρουσιάζει κάποια πραγματική μείωση αφού ο μέσος όρος των τμημάτων παραμένει βαθμολογικά μεταξύ 18 και 20. ΌΛΑ τα παιδιά που βρισκόμαστε σε αυτά τα σχολεία έχουμε καταβάλει ύπερογκη προσπάθεια και περάσει απο εξετάσεις και καθημερινά μέσα από τη μελέτη και την επίδοσή μας στα μαθήματα και τις εξετάσεις στο σχολείο μας αποδεικνύουμε συνεχώς την αξία μας. Επιπλέον μια εκ νέου διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων επιφέρει μεγάλο άγχος στους μαθητές και μας εξαναγκάζει να αφοσιωθούμε ολοκληρωτικά σε ακόμη σκληρότερη μελέτη και μονάχα για το σχολείο δίχως να αφήνει περιθώριο για οποιαδήποτε δημιουργική δραστηριότητα που μας ολοκληρώνει και μας χαροποιεί ως άτομα. Έχοντας περάσει μία φορά από αυτή τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων έχουμε επενδύσει και σε άλλες δραστηριότητες στη ζωή μας εξασκώντας και άλλα ενδιαφέροντά μας. Εγώ για παράδειγμα, παρακολουθώ μαθήματα αγγλικών, γαλλικών και Κουνγκ-Φου, ασχολούμαι με τη ζωγραφική και την ανάγνωση (εξωσχολικών) ιστορικών βιβλίων (αφού έχω μεγάλο ενδιαφέρον για την Ιστορία) τα οποία δεν θα ήθελα να αναγκαστώ να τα εγκαταλείψω. Είναι φανερό ότι αυτή η τροπολογία θα έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα την δημιουργία ανάγκης των μαθητών να παρακολουθήσουν μαθήματα προετοιμασίας που θα επιβαρύνουν οικονομικά τους γονείς τους .Θα έχει ακόμα ολέθρια αποτελέσματα στην ψυχολογία των μαθητών αφού θα μας δημιουργήσει επιπλέον άγχος και περιττή αγωνία που προφανώς θα δημιουργήσει πρόβλημα στην αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση μας ενώ κάθε ένα παιδί που θα πηγαίνει να δώσει εξετάσεις θέλοντας να περάσει, ταυτόχρονα θα έχει την αγωνία πως πιθανόν εκείνο θα είναι που θα αφήσει εκτός τον συμμαθητή ή ακόμα και τον κολλητό του. Αυτό το νομοσχέδιο δεν προωθεί την αριστεία και την υψηλή επίδοση, για την οποία έτσι κι αλλιώς καθημερινά όλοι μας προσπαθούμε, αλλά καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και τις έριδες μεταξύ εμας των μαθητών. Μας βάζει να έρθουμε σε “ρήξη” με τους συμμαθητές μας το οποίο είναι ένα επιπλεον ηθικό και ψυχικό φορτίο που θα κληθούμε να σηκώσουμε. Κλείνοντας θα ήθελα να προσθέσω ότι όλα τα παιδιά που περάσαμε εισαγωγικές εξετάσεις, περάσαμε στα σχολεία μας γνωρίζοντας πως κερδίζουμε παροχή ΕΞΑΕΤΟΥΣ φοίτησης σε αυτά, πράγμα που με κάνει να αναρωτηθώ αν καθιστά το νομοσχέδιο εκτός από άδικο να είναι και ενάντιο στους νόμους του κράτους. Συμπερασματικά αυτό το νομοσχέδιο δεν ξέρω ποιους θα ωφελήσει αλλά κρίνω ότι δεν είναι με κανένα τρόπο υπέρ των μαθητών (οι οποίοι κρίνοντας βαθμολογικά είμαστε στην πλειοψηφία μας άριστοι και επιδιώκουμε να γίνουμε συνολικά άριστοι καλλιεργώντας κι άλλες δεξιότητες-ικανότητές μας) καθώς απλώς θα μας δημιουργήσει περαιτέρω πίεση συναισθηματική και πρακτική και θα μας φέρει εμπρός ενός σκληρού άθλου τον οποίο θα δυσκολευτούμε μεγίστως να φέρουμε σε πέρας και ποσο μάλλον εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού όπου δε λαμβάνουμε πλήρως την απαραίτητη εκπαίδευση δημιουργώντας έτσι δυσκολία στη μετέπειτα πορεία μας. Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, να αναθεωρήσετε γιατί τα μαθητικά χρόνια αυτής της ηλικίας είναι πολύ όμορφα και είναι κρίμα να σημαδευτούν από μονάχα επιπλέον σκληρή μελέτη για εκτέλεση εξετάσεων. Ας μην είναι τα μαθητικά μας χρόνια μόνο συλλογή από αναμνήσεις... άγχους κι εξετάσεων.
Είμαι μαθητής της Β'τάξης γυμνασίου και φοιτώ στο Πρότυπο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά. Θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεση μου στο άρθρο του νέου νομοσχεδίου που θεσπίζει την διεξαγωγή εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην Α΄τάξη των προτύπων Λυκείων. Το συγκεκριμένο άρθρο, κατά την γνώμη μου, δεν έχει στέρεο υπόβαθρο καθώς δεν βασίζεται σε αληθή γεγονότα, αφού η "επανάπαυση" και ο "εφησυχασμός" των οποίων η αποφυγή προσδοκάται δεν λαμβάνουν πραγματικά χώρα. Αυτό είναι εύκολα διακριτό στην συνολική απόδοση των μαθητών απο την Α έως και τη Γ γυμνασίου η οποία δεν παρουσιάζει κάποια πραγματική μείωση αφού ο μέσος όρος των τμημάτων παραμένει βαθμολογικά μεταξύ 18 και 20. ΌΛΑ τα παιδιά που βρισκόμαστε σε αυτά τα σχολεία έχουμε καταβάλει ύπερογκη προσπάθεια και περάσει απο εξετάσεις και καθημερινά μέσα από τη μελέτη και την επίδοσή μας στα μαθήματα και τις εξετάσεις στο σχολείο μας αποδεικνύουμε συνεχώς την αξία μας. Επιπλέον μια εκ νέου διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων επιφέρει μεγάλο άγχος στους μαθητές και μας εξαναγκάζει να αφοσιωθούμε ολοκληρωτικά σε ακόμη σκληρότερη μελέτη και μονάχα για το σχολείο δίχως να αφήνει περιθώριο για οποιαδήποτε δημιουργική δραστηριότητα που μας ολοκληρώνει και μας χαροποιεί ως άτομα. Έχοντας περάσει μία φορά από αυτή τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων έχουμε επενδύσει και σε άλλες δραστηριότητες στη ζωή μας εξασκώντας και άλλα ενδιαφέροντά μας. Εγώ για παράδειγμα, παρακολουθώ μαθήματα αγγλικών, γαλλικών και Κουνγκ-Φου, ασχολούμαι με τη ζωγραφική και την ανάγνωση (εξωσχολικών) ιστορικών βιβλίων (αφού έχω μεγάλο ενδιαφέρον για την Ιστορία) τα οποία δεν θα ήθελα να αναγκαστώ να τα εγκαταλείψω. Είναι φανερό ότι αυτή η τροπολογία θα έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα την δημιουργία ανάγκης των μαθητών να παρακολουθήσουν μαθήματα προετοιμασίας που θα επιβαρύνουν οικονομικά τους γονείς τους .Θα έχει ακόμα ολέθρια αποτελέσματα στην ψυχολογία των μαθητών αφού θα μας δημιουργήσει επιπλέον άγχος και περιττή αγωνία που προφανώς θα δημιουργήσει πρόβλημα στην αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση μας ενώ κάθε ένα παιδί που θα πηγαίνει να δώσει εξετάσεις θέλοντας να περάσει, ταυτόχρονα θα έχει την αγωνία πως πιθανόν εκείνο θα είναι που θα αφήσει εκτός τον συμμαθητή ή ακόμα και τον κολλητό του. Αυτό το νομοσχέδιο δεν προωθεί την αριστεία και την υψηλή επίδοση, για την οποία έτσι κι αλλιώς καθημερινά όλοι μας προσπαθούμε, αλλά καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και τις έριδες μεταξύ εμας των μαθητών. Μας βάζει να έρθουμε σε “ρήξη” με τους συμμαθητές μας το οποίο είναι ένα επιπλεον ηθικό και ψυχικό φορτίο που θα κληθούμε να σηκώσουμε. Κλείνοντας θα ήθελα να προσθέσω ότι όλα τα παιδιά που περάσαμε εισαγωγικές εξετάσεις, περάσαμε στα σχολεία μας γνωρίζοντας πως κερδίζουμε παροχή ΕΞΑΕΤΟΥΣ φοίτησης σε αυτά, πράγμα που με κάνει να αναρωτηθώ αν καθιστά το νομοσχέδιο εκτός από άδικο να είναι και ενάντιο στους νόμους του κράτους. Συμπερασματικά αυτό το νομοσχέδιο δεν ξέρω ποιους θα ωφελήσει αλλά κρίνω ότι δεν είναι με κανένα τρόπο υπέρ των μαθητών (οι οποίοι κρίνοντας βαθμολογικά είμαστε στην πλειοψηφία μας άριστοι και επιδιώκουμε να γίνουμε συνολικά άριστοι καλλιεργώντας κι άλλες δεξιότητες-ικανότητές μας) καθώς απλώς θα μας δημιουργήσει περαιτέρω πίεση συναισθηματική και πρακτική και θα μας φέρει εμπρός ενός σκληρού άθλου τον οποίο θα δυσκολευτούμε μεγίστως να φέρουμε σε πέρας και ποσο μάλλον εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού όπου δε λαμβάνουμε πλήρως την απαραίτητη εκπαίδευση δημιουργώντας έτσι δυσκολία στη μετέπειτα πορεία μας. Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, να αναθεωρήσετε γιατί τα μαθητικά χρόνια αυτής της ηλικίας είναι πολύ όμορφα και είναι κρίμα να σημαδευτούν από μονάχα επιπλέον σκληρή μελέτη για εκτέλεση εξετάσεων. Ας μην είναι τα μαθητικά μας χρόνια μόνο συλλογή από αναμνήσεις... άγχους κι εξετάσεων.