• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Α.' | 30 Απριλίου 2020, 11:52

    Κα Υπουργέ, είμαστε μία από τις λίγες χώρες στην οποία μιλάμε μια μη λατινογενής γλώσσα. Ποιο είναι το νόημα στο να διδασκόμαστε και να εξεταζόμαστε στις Πανελλαδικές μια νεκρή γλώσσα, από την οποία μάλιστα δεν προέρχεται η δική μας γλώσσα! Τα Λατινικά είναι απλά ένα εύκολο μέσο εξέτασης; Η Κοινωνιολογία, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του κόμματός σας, θα κάνει τα παιδιά αριστερά! Άποψη στην οποία αντιτίθενται και δεξιοί Κοινωνιολόγοι! Η Χρύσα Σοφιανοπούλου, η οποία είναι συνεργάτιδα του Υπ.Παιδείας, αναφέρει «η Κοινωνιολογία ως επιστήμη, έχει αντικείμενο μελέτης τα κοινωνικά φαινόμενα, τη δράση των κοινωνικών ομάδων, τις σχέσεις μεταξύ ατόμου και ομάδων, και ειδικότερα τον μετασχηματισμό των κοινωνιών, αναφέρει ο Giddens. [...] Στόχος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία των κοινωνικών επιστημών για τη θεμελίωση των ανθρωπίνων και κοινωνικών δικαιωμάτων και παράλληλα να αντιληφθούν τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του κοινωνικού κράτους και στην κοινωνία των πολιτών, να ασκηθούν στην ικανότητα να αντιπαραβάλλουν κοινωνικούς θεσμούς, κοινωνικά συστήματα και ανθρώπινες συμπεριφορές, καθώς και να διευρύνουν τον ορίζοντα των γνώσεών τους για κοινωνικά ζητήματα, σε ατομικό, συλλογικό ή/και ευρύτερα κοινωνικό πεδίο». Τι είναι λοιπόν πιο σημαντικό; η εκμάθηση μιας νεκρής γλώσσας, από την οποία δεν προέρχεται καν η δική μας γλώσσα, ή η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και η κατανόηση των κοινωνικών φαινομένων από τους μαθητές, οι οποίοι αποτελούν τους επόμενους πολίτες, εργαζόμενους, πολιτικούς, κ.ο.κ αυτής της χώρας; Τι ακριβώς φοβάστε ότι θα προσφέρει η Κοινωνιολογία; Τα Λατινικά θα μπορούσαν να παραμείνουν αλλά όχι ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές ή τουλάχιστον να μην αφαιρεθεί ούτε η Κοινωνιολογία.