Τα παιδιά που φοιτούν στα πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη περάσει διαδικασία εξετάσεων προκειμένου να εισαχθούν σε σχολεία με συγκεκριμένη φιλοσοφία, πρόγραμμα και ιδιαίτερα υψηλό βαθμό δυσκολίας και ανταγωνισμού. Δεν υπάρχει λόγος πριν συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στο αντίστοιχο Λύκειο να ξαναπεράσουν την ίδια διαδικασία ύστερα από μόλις τρία χρόνια φοίτησης, την στιγμή που το ίδιο το σχολείο μέσα από τις προαγωγικές του εξετάσεις και τις καθημερινές απαιτήσεις του δοκιμάζει και ελέγχει τις επιδόσεις των παιδιών. Θα ήταν σαν να αμφισβητεί η ίδια η πολιτεία την επιτυχία και την αξιοπιστία των Προτύπων Γυμνασίων που η ίδια προωθεί, ειδικά στις περιπτώσεις των παιδιών που έχουν πολύ καλές επιδόσεις.
Ιδιωτικά σχολεία υιοθετούν προτάσεις υποτροφιών, επιβραβεύσεων και προβολής των μαθητών τους που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Προγραμμάτων τους. Αντίθετα, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, το δημόσιο πρότυπο Γυμνάσιο δεν δύναται να εξασφαλίσει στους επιτυχόντες μαθητές του ούτε καν τη συνέχιση της εκπαίδευσής τους στο επόμενο στάδιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Όλη η τρίχρονη προσπάθεια των παιδιών θα κρίνεται σε μια επιπλέον εξέταση λίγων ωρών, σε περιορισμένα μαθήματα και γνώσεις
Τα παιδιά που φοιτούν στα πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη περάσει διαδικασία εξετάσεων προκειμένου να εισαχθούν σε σχολεία με συγκεκριμένη φιλοσοφία, πρόγραμμα και ιδιαίτερα υψηλό βαθμό δυσκολίας και ανταγωνισμού. Δεν υπάρχει λόγος πριν συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στο αντίστοιχο Λύκειο να ξαναπεράσουν την ίδια διαδικασία ύστερα από μόλις τρία χρόνια φοίτησης, την στιγμή που το ίδιο το σχολείο μέσα από τις προαγωγικές του εξετάσεις και τις καθημερινές απαιτήσεις του δοκιμάζει και ελέγχει τις επιδόσεις των παιδιών. Θα ήταν σαν να αμφισβητεί η ίδια η πολιτεία την επιτυχία και την αξιοπιστία των Προτύπων Γυμνασίων που η ίδια προωθεί, ειδικά στις περιπτώσεις των παιδιών που έχουν πολύ καλές επιδόσεις. Ιδιωτικά σχολεία υιοθετούν προτάσεις υποτροφιών, επιβραβεύσεων και προβολής των μαθητών τους που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Προγραμμάτων τους. Αντίθετα, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, το δημόσιο πρότυπο Γυμνάσιο δεν δύναται να εξασφαλίσει στους επιτυχόντες μαθητές του ούτε καν τη συνέχιση της εκπαίδευσής τους στο επόμενο στάδιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Όλη η τρίχρονη προσπάθεια των παιδιών θα κρίνεται σε μια επιπλέον εξέταση λίγων ωρών, σε περιορισμένα μαθήματα και γνώσεις