Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ | 30 Απριλίου 2020, 13:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στηριζόμενος στη φετινή μου εμπειρία μελετώντας το συγκεκριμένο μάθημα, διαπίστωσα, όπως κι οι περισσότεροι, ότι η Κοινωνιολογία είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η σύγχρονη εκπαίδευση. Δηλαδή, η διαπολιτισμική εκπαίδευση, όπως λέγεται. Διότι πρόκειται για μια ανοιχτή και μοναδική επιστήμη που, πέρα από την ενδελεχή ανάλυση των διαφόρων πτυχών της κοινωνίας και του κόσμου, προσφέρει στο μαθητή την ευκαιρία να δώσει απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα που σκόπιμα παραμένουν μετέωρα, να φτάσει στη συνειδητοποίηση των πραγματικών αιτιών των προσωπικών αλλά κι ευρύτερων προβλημάτων και να αντιληφθεί την ευρύτερη κοινωνία και το κράτος σφαιρικά, γνωρίζοντας τους τρόπους και τους λόγους ύπαρξης και λειτουργίας τους. Με λίγα λόγια, η Κοινωνιολογία βοηθάει να κατανοήσουμε τον λόγο ύπαρξης της κοινωνίας, της θέσης και της σχέσης μας με αυτή, συμβάλλοντας στη ομαλότερη ένταξη μας στη κοινωνία. Σε αντίθεση, λοιπόν, με τα Λατινικά τα οποία είναι πλέον μια “νεκρή” γλώσσα, η Κοινωνιολογία δύναται να συμβάλλει στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών. Βέβαια, η Κοινωνιολογία δεν αποτελεί πανάκεια για αυτό το ζήτημα, καθώς υπάρχουν κι άλλοι καθοριστικοί παράγοντες, αλλά το να “εξαλείφονται” ένα-ένα τα μέσα ενίσχυσης της κριτικής ικανότητας των μαθητών , σίγουρα δεν είναι ευεργετικό.