Καλησπέρα σας.
Είμαι γονέας μαθητή του Πρότυπου Γυμνασίου Ευαγγελική Σχολής Σμύρνης. Θεωρώ πως η πρόταση για επαναληπτικές εξετάσεις για τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο συνδεδεμένο Λύκειο είναι απαράδεκτη και έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που ισχυρίζεται.
Μια τέτοια εξέλιξη δίνει στα παιδιά το αντίθετο κίνητρο από το ζητούμενο: αντί να επικεντρωθούν στα μαθήματα του σχολείου ώστε να διατηρήσουν το επίπεδο, τόσο το δικό τους όσο και της σχολής, υψηλό, τα προωθεί να επικεντρωθούν στις εξετάσεις.
Μια ακόμη σημαντική πτυχή είναι ότι τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια μειονεκτούν σε σχέση με τα παιδιά των υπολοίπων Γυμνασίων σε τυχόν προαγωγικές εξετάσεις καθώς λόγω των υψηλών απαιτήσεων του Πρότυπου Γυμνασίου και των επιπλέον δραστηριοτήτων (όπως των ομίλων στην περίπτωση της Ευαγγελικής Σχολής) έχουν λιγότερο χρόνο προετοιμασίας για τις εξετάσεις αυτές.
Σημειώστε πόσο χρόνια Γενικής Παιδείας χάνονται ή υποβιβάζεται η σημασία τους όταν ένα παιδί δίνει εξετάσεις στο τέλος του Δημοτικού για εισαγωγή στο Πρότυπο Γυμνάσιο, εξετάσεις στο τέλος του Γυμνασίου για εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο και εξετάσεις στο τέλος του Λυκείου για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Όλες αυτές οι εξετάσεις είναι επιπλέον των υπολοίπων εξετάσεων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που οι καθηγητές, το άλλο κομμάτι υπεύθυνο για το υψηλό επίπεδο ενός Πρότυπου σχολείου, δεν εξετάζονται ποτέ.
Για τις αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών που θα αποτύχουν να προαχθούν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο, την πιο σημαντική παράμετρο αυτής της διαδικασίας, έχουν τοποθετηθεί επαρκώς άλλοι γονείς.
Το επιχείρημα ότι η τροπολογία αυτή έχει ζητηθεί από τους καθηγητές για να διαφυλαχθεί το υψηλό επίπεδο του Πρότυπου Σχολείου επειδή κάποιοι "χαλαρώνουν" είναι πολλαπλώς φαιδρό. Αν ισχύει τότε είναι αστείο καθηγητές που δεν εξετάζονται οι ίδιοι/ίδιες για την καταλληλότητά τους να ζητούν πολλαπλές εξετάσεις των μαθητών, ενώ με τον τρόπο αυτό απεμπολούν την δική τους ευθύνη για διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και το μεταθέτουν σε απρόσωπες εξετάσεις.
Ακόμα και αν είναι έτσι, το να τιμωρούνται όλοι οι μαθητές για κάποιες λίγες περιπτώσεις είναι άδικο και αναποτελεσματικό. Υπάρχουν άλλες λύσεις, όπως π.χ. η θεσμοθέτηση βαθμολογικής βάσης για συνέχιση στο Πρότυπο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό οι κάποιοι λίγοι που πιθανόν δεν ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις ενός Προτύπου να μπορούν να φιλτράρονται χωρίς να μπαίνουν σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές.
Εν τέλει, μια τέτοια αλλαγή υποσκάπτει αντί να τονώνει την αποτελεσματικότητα και το κύρος των Πρότυπων Σχολείων. Οι μοναδικοί που βγαίνουν κερδισμένοι από μια τέτοια εξέλιξη είναι οι φροντιστηριούχοι που μονοπωλούν τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα σχολεία και βλέπουν έτσι την πελατεία τους να διπλασιάζεται.
Ελπίζω σε άμεση απόσυρση του σχετικού άρθρου.
Με εκτίμηση.
Καλησπέρα σας. Είμαι γονέας μαθητή του Πρότυπου Γυμνασίου Ευαγγελική Σχολής Σμύρνης. Θεωρώ πως η πρόταση για επαναληπτικές εξετάσεις για τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο συνδεδεμένο Λύκειο είναι απαράδεκτη και έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που ισχυρίζεται. Μια τέτοια εξέλιξη δίνει στα παιδιά το αντίθετο κίνητρο από το ζητούμενο: αντί να επικεντρωθούν στα μαθήματα του σχολείου ώστε να διατηρήσουν το επίπεδο, τόσο το δικό τους όσο και της σχολής, υψηλό, τα προωθεί να επικεντρωθούν στις εξετάσεις. Μια ακόμη σημαντική πτυχή είναι ότι τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια μειονεκτούν σε σχέση με τα παιδιά των υπολοίπων Γυμνασίων σε τυχόν προαγωγικές εξετάσεις καθώς λόγω των υψηλών απαιτήσεων του Πρότυπου Γυμνασίου και των επιπλέον δραστηριοτήτων (όπως των ομίλων στην περίπτωση της Ευαγγελικής Σχολής) έχουν λιγότερο χρόνο προετοιμασίας για τις εξετάσεις αυτές. Σημειώστε πόσο χρόνια Γενικής Παιδείας χάνονται ή υποβιβάζεται η σημασία τους όταν ένα παιδί δίνει εξετάσεις στο τέλος του Δημοτικού για εισαγωγή στο Πρότυπο Γυμνάσιο, εξετάσεις στο τέλος του Γυμνασίου για εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο και εξετάσεις στο τέλος του Λυκείου για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Όλες αυτές οι εξετάσεις είναι επιπλέον των υπολοίπων εξετάσεων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που οι καθηγητές, το άλλο κομμάτι υπεύθυνο για το υψηλό επίπεδο ενός Πρότυπου σχολείου, δεν εξετάζονται ποτέ. Για τις αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών που θα αποτύχουν να προαχθούν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο, την πιο σημαντική παράμετρο αυτής της διαδικασίας, έχουν τοποθετηθεί επαρκώς άλλοι γονείς. Το επιχείρημα ότι η τροπολογία αυτή έχει ζητηθεί από τους καθηγητές για να διαφυλαχθεί το υψηλό επίπεδο του Πρότυπου Σχολείου επειδή κάποιοι "χαλαρώνουν" είναι πολλαπλώς φαιδρό. Αν ισχύει τότε είναι αστείο καθηγητές που δεν εξετάζονται οι ίδιοι/ίδιες για την καταλληλότητά τους να ζητούν πολλαπλές εξετάσεις των μαθητών, ενώ με τον τρόπο αυτό απεμπολούν την δική τους ευθύνη για διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και το μεταθέτουν σε απρόσωπες εξετάσεις. Ακόμα και αν είναι έτσι, το να τιμωρούνται όλοι οι μαθητές για κάποιες λίγες περιπτώσεις είναι άδικο και αναποτελεσματικό. Υπάρχουν άλλες λύσεις, όπως π.χ. η θεσμοθέτηση βαθμολογικής βάσης για συνέχιση στο Πρότυπο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό οι κάποιοι λίγοι που πιθανόν δεν ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις ενός Προτύπου να μπορούν να φιλτράρονται χωρίς να μπαίνουν σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές. Εν τέλει, μια τέτοια αλλαγή υποσκάπτει αντί να τονώνει την αποτελεσματικότητα και το κύρος των Πρότυπων Σχολείων. Οι μοναδικοί που βγαίνουν κερδισμένοι από μια τέτοια εξέλιξη είναι οι φροντιστηριούχοι που μονοπωλούν τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα σχολεία και βλέπουν έτσι την πελατεία τους να διπλασιάζεται. Ελπίζω σε άμεση απόσυρση του σχετικού άρθρου. Με εκτίμηση.