Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ ΠΗΤΑ | 30 Απριλίου 2020, 15:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 51 πρέπει να αποσυρθεί. Πρώτον για λόγους συνταγματικούς, αφού καταργείται η ισότητα (δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός για το ΓΕΛ) και καταστρατηγείται το δικαίωμα στην επαγγελματική εκπαίδευση. Δεύτερο για λόγους εκπαιδευτικούς, αφού δεν θα μπορεί πλέον ένας απόφοιτος του ΓΕΛ να αποκτήσει μια επαγγελματική ειδικότητα δίνοντας μια ευκαιρία στον εαυτό του για επαγγελματική αποκατάσταση ή ακόμη για διά βίου μάθηση, που είναι από τα ζητούμενα της σύγχρονης επαγγελματικής πραγματικότητας. Επίσης ένας απόφοιτος του ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί φοιτώντας ένα χρόνο ακόμη να πάρει δεύτερο πτυχίο σε συναφή ειδικότητα του τομέα του, πράγμα που πολλές φορές είναι ιδιαίτερα χρήσιμο ως και απαραίτητο.Επιπλέον αν χάσει ένας μαθητής μια χρονιά, (π.χ. ακόμη και λόγω μαθησιακών δυσκολιών στο δημοτικό, που τον αναγκάζουν -ή κρίνεται από τους γονείς του ή τον δάσκαλο ως ορθό- να επαναλάβει την τάξη), καταδικάζεται ουσιαστικά να μην μπορεί να ακολουθήσει την Επαγγελματική εκπαίδευση αργότερα, που ενδεχομένως σε αρκετές των περιπτώσεων,να είναι και αυτή που του ταιριάζει περισσότερο.¨ Τρίτο για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης Όσοι δεν μπορούν πλέον να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ και δεν χωράνε στα ΔΙΕΚ, θα πρέπει να πληρώσουν σε ιδιωτικά ΙΕΚ για να αποκτήσουν την ειδικότητα που επιθυμούν.Επιπλέον όλοι γνωρίζουμε τις διαφορές της κατάρτισης έναντι της τυπικής εκπαίδευση. Οι ισχυρισμοί που αφορούν τον περιορισμό του σχολικού εκφοβισμού, δεν ευσταθούν. Ο σχολικός εκφοβισμός αφορά συνήθως μικρότερους μαθητές και τις εξάρσεις της εφηβείας, τους ανταγωνισμούς και τα παιχνίδια ρόλων. Οι μεγαλύτεροι μαθητές, είτε οι μόλις αποφοιτήσαντες από ΓΕΛ, είτε κι ακόμα μεγαλύτεροι, έρχονται στο σχολείο με στόχους, κατά συντριπτική πλειοψηφία, έχοντας αναστοχαστεί και ωριμάσει μετά την εμπειρία των Πανελληνίων ή την πορεία της ενήλικης ζωής τους αντίστοιχα, ενώ πολλές φορές λειτουργούν συμβουλευτικά και ηρεμιστικά στους μικρότερους. Είμαι 20 χρόνια σε Επαγγελματικά Λύκεια, με όποια μορφή και ονομασία αν είχαν, και δεν έχω δει σχεδόν ποτέ ενήλικα μαθητή να συμμετέχει σε συγκρούσεις.Αντιθέτως, έχω δει πολλές φορές μεγαλύτερους και μικρότερους να ανταλλάσσουν γνώμες για θέματα που μας απασχολούν όλους, καταθέτοντας ο καθένας τη δική του οπτική γωνία με βάση την ηλικία και τις εμπειρίες του, και αυτή η ζύμωση είναι χρήσιμη. Εξάλλου είναι υποκριτικό την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του ανεξέλεγκτου chatting, όπως και με τον τρόπο και τα μέρη που διασκεδάζουν στις εξόδους τους πλέον αρκετά από τα παιδιά 15-18 ετών να πει κάποιος ότι φοβάται την παρουσία ενηλίκων στο σχολείο.Βασικά δεν μπορώ να φανταστώ επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς αυτό το ωραίο μείγμα μικρότερων-μεγαλύτερων. Ανακεφαλαιώνοντας: Το άρθρο 51 πρέπει να αποσυρθεί από το Πολυνομοσχέδιο. Με εκτίμηση, Μελπομένη Πήτα ΠΕ87.02 Οδοντίατρος Εκπαιδευτικός 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας