• Σχόλιο του χρήστη 'Kostas Tziolas' | 30 Απριλίου 2020, 15:10

    Όμορφες παρέες και ομάδες μαθητών που έχουν προκύψει από τους ομίλους των Προτύπων Γυμνασίων διασπώνται και χάνονται πλέον με την μετάβασή τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, αφού μετά από εξετάσεις δεν θα μπορούν να είναι όλοι μαζί. Ομάδες μαθητών με κοινά ενδιαφέροντα και ταλέντα σε επιστήμες Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Αστρονομιας, ομάδες με ενδιαφέρον και ταλέντο στις τέχνες και τον πολιτισμό, Θεάτρου, Κινηματογράφου, Μουσικής, Ζωγραφικής, Φωτογραφίας, ομάδες Διαμεσολαβησης, Προστασίας του Περιβαλλοντος, Πληροφορικής, διαλύονται στην τρίτη γυμνασίου. Δεν θα μπορούν πλέον, να συζητούν μαζί για τις Επιστήμες τους και τις ανακαλύψεις γύρω από αυτές. Δεν θα μπορούν πλέον να συζητούν μαζί για τις Τέχνες τους και τις δημιουργίες γύρω από αυτές. Και ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΝ ΠΛΈΟΝ ΜΑΖΊ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΎΟΝΤΑΙ την δική τους μελλοντική προσφορά σε αυτές. Διότι, κα υπουργέ, ΑΥΤΕΣ είναι οι παρέες και οι φιλίες που έχουν οι άριστοι μαθητές στα Πρότυπα Γυμνάσια. Έτσι, περνούν στα διαλείμματά τους. Αυτά είναι τα κίνητρα τους για επιπλέον μάθηση ώστε να συνεχίσουν να αριστευουν. Αυτά, καλλιεργουνται στους μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου που όπως φαίνεται θα υποβαθμιστεί η αξία του. Οι μαθητές του ΠΓ πλέον θα ανταγωνιζονται μεταξύ τους. Θα έχουν ως στόχο την επιτυχία τους, και μόνο, στις εξετάσεις για την μετάβαση στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Πόσο παράλογη ακούγεται η τελευταία πρόταση; Θα έπρεπε να γίνεται αυτοδικαίως. Κανένα ενδιαφέρον πλέον για συμμετοχή σε ομίλους επιστημών και τεχνών. Ο ελεύθερος χρόνος πρέπει να καλυφθεί με φροντιστήριο και πολύ διάβασμα. Πρέπει να γράψουν καλύτερα από τους συμμαθητές τους. Πολλοί θα τα καταφέρουν. Αλλά θα πληρώσουν τίμημα. Θα χάσουν φίλους και θα χρειαστεί να δημιουργήσουν νέες παρέες και ομάδες. Θα πάρει χρόνο να ταυτιστούν τα ενδιαφέροντά τους. Θα πάρει χρόνο να κερδίσουν ο ένας τον άλλο και να ονειρευτουν μαζί. Δεν θα έχουν κοινές εμπειρίες να τους ενώνουν. Αλλά το χειρότερο, κάποιοι δεν θα τα κατεφερουν για μια μικρή λεπτομέρεια. Για μια αδιαθεσία. Μια κρίση άγχους. Μια ίωση. Η μικρή αυτή λεπτομέρεια θα προκύψει από την βαριά ευθύνη για τον άριστο μαθητή ότι ΠΡΈΠΕΙ να καταφέρει ξανά ό,τι κατάφερε και πριν τρία χρόνια. Να μην πάει χαμένος ο κόπος του. Να μην πάνε χαμένα τόσα έξοδα των γονιών του στην προετοιμασία του. Να μην πάνε χαμένα τα όνειρά του. Και έχει ο άριστος μαθητής ΜΌΝΟ ΜΙΑ Ευκαιρία. Αν όχι, "Στο Λύκειο της περιοχής σου!" "ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΕΣ". Θα τιμωρηθούν με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Θα αναγκαστούν πλέον, στα διαλείμματα να ακούνε τσακωμούς για τις κακές ομάδες και το κακό ποδόσφαιρο και "ποιό κινητό είναι καλύτερο από των άλλων" και τί έγραψε ο ένας στο Facebook και το Instagram για τον άλλο. Η ευφυΐα τους δεν θα χωράει σε τέτοιες συζητήσεις. Πώς από την Αστρονομία και την Πυρηνική Φυσική, από το Θέατρο και την Μουσική να συμμετέχουν στα bullying του instagram; Οι ευφυείς άνθρωποι απομονωνονται από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τους όταν δεν βρίσκουν ενδιαφέρον. Το bullying θα πέσει επάνω τους, όπως είχε γίνει και στο Δημοτικό που φοιτούσε. Μάλλον, κα υπουργέ, θα γίνουν οι καλύτεροι φίλοι με τον Καθηγητή Εμπιστοσύνης για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού που δημιουργείται πλέον με το νέο νομοσχέδιο. Έτσι, αποκτούνται οι χειρότερες αναμνήσεις και καταστρεφονται τα μαθητικά χρόνια των άριστων μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων. Τζιόλας Κωστας.