Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Θα ήθελα να καταθέσω τον έντονο προβληματισμό μου και την αντίρρησή μου σχετικά με το άρθρο18, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων, στα οποία εισάγονται μετά από ομολογουμένως απαιτητικές εξετάσεις, οφείλουν να υποβληθούν σε αυτή τη διαδικασία εκ νέου προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Ως μητέρα παιδιού που είναι μαθητής στη Β΄ Tάξη Πρότυπου Γυμνασίου, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως το επίπεδο του μαθητικού δυναμικού είναι αδιαμφισβήτητα υψηλό. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένα νόημα στο να υποβληθούν εκ νέου σε εξετάσεις που θα δημιουργήσουν αναστάτωση τόσο στη ζωή των μαθητών όσο και στων οικογενειών τους.
Στο σύνολό τους, τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια κλήθηκαν να περάσουν με τη στήριξη των οικογενειών τους τη διαδικασία εισαγωγής τους στα σχολεία αυτά που προσομοιάζει με Πανελλήνιες Εξετάσεις, στην τρυφερή ηλικία της 6ης Δημοτικού και έξι χρόνια νωρίτερα απ’ ότι ισχύει για το λοιπό μαθητικό πληθυσμό. Το επέλεξαν και επέτυχαν ακριβώς γιατί είχαν υψηλό το κίνητρο για μάθηση αλλά και την ανάγκη να βρεθούν σε ένα περιβάλλον με άλλα παιδιά με αντίστοιχα ενδιαφέροντα και αναζητήσεις. Αυτό το συναίσθημα της κοινωνικοποίησης στην τρυφερή ηλικία της εφηβείας θέτεται σε κίνδυνο από το άρθρο 18 που βάζει τα παιδιά στη διαδικασία να δώσουν εκ νέου εξετάσεις στην Γ΄Γυμνασίου με το φόβο να «ξεσπιτωθούν» από το σχολείο τους που ειδικοί ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικοί ορίζουν ως δεύτερο σπίτι των παιδιών. Δεν θέλω να μπω στη διαδικασία να σκεφτώ πώς η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μετά από μια αποτυχία σε αυτές τις εξετάσεις που σκέφτεστε να θεσμοθετήσετε μπορεί να επηρεάσει την προσωπική και κοινωνική ζωή ενός 15χρονου που ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά του και να ενταχθεί ως ενήλικας σε λίγα χρόνια στο κοινωνικό σύνολο.
Αν η πρόθεσή σας είναι να δώσετε την ευκαιρία της φοίτησης σε παιδιά που θέλουν να εισαχθούν σε Πρότυπα Λύκεια θα πρέπει αντί να δημιουργείτε σύγχυση και αναστάτωση μέσα στους κύκλους των μαθητών να δημιουργήσετε νέα Πρότυπα σχολεία όπως φαίνεται να είναι και η αρχική βούληση του νομοθέτη. Γνώμη μου είναι πως τα ήδη υπάρχοντα Πρότυπα θα έπρεπε να εστιάσουν στη βελτίωσή τους, μέσα από τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής τους, της παροχής πραγματικής στήριξης στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους και όχι μέσα από την ανανέωση του μαθητικού δυναμικού. Βοηθήστε τα παιδιά, αναγνωρίστε την αξία και την προσπάθειά τους, μην τα αφήσετε να σπαταλούν το χρόνο τους σε επίπονες, και ατέρμονες εξετάσεις, στην περίοδο της εφηβείας, που ανθίζουν και διευρύνουν τα ενδιαφέροντά τους και λίγο πριν το δύσκολο μονοπάτι προς το κατώφλι των Πανελληνίων εξετάσεων. Μην βάζετε μαθητές και γονείς στη διαδικασία εξετάσεων που το μόνο που θα προκαλέσουν είναι ενίσχυση της παραπαιδείας και αφαίμαξη του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Στη παρούσα χρονική στιγμή, δεδομένου της μεγάλης κρίσης που πλήττει τη χώρα μας αλλά και όλο τον πλανήτη από τον COVID 19, με τα παιδιά έγκλειστα στο σπίτι για περισσότερο από 40 ημέρες το τελευταίο που χρειαζόταν είναι να μιλάμε για τη θέσπιση εξετάσεων που μόνο καλό δεν θα κάνουν. Παρακαλώ όπως αλλάξετε έστω και τώρα το άρθρο 18 έτσι ώστε να μην στερήσετε από μια αιφνίδια απόφαση την πίστη των παιδιών μας στην αξία της προσπάθειας, μια αξία που θα τους συντροφεύει σε ολόκληρη της ζωή τους.
Με εκτίμηση,
Κορύνα Μαντάγαρη – Βρεττού
Μητέρα Μαθητή Β΄ Ιωνιδείου Πρότυπου Γυμνασίου
Ειδική Γραμματέας Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου
Δημοσιογράφος
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Θα ήθελα να καταθέσω τον έντονο προβληματισμό μου και την αντίρρησή μου σχετικά με το άρθρο18, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων, στα οποία εισάγονται μετά από ομολογουμένως απαιτητικές εξετάσεις, οφείλουν να υποβληθούν σε αυτή τη διαδικασία εκ νέου προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Ως μητέρα παιδιού που είναι μαθητής στη Β΄ Tάξη Πρότυπου Γυμνασίου, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως το επίπεδο του μαθητικού δυναμικού είναι αδιαμφισβήτητα υψηλό. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένα νόημα στο να υποβληθούν εκ νέου σε εξετάσεις που θα δημιουργήσουν αναστάτωση τόσο στη ζωή των μαθητών όσο και στων οικογενειών τους. Στο σύνολό τους, τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια κλήθηκαν να περάσουν με τη στήριξη των οικογενειών τους τη διαδικασία εισαγωγής τους στα σχολεία αυτά που προσομοιάζει με Πανελλήνιες Εξετάσεις, στην τρυφερή ηλικία της 6ης Δημοτικού και έξι χρόνια νωρίτερα απ’ ότι ισχύει για το λοιπό μαθητικό πληθυσμό. Το επέλεξαν και επέτυχαν ακριβώς γιατί είχαν υψηλό το κίνητρο για μάθηση αλλά και την ανάγκη να βρεθούν σε ένα περιβάλλον με άλλα παιδιά με αντίστοιχα ενδιαφέροντα και αναζητήσεις. Αυτό το συναίσθημα της κοινωνικοποίησης στην τρυφερή ηλικία της εφηβείας θέτεται σε κίνδυνο από το άρθρο 18 που βάζει τα παιδιά στη διαδικασία να δώσουν εκ νέου εξετάσεις στην Γ΄Γυμνασίου με το φόβο να «ξεσπιτωθούν» από το σχολείο τους που ειδικοί ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικοί ορίζουν ως δεύτερο σπίτι των παιδιών. Δεν θέλω να μπω στη διαδικασία να σκεφτώ πώς η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μετά από μια αποτυχία σε αυτές τις εξετάσεις που σκέφτεστε να θεσμοθετήσετε μπορεί να επηρεάσει την προσωπική και κοινωνική ζωή ενός 15χρονου που ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά του και να ενταχθεί ως ενήλικας σε λίγα χρόνια στο κοινωνικό σύνολο. Αν η πρόθεσή σας είναι να δώσετε την ευκαιρία της φοίτησης σε παιδιά που θέλουν να εισαχθούν σε Πρότυπα Λύκεια θα πρέπει αντί να δημιουργείτε σύγχυση και αναστάτωση μέσα στους κύκλους των μαθητών να δημιουργήσετε νέα Πρότυπα σχολεία όπως φαίνεται να είναι και η αρχική βούληση του νομοθέτη. Γνώμη μου είναι πως τα ήδη υπάρχοντα Πρότυπα θα έπρεπε να εστιάσουν στη βελτίωσή τους, μέσα από τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής τους, της παροχής πραγματικής στήριξης στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους και όχι μέσα από την ανανέωση του μαθητικού δυναμικού. Βοηθήστε τα παιδιά, αναγνωρίστε την αξία και την προσπάθειά τους, μην τα αφήσετε να σπαταλούν το χρόνο τους σε επίπονες, και ατέρμονες εξετάσεις, στην περίοδο της εφηβείας, που ανθίζουν και διευρύνουν τα ενδιαφέροντά τους και λίγο πριν το δύσκολο μονοπάτι προς το κατώφλι των Πανελληνίων εξετάσεων. Μην βάζετε μαθητές και γονείς στη διαδικασία εξετάσεων που το μόνο που θα προκαλέσουν είναι ενίσχυση της παραπαιδείας και αφαίμαξη του οικογενειακού προϋπολογισμού. Στη παρούσα χρονική στιγμή, δεδομένου της μεγάλης κρίσης που πλήττει τη χώρα μας αλλά και όλο τον πλανήτη από τον COVID 19, με τα παιδιά έγκλειστα στο σπίτι για περισσότερο από 40 ημέρες το τελευταίο που χρειαζόταν είναι να μιλάμε για τη θέσπιση εξετάσεων που μόνο καλό δεν θα κάνουν. Παρακαλώ όπως αλλάξετε έστω και τώρα το άρθρο 18 έτσι ώστε να μην στερήσετε από μια αιφνίδια απόφαση την πίστη των παιδιών μας στην αξία της προσπάθειας, μια αξία που θα τους συντροφεύει σε ολόκληρη της ζωή τους. Με εκτίμηση, Κορύνα Μαντάγαρη – Βρεττού Μητέρα Μαθητή Β΄ Ιωνιδείου Πρότυπου Γυμνασίου Ειδική Γραμματέας Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Δημοσιογράφος