Ως απόφοιτος του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - ΠΣΠΘ θα συμφωνήσω χωρίς να κουράσω με το πνεύμα των περισσοτέρων που ως άνω γράφονται. Συμπληρωματικά απλά θα επαναλάβω όσα και στην πρώτη σελίδα του site του σχολείου υπάρχουν και είναι απόσπασμα από την Ομιλία του Βασιλείου Τατάκη σε Συγκέντρωση Γονέων του Πειραματικού Σχολείου στις 11 Νοεμβρίου 1935. Ο Βασίλειος Τατάκης υπηρέτησε ως διευθυντής του σχολείου την περίοδο 1934-1938. «….Γιατί το σχολείο μας λέγεται Πειραματικό; Πάνε κάπου 50 χρόνια που, με τις προόδους που έκαμεν η ψυχολογία κυρίως, τα προβλήματα της αγωγής άρχισαν να γίνονται αντικείμενο, μελέτης συστηματοποιημένης, επιστημονικής. Έτσι στερεώθηκεν η παιδαγωγική επιστήμη. Αλλά η μελέτη δε φτάνει και μάλιστα προκειμένου για την αγωγή που είναι πιότερο πράξη, λιγότερο θεωρία. Πολύ γρήγορα έγινε αισθητή η ανάγκη προτύπων σχολείων στα οποία θα δινόταν το δικαίωμα της εφαρμογής των επιτευγμάτων της επιστήμης. Από τέτοια ανάγκη βγήκαν και τα πειραματικά σχολεία. Για να γίνω σαφέστερος ας μου επιτραπεί να σας μεταφέρω κάπου αλλού. Χρόνια τώρα το κράτος μας προσπαθεί με κάθε τρόπο να βελτιώσει τη γεωργία μας. Ιδρύει ινστιτούτα καπνού, σίτου, βάμβακος κλπ. Τι σκοπό έχουν αυτά; Να μελετήσουν επιστημονικά τους όρους του κλίματος, τη σύσταση του εδάφους, τις αρρώστειες που επιχωριάζουν στον τόπο μας και ό,τι σχετικό, με σκοπό πάντα τη βελτίωση της παραγωγής. Τον ίδιο σκοπό έχουν και τα Πειραματικά σχολεία για την αγωγή. ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. Οι μεταρρυθμίσεις που θα κριθεί αναγκαίο να γίνουν, θα μετρηθούν απάνω στις πραγματικές ανάγκες και συνθήκες της ζωής μας, στην ψυχολογία του Ελληνόπαιδος, την ιστορία μας, τα ιδανικά μας. Αυτός με συντομότατα λόγια ο σκοπός μας…». Η ελληνική παιδεία και η αριστεία δεν προάγονται μέσω επαναλαμβανόμενων εξεταστικών περιόδων αλλά με τη στήριξη καινοτόμων μεθόδων, που είναι μάλιστα πάντα συνδεδεμένες με την υψηλότερη εκπαιδευτική βαθμίδα εκείνη του πανεπιστημίου. Το ΠΣΠΘ ιστορικά ανήκει, όπως και το όνομά του αναφέρει, στο Πανεπιστήμιο και αποτελεί φάτνη άριστης παιδείας και ουχί τόπο διεξαγωγής διαρκώς τυπικών εξετάσεων... Εμπειρικά αναφέρω ότι οι εξετάσεις που διεξάγοντο και οδηγούσαν στην αριστεία ήταν η καθημερινότητα στην αυλή και τις αίθουσες του σχολείου και το υψηλό επίπεδο των διδασκόντων του. Αυτά πρέπει να στηριχτούν.
Ως απόφοιτος του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - ΠΣΠΘ θα συμφωνήσω χωρίς να κουράσω με το πνεύμα των περισσοτέρων που ως άνω γράφονται. Συμπληρωματικά απλά θα επαναλάβω όσα και στην πρώτη σελίδα του site του σχολείου υπάρχουν και είναι απόσπασμα από την Ομιλία του Βασιλείου Τατάκη σε Συγκέντρωση Γονέων του Πειραματικού Σχολείου στις 11 Νοεμβρίου 1935. Ο Βασίλειος Τατάκης υπηρέτησε ως διευθυντής του σχολείου την περίοδο 1934-1938. «….Γιατί το σχολείο μας λέγεται Πειραματικό; Πάνε κάπου 50 χρόνια που, με τις προόδους που έκαμεν η ψυχολογία κυρίως, τα προβλήματα της αγωγής άρχισαν να γίνονται αντικείμενο, μελέτης συστηματοποιημένης, επιστημονικής. Έτσι στερεώθηκεν η παιδαγωγική επιστήμη. Αλλά η μελέτη δε φτάνει και μάλιστα προκειμένου για την αγωγή που είναι πιότερο πράξη, λιγότερο θεωρία. Πολύ γρήγορα έγινε αισθητή η ανάγκη προτύπων σχολείων στα οποία θα δινόταν το δικαίωμα της εφαρμογής των επιτευγμάτων της επιστήμης. Από τέτοια ανάγκη βγήκαν και τα πειραματικά σχολεία. Για να γίνω σαφέστερος ας μου επιτραπεί να σας μεταφέρω κάπου αλλού. Χρόνια τώρα το κράτος μας προσπαθεί με κάθε τρόπο να βελτιώσει τη γεωργία μας. Ιδρύει ινστιτούτα καπνού, σίτου, βάμβακος κλπ. Τι σκοπό έχουν αυτά; Να μελετήσουν επιστημονικά τους όρους του κλίματος, τη σύσταση του εδάφους, τις αρρώστειες που επιχωριάζουν στον τόπο μας και ό,τι σχετικό, με σκοπό πάντα τη βελτίωση της παραγωγής. Τον ίδιο σκοπό έχουν και τα Πειραματικά σχολεία για την αγωγή. ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. Οι μεταρρυθμίσεις που θα κριθεί αναγκαίο να γίνουν, θα μετρηθούν απάνω στις πραγματικές ανάγκες και συνθήκες της ζωής μας, στην ψυχολογία του Ελληνόπαιδος, την ιστορία μας, τα ιδανικά μας. Αυτός με συντομότατα λόγια ο σκοπός μας…». Η ελληνική παιδεία και η αριστεία δεν προάγονται μέσω επαναλαμβανόμενων εξεταστικών περιόδων αλλά με τη στήριξη καινοτόμων μεθόδων, που είναι μάλιστα πάντα συνδεδεμένες με την υψηλότερη εκπαιδευτική βαθμίδα εκείνη του πανεπιστημίου. Το ΠΣΠΘ ιστορικά ανήκει, όπως και το όνομά του αναφέρει, στο Πανεπιστήμιο και αποτελεί φάτνη άριστης παιδείας και ουχί τόπο διεξαγωγής διαρκώς τυπικών εξετάσεων... Εμπειρικά αναφέρω ότι οι εξετάσεις που διεξάγοντο και οδηγούσαν στην αριστεία ήταν η καθημερινότητα στην αυλή και τις αίθουσες του σχολείου και το υψηλό επίπεδο των διδασκόντων του. Αυτά πρέπει να στηριχτούν.