Είμαι μητέρα μαθητή της ΣΤ' τάξης δημοτικού που προετοιμάζεται εντατικά από πέρυσι για τις εξετάσεις για τα Πρότυπα σχολεία. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η φετινή σχολική χρονιά ήταν μια σοβαρή ταλαιπωρία τόσο για τα ίδια τα παιδιά μας, όσο και για τις οικογένειές μας. Ήδη τα παιδιά μας πρόκειται να αντιμετωπίσουν πάρα πολύ απαιτητικές εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια και μάλιστα στην ευαίσθητη ηλικία της έναρξης της εφηβείας τους. Προφανώς, οι πρωτοφανείς συνθήκες που έχουμε όλοι κληθεί να αντιμετωπίσουμε φέτος, τα έχουν επιπλέον επιβαρύνει σ' αυτήν τους την προσπάθεια.
Η μεγάλη πλειοψηφία των γονέων που στηρίζουμε τα παιδιά μας στο να περάσουν αυτή τη δοκιμασία, το κάνουμε με την προσδοκία να φοιτήσουν σε ένα περιβάλλον που να προσφέρει πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μια πιο άρτια λειτουργία του σχολείου από ό,τι θα προσέφερε ένα οποιοδήποτε άλλο δημόσιο Γενικό Γυμνάσιο και Λύκειο. Με δυο λόγια, προσπαθούμε ώστε τα παιδιά μας να λάβουν μια όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση σε ένα δημόσιο σχολείο. Επωμιζόμαστε το καθόλου ευκαταφρόνητο κόστος των φροντιστηρίων για τις συγκεκριμένες εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι περισσότεροι εξ ημών είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στις οικονομικές απαιτήσεις ενός ιδιωτικού γυμνασίου ή λυκείου.
Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διάταξη για την συμμετοχή των παιδιών που ήδη θα έχουν φοιτήσει σε Πρότυπο Γυμνάσιο, σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο Λύκειο του όμορου σχολείου, είναι τουλάχιστον "τιμωρητική" τόσο για τα ίδια τα παιδιά, όσο και για τις οικογένειές τους που μένουν χωρίς άλλη εναλλακτική, προκειμένου να διασφαλίσουν το ίδιο επίπεδο σπουδών για τα παιδιά τους, σε περίπτωση που αυτά αποτύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο του Προτύπου Γυμνασίου στο οποίο θα έχουν ήδη φοιτήσει για τρία χρόνια, παρά μόνο να καταφύγουν είτε στο (πιθανότατα υποβαθμισμένο) Λύκειο της γειτονιάς τους είτε, όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα- δηλαδή μία μικρή μειοψηφία- σε ένα ιδιωτικό Λύκειο.
Ειλικρινά, αδυνατώ και ως πολίτης και ως επιστήμων, να αντιληφθώ σε ποια ακριβώς "αριστεία" στοχεύει η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία μάλιστα τίθεται προς ψήφιση εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά, όπως έχουν ήδη επισημάνει πολλοί από τους συμπολίτες μου. Πρόκειται μήπως για την μέσω "κανιβαλισμού" αριστεία μελλοντικών νεαρών πολιτών με διάχυτη αγχώδη διαταραχή; Ή για μία αριστεία που τιμωρεί ανελέητα τους "αρίστους", υποβάλλοντάς τους σε επώδυνες επιπλέον δοκιμασίες από αυτές που προβλέπονται για τους συνομηλίκους τους; Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων θα εξαιρούνται από την ίση μεταχείριση που προβλέπει το Σύνταγμα για τους Έλληνες πολίτες;
Συνοψίζοντας, πρόκειται για μία διάταξη αυθαίρετη, άδικη, επιβλαβή για την ψυχική ισορροπία των παιδιών μας και επιβαρυντική, έως και απαγορευτική, για τους "μη έχοντες". Αντί για "τιμωρητικές" εμπνεύσεις ανάλογου περιεχομένου, θεωρώ ότι το σύνολο των Ελλήνων πολιτών θα εκτιμούσαμε ιδιαιτέρως μία ειλικρινή και προπάντων σοβαρή προσπάθεια ώστε να φτάσουν όλα τα σχολεία της χώρας στο επίπεδο των Προτύπων. Χωρίς "μπαλώματα", χωρίς ολιγωρίες, χωρίς δικαιολογίες και χωρίς ανούσιους αιφνιδιασμούς.
Είμαι μητέρα μαθητή της ΣΤ' τάξης δημοτικού που προετοιμάζεται εντατικά από πέρυσι για τις εξετάσεις για τα Πρότυπα σχολεία. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η φετινή σχολική χρονιά ήταν μια σοβαρή ταλαιπωρία τόσο για τα ίδια τα παιδιά μας, όσο και για τις οικογένειές μας. Ήδη τα παιδιά μας πρόκειται να αντιμετωπίσουν πάρα πολύ απαιτητικές εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια και μάλιστα στην ευαίσθητη ηλικία της έναρξης της εφηβείας τους. Προφανώς, οι πρωτοφανείς συνθήκες που έχουμε όλοι κληθεί να αντιμετωπίσουμε φέτος, τα έχουν επιπλέον επιβαρύνει σ' αυτήν τους την προσπάθεια. Η μεγάλη πλειοψηφία των γονέων που στηρίζουμε τα παιδιά μας στο να περάσουν αυτή τη δοκιμασία, το κάνουμε με την προσδοκία να φοιτήσουν σε ένα περιβάλλον που να προσφέρει πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μια πιο άρτια λειτουργία του σχολείου από ό,τι θα προσέφερε ένα οποιοδήποτε άλλο δημόσιο Γενικό Γυμνάσιο και Λύκειο. Με δυο λόγια, προσπαθούμε ώστε τα παιδιά μας να λάβουν μια όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση σε ένα δημόσιο σχολείο. Επωμιζόμαστε το καθόλου ευκαταφρόνητο κόστος των φροντιστηρίων για τις συγκεκριμένες εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι περισσότεροι εξ ημών είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στις οικονομικές απαιτήσεις ενός ιδιωτικού γυμνασίου ή λυκείου. Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διάταξη για την συμμετοχή των παιδιών που ήδη θα έχουν φοιτήσει σε Πρότυπο Γυμνάσιο, σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο Λύκειο του όμορου σχολείου, είναι τουλάχιστον "τιμωρητική" τόσο για τα ίδια τα παιδιά, όσο και για τις οικογένειές τους που μένουν χωρίς άλλη εναλλακτική, προκειμένου να διασφαλίσουν το ίδιο επίπεδο σπουδών για τα παιδιά τους, σε περίπτωση που αυτά αποτύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο του Προτύπου Γυμνασίου στο οποίο θα έχουν ήδη φοιτήσει για τρία χρόνια, παρά μόνο να καταφύγουν είτε στο (πιθανότατα υποβαθμισμένο) Λύκειο της γειτονιάς τους είτε, όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα- δηλαδή μία μικρή μειοψηφία- σε ένα ιδιωτικό Λύκειο. Ειλικρινά, αδυνατώ και ως πολίτης και ως επιστήμων, να αντιληφθώ σε ποια ακριβώς "αριστεία" στοχεύει η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία μάλιστα τίθεται προς ψήφιση εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά, όπως έχουν ήδη επισημάνει πολλοί από τους συμπολίτες μου. Πρόκειται μήπως για την μέσω "κανιβαλισμού" αριστεία μελλοντικών νεαρών πολιτών με διάχυτη αγχώδη διαταραχή; Ή για μία αριστεία που τιμωρεί ανελέητα τους "αρίστους", υποβάλλοντάς τους σε επώδυνες επιπλέον δοκιμασίες από αυτές που προβλέπονται για τους συνομηλίκους τους; Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων θα εξαιρούνται από την ίση μεταχείριση που προβλέπει το Σύνταγμα για τους Έλληνες πολίτες; Συνοψίζοντας, πρόκειται για μία διάταξη αυθαίρετη, άδικη, επιβλαβή για την ψυχική ισορροπία των παιδιών μας και επιβαρυντική, έως και απαγορευτική, για τους "μη έχοντες". Αντί για "τιμωρητικές" εμπνεύσεις ανάλογου περιεχομένου, θεωρώ ότι το σύνολο των Ελλήνων πολιτών θα εκτιμούσαμε ιδιαιτέρως μία ειλικρινή και προπάντων σοβαρή προσπάθεια ώστε να φτάσουν όλα τα σχολεία της χώρας στο επίπεδο των Προτύπων. Χωρίς "μπαλώματα", χωρίς ολιγωρίες, χωρίς δικαιολογίες και χωρίς ανούσιους αιφνιδιασμούς.