Αποτελεί πράγματι παραλογισμό η ιστορική απόφαση της κας Υπουργου για τη διάλυση του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) μετά από 90 χρόνια λειτουργίας, του πιο ιστορικού Πειραματικού Σχολείου της Ελλάδας! Μεγαλύτερο παραλογισμό, ωστόσο, αποτελεί ο κατακερματισμός του: το μισό Πειραματικό και το άλλο μισό Πρότυπο. Δηλαδή μέσα στο ίδιο κτίριο να βρίσκονται και να λειτουργούν δύο διαφορετικά σχολεία και δή δύο διαφορετικού τύπου σχολεία!!!
Αναρωτιόμαστε για τη λογική, η οποία οδήγησε στην ως άνω απόφαση: μήπως ήταν η απόφαση κι οι δηλώσεις της Υπουργού κι Υφυπουργού κας Ζαχαρακη προ ολίγων μηνών σε σχετική συζήτηση στη Βουλή (25/2/2020) ότι σε κάθε περιφέρεια θα υπάρχει ένα Πειραματικό κι ένα Πρότυπο! Όμως όλες οι Περιφερειες δεν είναι ίδιες και κυρίως δεν είναι του ίδιου μεγέθους για να αποτελεί αυτο το επιχείρημα επαρκή αιτιολογία για την διατήρηση ενός Πειραματικού Σχολείου (π.χ.1ο Πειραματικο Γυμνάσιο Πλάκας) και για την κατάργηση ενός άλλου (ΠΣΠΑ).
Μερίμνησε πράγματι η Υπουργός Παιδείας για τη διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια όμως η μέριμνα ήταν μονομερής κι όχι αντικειμενική γιατί μερίμνησε μόνο για τη διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών της Μαρασλείου (όπως είχε μεριμνήσει για τη Μαράσλειο πάλι το Μάιο του 2015) κι όχι για τη διασύνδεση του Πειραματικού Δημοτικού του ΠΣΠΑ με το ίδιο και συστεγαζομενο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο. Κι είχε η Υπουργός Παιδείας τότε ως βουλευτής Ν.Δ. στις 13/5/2015 συζητώντας την τροπολογία που η ίδια εφερε στη Βουλή πολύ ορθά επιχειρήματα χαρακτηρίζοντας, ως απολυτως απαραίτητη τη διασύνδεση Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικά Γυμνάσια προκειμενου "να διασφαλίζεται η συνέχιση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα [...]να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις, επιτελώντας καλύτερα τον ρόλο τους" (Ν.Κεραμεως 13/5/2015).
Αναρωτιόμαστε, εύλογα, λοιπόν, γιατί αυτή η απολυτη αναγκαιότητα για τη διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικό Γυμνάσιο που (ορθά!) πρεσβευατε το 2015 και επιχειρείτε να εφαρμόσετε τώρα ΙΣΧΎΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΌ ΤΟΥ ΠΣΠΑ που αποτελει ενιαίο σχολείο με το Γυμνάσιο και Λύκειο για 90 χρόνια και με τα οποία ΣΥΣΤΕΓΆΖΕΤΑΙ!
Αποτελεί πράγματι παραλογισμό η ιστορική απόφαση της κας Υπουργου για τη διάλυση του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) μετά από 90 χρόνια λειτουργίας, του πιο ιστορικού Πειραματικού Σχολείου της Ελλάδας! Μεγαλύτερο παραλογισμό, ωστόσο, αποτελεί ο κατακερματισμός του: το μισό Πειραματικό και το άλλο μισό Πρότυπο. Δηλαδή μέσα στο ίδιο κτίριο να βρίσκονται και να λειτουργούν δύο διαφορετικά σχολεία και δή δύο διαφορετικού τύπου σχολεία!!! Αναρωτιόμαστε για τη λογική, η οποία οδήγησε στην ως άνω απόφαση: μήπως ήταν η απόφαση κι οι δηλώσεις της Υπουργού κι Υφυπουργού κας Ζαχαρακη προ ολίγων μηνών σε σχετική συζήτηση στη Βουλή (25/2/2020) ότι σε κάθε περιφέρεια θα υπάρχει ένα Πειραματικό κι ένα Πρότυπο! Όμως όλες οι Περιφερειες δεν είναι ίδιες και κυρίως δεν είναι του ίδιου μεγέθους για να αποτελεί αυτο το επιχείρημα επαρκή αιτιολογία για την διατήρηση ενός Πειραματικού Σχολείου (π.χ.1ο Πειραματικο Γυμνάσιο Πλάκας) και για την κατάργηση ενός άλλου (ΠΣΠΑ). Μερίμνησε πράγματι η Υπουργός Παιδείας για τη διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια όμως η μέριμνα ήταν μονομερής κι όχι αντικειμενική γιατί μερίμνησε μόνο για τη διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών της Μαρασλείου (όπως είχε μεριμνήσει για τη Μαράσλειο πάλι το Μάιο του 2015) κι όχι για τη διασύνδεση του Πειραματικού Δημοτικού του ΠΣΠΑ με το ίδιο και συστεγαζομενο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο. Κι είχε η Υπουργός Παιδείας τότε ως βουλευτής Ν.Δ. στις 13/5/2015 συζητώντας την τροπολογία που η ίδια εφερε στη Βουλή πολύ ορθά επιχειρήματα χαρακτηρίζοντας, ως απολυτως απαραίτητη τη διασύνδεση Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικά Γυμνάσια προκειμενου "να διασφαλίζεται η συνέχιση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα [...]να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις, επιτελώντας καλύτερα τον ρόλο τους" (Ν.Κεραμεως 13/5/2015). Αναρωτιόμαστε, εύλογα, λοιπόν, γιατί αυτή η απολυτη αναγκαιότητα για τη διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικό Γυμνάσιο που (ορθά!) πρεσβευατε το 2015 και επιχειρείτε να εφαρμόσετε τώρα ΙΣΧΎΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΌ ΤΟΥ ΠΣΠΑ που αποτελει ενιαίο σχολείο με το Γυμνάσιο και Λύκειο για 90 χρόνια και με τα οποία ΣΥΣΤΕΓΆΖΕΤΑΙ!