Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία ή λογική επιχειρηματολογία για την κατάργηση της διασύνδεσης στα πειραματικά σχολεία και ιδιαίτερα σε αυτά που συστεγάζονται. Η προώθηση της αριστείας δεν μπορεί να γίνεται εις βάρος των πειραματικών σχολείων. Τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία έχουν διαφορετικούς στόχους. Και τα δύο χρειάζονται και ναι θα πρέπει να αυξηθούν.
Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται εις βάρος των πειραματικών. Ορθά το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση και των δύο με κριτήρια, προϋποθέσεις και θεσμικές ρυθμίσεις, για την προώθηση της βελτίωσης της εκπαίδευσης.
Η σπουδή, όμως, που επιδεικνύεται να έχετε άμεσα αύξηση του αριθμού των προτύπων, μετατρέποντας ιστορικά πειραματικά σχολεία κατά το ήμισυ σε πρότυπα, είναι καταφανώς για την ευημερία των αριθμών και όχι στην επιθυμητή κατεύθυνση βελτίωσης της εκπαίδευσης συνολικά. Και σίγουρα γίνεται εις βάρος των παιδιών που ήδη φοιτούν σε αυτά.
Τα πειραματικά σχολεία στις σημερινές μεταβαλλόμενες συνθήκες θα πρέπει αφενός να διατηρηθούν και να αυξηθούν, αλλά και να ενδυναμωθούν για να δοκιμάσουν περισσότερα σενάρια λειτουργίας και διδασκαλίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ: ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 13 ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (διασύνδεση τριών βαθμίδων Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων)
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία ή λογική επιχειρηματολογία για την κατάργηση της διασύνδεσης στα πειραματικά σχολεία και ιδιαίτερα σε αυτά που συστεγάζονται. Η προώθηση της αριστείας δεν μπορεί να γίνεται εις βάρος των πειραματικών σχολείων. Τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία έχουν διαφορετικούς στόχους. Και τα δύο χρειάζονται και ναι θα πρέπει να αυξηθούν. Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται εις βάρος των πειραματικών. Ορθά το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση και των δύο με κριτήρια, προϋποθέσεις και θεσμικές ρυθμίσεις, για την προώθηση της βελτίωσης της εκπαίδευσης. Η σπουδή, όμως, που επιδεικνύεται να έχετε άμεσα αύξηση του αριθμού των προτύπων, μετατρέποντας ιστορικά πειραματικά σχολεία κατά το ήμισυ σε πρότυπα, είναι καταφανώς για την ευημερία των αριθμών και όχι στην επιθυμητή κατεύθυνση βελτίωσης της εκπαίδευσης συνολικά. Και σίγουρα γίνεται εις βάρος των παιδιών που ήδη φοιτούν σε αυτά. Τα πειραματικά σχολεία στις σημερινές μεταβαλλόμενες συνθήκες θα πρέπει αφενός να διατηρηθούν και να αυξηθούν, αλλά και να ενδυναμωθούν για να δοκιμάσουν περισσότερα σενάρια λειτουργίας και διδασκαλίας. ΠΡΟΤΑΣΗ: ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 13 ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (διασύνδεση τριών βαθμίδων Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων)