Τα επιχειρήματα που θέτει η αιτιολογική έκθεση περί ισότητας των ευκαιριών, περί ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού και περί επίτευξης της αριστείας, για να υποστηρίξει τις εξετάσεις ανάμεσα στα πρότυπα γυμνάσια και στα πρότυπα λύκεια, είναι αντιεπιστημονικά και ρατσιστικά για τους μαθητές των προτύπων γυμνασίων, που αντιμετωπίζονται ως μαθητές β' κατηγορίας.
Και εξηγώ γιατί.
Αν το άρθρο 18 ψηφιστεί ως έχει:
1. Οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων είναι de facto αποκλεισμένοι από την ισότητα των ευκαιριών καθώς για να έχουν το δικαίωμα να διατηρήσουν το σχολικό τους περιβάλλον, κάτι που ισχύει για όλα τα υπόλοιπα παιδιά των δημόσιων σχολείων, θα πρέπει να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις στο λύκειο. Επίσης θα είναι οι μοναδικοί μαθητές στην Ελλάδα που θα κινδυνεύουν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον χωρίς τη θέλησή τους, μαζί ασφαλώς με τους μαθητές που έχουν υποπέσει σε πειθαρχικά παραπτώματα (αν ισχύει και για αυτούς η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, ειλικρινά δεν το γνωρίζω). Άρα για ποια ισότητα των ευκαιριών ομιλείτε;
2. Οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων είναι de facto αποκλεισμένοι από την ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού γιατί σε περίπτωση αποτυχίας τους θα βρεθούν σε ένα λυκειακό σχολικό περιβάλλον, στο λύκειο της γειτονιάς οι περισσότεροι, το οποίο είναι ήδη διαμορφωμένο από τα προηγούμενα γυμνασιακά χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχοσύνθεσή τους. Ουσιαστικά οι μαθητές αυτοί θα εξοστρακιστούν. Άρα αναφέρεστε σε μια ανανέωση την αρνητική πλευρά της οποίας (ένταξη σε ένα ήδη διαμορφωμένο σχολικό περιβάλλον)θα πληρώσουν αποκλειστικά οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων στην κρίσιμη εφηβική ηλικία τους. Δεν ισχύει το ίδιο για τη μετάβαση από το δημοτικό στο πρότυπο γυμνάσιο όπου όλα τα παιδιά που επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους διαμορφώνουν εξ' αρχής το νέο τους σχολικό περιβάλλον γιατί προέρχονται από διαφορετικά δημοτικά σχολεία.
Τέλος επισημαίνω ότι οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων είναι de facto άριστοι και το έχουν αποδείξει τόσο με την εισαγωγή τους όσο και με τις επιδόσεις τους. Σε ένα απαιτητικό σχολικό περιβάλλον, με καθηγητές που "περνάνε" κόσκινο τους μαθητές τους, αριστεύει κάθε χρόνο πάνω από το 95%. Άρα δεν ισχύει ούτε το επιχείρημα επίτευξης της Αριστείας. Εκτός και αν δεν ισχύουν τα αριστεία που δίνει του υπουργείο σας και έχουν την υπογραφή σας.
Συμπέρασμα: Το άρθρο τιμωρεί τους μαθητές (νυν και μελλοντικούς) των προτύπων γυμνασίων και την προσπάθεια που έχουν καταβάλλει οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Και επειδή ο βασικός παράγοντας που συμβάλλει στο να είναι ένα σχολείο πρότυπο δεν είναι ούτε η πολιτική του υπουργείου (μην ξεχνάμε τα εκπαιδευτικά κενά που έχουμε κάθε χρόνο και τα κτιριακά προβλήματα που ταλανίζουν λίγο ως πολύ όλα τα πρότυπα), ούτε κάτι άλλο, αλλά κυρίως η ποιότητα των μαθητών τους, ουσιαστικά πλήττοντας τους μαθητές των προτύπων γυμνασίων επιφέρετε πλήγμα και στα ίδια τα σχολεία.
Πιθανώς και σε αυτό να αποσκοπείτε.
Αν όχι ακούστε τους γονείς που έχουν όλο το δίκαιο και θα το υπερασπιστούν με κάθε τρόπο και πάρτε το πίσω.
Τα επιχειρήματα που θέτει η αιτιολογική έκθεση περί ισότητας των ευκαιριών, περί ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού και περί επίτευξης της αριστείας, για να υποστηρίξει τις εξετάσεις ανάμεσα στα πρότυπα γυμνάσια και στα πρότυπα λύκεια, είναι αντιεπιστημονικά και ρατσιστικά για τους μαθητές των προτύπων γυμνασίων, που αντιμετωπίζονται ως μαθητές β' κατηγορίας. Και εξηγώ γιατί. Αν το άρθρο 18 ψηφιστεί ως έχει: 1. Οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων είναι de facto αποκλεισμένοι από την ισότητα των ευκαιριών καθώς για να έχουν το δικαίωμα να διατηρήσουν το σχολικό τους περιβάλλον, κάτι που ισχύει για όλα τα υπόλοιπα παιδιά των δημόσιων σχολείων, θα πρέπει να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις στο λύκειο. Επίσης θα είναι οι μοναδικοί μαθητές στην Ελλάδα που θα κινδυνεύουν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον χωρίς τη θέλησή τους, μαζί ασφαλώς με τους μαθητές που έχουν υποπέσει σε πειθαρχικά παραπτώματα (αν ισχύει και για αυτούς η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, ειλικρινά δεν το γνωρίζω). Άρα για ποια ισότητα των ευκαιριών ομιλείτε; 2. Οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων είναι de facto αποκλεισμένοι από την ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού γιατί σε περίπτωση αποτυχίας τους θα βρεθούν σε ένα λυκειακό σχολικό περιβάλλον, στο λύκειο της γειτονιάς οι περισσότεροι, το οποίο είναι ήδη διαμορφωμένο από τα προηγούμενα γυμνασιακά χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχοσύνθεσή τους. Ουσιαστικά οι μαθητές αυτοί θα εξοστρακιστούν. Άρα αναφέρεστε σε μια ανανέωση την αρνητική πλευρά της οποίας (ένταξη σε ένα ήδη διαμορφωμένο σχολικό περιβάλλον)θα πληρώσουν αποκλειστικά οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων στην κρίσιμη εφηβική ηλικία τους. Δεν ισχύει το ίδιο για τη μετάβαση από το δημοτικό στο πρότυπο γυμνάσιο όπου όλα τα παιδιά που επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους διαμορφώνουν εξ' αρχής το νέο τους σχολικό περιβάλλον γιατί προέρχονται από διαφορετικά δημοτικά σχολεία. Τέλος επισημαίνω ότι οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων είναι de facto άριστοι και το έχουν αποδείξει τόσο με την εισαγωγή τους όσο και με τις επιδόσεις τους. Σε ένα απαιτητικό σχολικό περιβάλλον, με καθηγητές που "περνάνε" κόσκινο τους μαθητές τους, αριστεύει κάθε χρόνο πάνω από το 95%. Άρα δεν ισχύει ούτε το επιχείρημα επίτευξης της Αριστείας. Εκτός και αν δεν ισχύουν τα αριστεία που δίνει του υπουργείο σας και έχουν την υπογραφή σας. Συμπέρασμα: Το άρθρο τιμωρεί τους μαθητές (νυν και μελλοντικούς) των προτύπων γυμνασίων και την προσπάθεια που έχουν καταβάλλει οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Και επειδή ο βασικός παράγοντας που συμβάλλει στο να είναι ένα σχολείο πρότυπο δεν είναι ούτε η πολιτική του υπουργείου (μην ξεχνάμε τα εκπαιδευτικά κενά που έχουμε κάθε χρόνο και τα κτιριακά προβλήματα που ταλανίζουν λίγο ως πολύ όλα τα πρότυπα), ούτε κάτι άλλο, αλλά κυρίως η ποιότητα των μαθητών τους, ουσιαστικά πλήττοντας τους μαθητές των προτύπων γυμνασίων επιφέρετε πλήγμα και στα ίδια τα σχολεία. Πιθανώς και σε αυτό να αποσκοπείτε. Αν όχι ακούστε τους γονείς που έχουν όλο το δίκαιο και θα το υπερασπιστούν με κάθε τρόπο και πάρτε το πίσω.