Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη (Παγωνα)Ιωάννα Μάρκου | 30 Απριλίου 2020, 18:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ καλησπέρα σας και ευχαριστούμε πολύ για τη διαβούλευση. Το μητρώο Εκπαιδευτών του ΕΟΠΠΕΠ πρέπει να διατηρηθεί για όλες τις δομές δια βίου μαθησης διότι όλοι περάσαμε από τη δοκιμασία εξετάσεων που δεν ήταν καθόλου ευκολη και πιστοποιηθήκαμε στα αντικειμενά μας και πρωτίστως σε θεματα εκπαίδευσης ενηλίκων .Το προσοντολόγιο εκπαιδευτών ΙΕΚ είναι ανάγκη να ενημερωθεί και να αλλάξει. Προσωπικά, πριν αρκετά χρόνια, ειχα καταθέσει προτάσεις(γραπτές) στον τότε πρόεδρο του ΟΕΕΚ για την αναβάθμιση του θεσμού των δημοσίων ΙΕΚ στην Ελλάδα με αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής καταρτιζομενων και εκπαιδευτών, εγχειρίδια , μεστό ωράριο διδασκαλίας και δίχρονη-τρίχρονη φοίτηση(στα ΙΕΚ) για τους αποφοίτους όλων των ειδών Λυκείων. Επίσης είχα προτείνει τότε(1999/2000) να υπάρξει στην Ελλάδα Τριτοβάθμια Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση μεσω των Μετ/δευτεροβαθμίων ΙΕΚ, γιατί το διάστημα :1993-1997 η εξειδίκευση που πρόσφεραν ήταν υψηλού επιπέδου. Με εθλιβε πολύ το γεγονός οτι τα δημοσια ΙΕΚ ήταν αδιαβάθμητα. Είχα προτείνει ακόμη να καταργηθούν τα δευτεροβάθμια ΙΕΚ ,που υπήρχαν τότε, προς αποφυγή συγχυσης με τά άλλα ΙΕΚ.Οι απόφοιτοι των ΄΄τριτοβαθμίων΄΄ ΙΕΚ ειχα υπογραμμίσει ότι έπρεπε να εχουν τη δυνατότητα κατατακτηρίων σε οποιοδήποτε ΑΕΙ ή ΤΕΙ.Ο τότε πρόεδρος του ΟΕΕΚ με ειχε συγχαρεί για τις προτάσεις αυτές και με διαβεβαίωσε οτι οι προτασεις αυτές διαβιβάστηκαν στο τότε Υπουργειο Παιδείας.Είχα επισημανει επίσης τότε οτι οι καθηγητές ΙΕΚ έπρεπε να ειναι μόνιμοι εκπαιδευτές,καλά αμοιβόμενοι και να μπαίνουν σε επετηρίδα ή κατι αντίστοιχο. Συγκεκριμενα ειμαι και διπλωματούχος δημοσίου ΙΕΚ Βόλου,Διοικησης και οικονομίας ενώ εχω υπηρετήσει σε δημόσια ΙΕΚ ως εκπαιδευτρια στα αντικείμενα Λογιστικής και Θεατρικού παιχνιδιού.Θέλω να τονίσω όμως ότι τα τελευταία χρόνια, αν και εκανα αιτηση, ως πιστοποιημενη εκπαιδευτρια ΕΟΠΠΕΠ και σχεδόν πρώτη στον πίνακα μοριοδότησης του ΙΝΕΔΙΒΜ για το ΙΕΚ της Χαλκίδας, δεν προσελήφθηκα, με την αιτιολογία/δικαιολογία οτι το πτυχίο μου ''Ελληνικού Πολιτισμού΄΄ του ΕΑΠ δεν συμπεριλαμβάνεται στο προσοντολόγιο εκπαιδευτών ΙΕΚ, ενώ η ειδικότητα των ΙΕΚ ''Ειδικός Μουσείων και αρχαιολογικών Χώρων΄΄ αλλά και άλλες ειδικότητες βρίθουν από μαθήματα της δικής μας ειδικότητας και γνωρίζω οτι άλλοι συνάδελφοί μου προσλαμβάνονται κανονικά. Στα ΙΕΚ αλλά και σε οποιονδήποτε φορέα Δια βίου μαθησης ειναι αδιανόητο να προτιμώνται-προπορεύονται δημόσιοι Υπάλληλοι και συνταξιούχοι ως εκπαιδευτές,τη στιγμή που υπάρχουν ικανότατοι νεοι επιστήμονες και πιστοποιημενοι στο αντικειμενό τους άνεργοι.Επίσης οι ''βολεμενοι'' του ιδιωτικού τομέα δεν θα πρέπει να προπορεύονται εναντι των αλλων επιστημόνων ανέργων.Εχει διαπιστωθεί οτι οι μόνιμα εργαζόμενοι αλλού εκπαιδευτές, την εργασία τους στο ΙΕΚ την κανουν ως πάρεργο και δεν δίνουν καμια απολύτως σημασία. Να σας πώ και αυτό οτι στα ΚΔΒΜ με αναγκασαν φέτος, ενώ ημουν 1η στον πίνακα αξιολογησης-μοριοδότησης του ΙΝΕΔΙΒΙΜ πιστοποιημενη και ανεργη να κανω αιτηση θεραπείας καταβάλοντας 30 ευρώ για εντελώς ανυπόστατους λόγους, στην οποία επιχειρηματολογησα για τα προσόντα μου εκ νεου και ακόμη δεν εχω λαβει απαντηση στην αιτησή μου.Φυσικά να πώ οτι άλλαξαν τον πίνακα και εβαλαν πανω από εμενα απιστοποιητους και συνταξιούχους!Εγινα εξω φρενών! Είναι αναγκαίο να πάρετε το συντομότερο στα ΚΔΒΜ τους εκπαιδευτές που αξίζουν(εχω ανάθεση στα ΚΔΒΜ) και να εργαστούν οι ανθρωποι μεσω πλατφόρμας όλοι, εξαιτίας του κορωνοιού. Για το νεο Μητρώο που θέτετε συμφωνώ μόνο εφόσον θεωρηθεί ως υπομητρώο του ΕΟΠΠΕΠ και εφόσον εντάξουν την ειδικότητά μας ''Ελληνικού πολιτισμού'' μεσα τους για αντίστοιχα μαθηματα που υπάρχουν στα ΙΕΚ και ειναι πολλά.Να πώ οτι στα ΚΔΒΜ εχουμε αναθεση για τα προγράμματα ''αξιοποιησης πολιτιστικής κληρονομιάς΄΄,''Λογοτεχνίας'',΄΄Τοπικής ιστορίας΄΄ και ιστορίας τέχνης΄΄.Βάλτε ειδική επιτροπή να αποφασίσει για τις δικες μας αναθεσεις και μην αφήνετε τους διευθυντές ΙΕΚ να κρίνουν ως προς αυτό, γιατί επιλέγουν συντεχνιακά παντα και με βαση τα δικά τους συμφέροντα.Υπάρχουν μαθηματα στα ΙΕΚ που απαιτούν αφοσίωση στο διδακτικό αντικείμενο το οποιο πολλές φορές δεν συνάδει με το αντικείμενο εργασίας των εργαζομενων αλλού εκπαιδευτών και ας φαίνεται οτι συνάδει. Ακόμη ενα αλλο πολύ βασικό στοιχείο ειναι οτι η εμπειρία μας η διδακτική στα ΙΕΚ πρέπει να μοριοδοτείται και ανεξαρτήτως του καθαυτό αντικειμενου.Δηλαδή οποιος εχει εμπειρία ως εκπαιδευτής στα ΙΕΚ ακόμη και σε αλλα αντικειμενα ,πρέπει να μοριοδοτείται εστω λιγότερο από την προυπηρεσία του τη σχετική με το αντικειμενο.