Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Σύμφωνα με κριτήρια που δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά κάποια πειραματικά σχολεία μετατράπηκαν σε πρότυπα, και με ομοίως άγνωστα κριτήρια διεκόπη η διασύνδεση κάποιων μέχρι πρότινος διασυνδεδεμένων σχολείων. Έτσι, η Θεσσαλονίκη έμεινε χωρίς κανένα διασυνδεδεμένο πειραματικό σχολείο. Ένα ιστορικό σχολείο της πόλης, το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που εδώ και σχεδόν 90 χρόνια αποτελεί παράδειγμα εξαίρετης συνεργασίας σχολείου και πανεπιστημίου χάνει τη διασύνδεσή του. Ένα σχολείο από το οποίο αποφοίτησαν λαμπροί επιστήμονες αλλά και σπουδαίοι καλλιτέχνες θα κληθεί να τερματίσει το σκοπό του αφού το γυμνάσιο και το λύκειο μετατρέπονται σε πρότυπα σχολεία.
Έτσι η Θεσσαλονίκη μένει χωρίς κανένα διασυνδεδεμένο πειραματικό σχολείο. Στο άρθρο 10 αναφέρεται ότι ο σκοπός των πειραματικών σχολείων είναι να συμβάλλουν στο βέλτιστο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Πως είναι δυνατόν ένα σχολείο να αξιολογήσει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την εκπαιδευτική πολιτική όταν αποτελεί ένα μικρό μόνο κομμάτι της εκπαίδευσης (μόνο α’ βάθμια, μόνο γυμνάσιο ή μόνο λύκειο; Πως θα γίνει αυτό όταν οι μαθητές θα εναλλάσσονται συνέχεια, θα διασκορπίζονται στη συνεχεια σε διάφορα σχολεία της πόλης και οι εκπαιδευτικοί δε θα μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη των πρώην μαθητών τους; Αντίστοιχα, πως θα μπορεί το Πανεπιστήμιο να προτείνει πρακτικές και εργαλεία όταν δε θα υπάρχει ένα μαθητικό κοινό να τα ακολουθήσει από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο; Τι συμπεράσματα θα βγουν από κατακερματισμένα, μη διασυνδεδεμένα σχολεία, τα οποία ούτε τοπική αλλά και ούτε ουσιαστική σχέση θα έχουν μεταξύ τους;
Για τους παραπάνω λόγους κρίνεται επιτακτική η ανάγκη παραμονής της διασύνδεσης του ΠΣΠΘ έτσι ώστε να συνεχίσει την εξαίρετη συνεργασία του με το ΑΠΘ και να συνεχίσει να συμβάλει στην πρόοδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Σύμφωνα με κριτήρια που δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά κάποια πειραματικά σχολεία μετατράπηκαν σε πρότυπα, και με ομοίως άγνωστα κριτήρια διεκόπη η διασύνδεση κάποιων μέχρι πρότινος διασυνδεδεμένων σχολείων. Έτσι, η Θεσσαλονίκη έμεινε χωρίς κανένα διασυνδεδεμένο πειραματικό σχολείο. Ένα ιστορικό σχολείο της πόλης, το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που εδώ και σχεδόν 90 χρόνια αποτελεί παράδειγμα εξαίρετης συνεργασίας σχολείου και πανεπιστημίου χάνει τη διασύνδεσή του. Ένα σχολείο από το οποίο αποφοίτησαν λαμπροί επιστήμονες αλλά και σπουδαίοι καλλιτέχνες θα κληθεί να τερματίσει το σκοπό του αφού το γυμνάσιο και το λύκειο μετατρέπονται σε πρότυπα σχολεία. Έτσι η Θεσσαλονίκη μένει χωρίς κανένα διασυνδεδεμένο πειραματικό σχολείο. Στο άρθρο 10 αναφέρεται ότι ο σκοπός των πειραματικών σχολείων είναι να συμβάλλουν στο βέλτιστο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Πως είναι δυνατόν ένα σχολείο να αξιολογήσει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την εκπαιδευτική πολιτική όταν αποτελεί ένα μικρό μόνο κομμάτι της εκπαίδευσης (μόνο α’ βάθμια, μόνο γυμνάσιο ή μόνο λύκειο; Πως θα γίνει αυτό όταν οι μαθητές θα εναλλάσσονται συνέχεια, θα διασκορπίζονται στη συνεχεια σε διάφορα σχολεία της πόλης και οι εκπαιδευτικοί δε θα μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη των πρώην μαθητών τους; Αντίστοιχα, πως θα μπορεί το Πανεπιστήμιο να προτείνει πρακτικές και εργαλεία όταν δε θα υπάρχει ένα μαθητικό κοινό να τα ακολουθήσει από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο; Τι συμπεράσματα θα βγουν από κατακερματισμένα, μη διασυνδεδεμένα σχολεία, τα οποία ούτε τοπική αλλά και ούτε ουσιαστική σχέση θα έχουν μεταξύ τους; Για τους παραπάνω λόγους κρίνεται επιτακτική η ανάγκη παραμονής της διασύνδεσης του ΠΣΠΘ έτσι ώστε να συνεχίσει την εξαίρετη συνεργασία του με το ΑΠΘ και να συνεχίσει να συμβάλει στην πρόοδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.