Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΚατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.Σχόλιο του χρήστη ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ | 10 Δεκεμβρίου 2010, 22:51
Δεν υφίστατε κανένας λόγος και καμία αναγκαιότητα να θεσμοθετηθεί ο θεσμός του μέντορα. Με τον εν λόγω θεσμό (αν πραγματοποιηθεί) το υπουργείο εμμέσως πλήν σαφώς παραδέχεται την ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών όταν θα τελειώσουν τις σπουδές τους, άρα και την αποτυχία του συστήματος της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αυτών. Από την μικρή μου εμπειρεία ως πατέρας τριών παιδιών (ο μεγαλύτερος τρίτη λυκείου, ο μεσαίος πρώτη λυκείου και η μικρότερη προνήπια) και με συμμετοχή σε πολλούς συλλόγους γονέων και κηδεμόνων δεν μπορώ να χαρακτηρίσω ως ανεπαρκείς όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν πρωτοδιδάξει τα παιδιά μου. Σημειώνω ότι τα παιδιά μου έχουν φοιτήσει τόσο σε κανονικό σχολείο όσο και σε ένα από τα 28 πιλοτικά - πειραματικά ολοήμερα, όπως επίσης ο ένας απο τους δύο είχε μαθησιακές δυσκολίες (δυσορθογραφία). Σίγουρα υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Με το θεσμό του μέντορα είναι σίγουρο ότι θα προστεθεί άλλο ένα. Το ρόλο του μέντορα τον βλέπω με πολύ μεγάλη δυσπιστία, διότι ο πρωτοδιοριζόμενος κατά την ταπεινή μου γνώμη θα "φρενάρεται" θα είναι εξαρτημένος ή θα πρέπει να συμπλέει με τις ιδέες και τις απόψεις του μεντορά του. Στην περίπτωση που ο μέντορας θα κρίνει ή θα αξιολογεί τον πρωτοδιοριζόμενο τότε είναι που θα χαθεί κάθε έλεγχος και κάθε αξιοπιστία του θεσμού. Ένα είναι σίγουρο, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν χρειάζεται ούτε νέους θεσμούς, ούτε δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για κάποιους που δεν θα φέρουν το ποθητό αποτέλεσμα σε καμιά περίπτωση. Ασχοληθείται σοβαρά με την εκπαίδευση, δώστε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, αξιολογείστε τους με ένα αξιόπιστο και αδιάβλητο σύστημα κριτηρίων που να φαίνεται ξεκάθαρα τί έχει καταφέρει ο καθένας την προηγούμενη χρονιά, δηλ. πόσο "παραγωγικός" ήταν, όπως καθημερινά αξιολογούμαστε και κρινόμαστε στον ιδιωτικό τομέα. Αν δεν μπορείται μετά απο τόσα χρόνια πειραματισμών να διακρίνεται με ξεκάθαρο τρόπο ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ τότε αντιγράψτε ενά καλό εκπαιδευτικό σύστημα από μια άλλη χώρα, πιό προηγμένη από εμάς στον τομέα αυτό, προσαρμόστε το στίς δικές μας ανάγκες και βελτιώστε το ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.