Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Λ. Κωνσταντινόπουλος | 30 Απριλίου 2020, 23:20
Βασίλειος Λ. Κωνσταντινόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου, Πρόεδρος Φιλολογικού Συλλόγου ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ Η επαναφορά στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη του μαθήματος των Λατινικών συνιστά σημαντική απόφαση ενίσχυσης όχι μόνο των Κλασσικών Σπουδών, των οποίων δύο κύριοι εκπρόσωποι είναι η Αρχαία Ελληνική και η Λατινική Γλώσσα, και σφαιρικής ενίσχυσης του μορφωτικού επιπέδου των υποψηφίων, οι οποίοι θα διευκολυνθούν και στις φιλολογικές και στις νομικές και στις ξενόγλωσσες σπουδές τους. Σκόπιμο μάλιστα είναι η διδασκαλία των Λατινικών να εισαχθεί από τη Β΄ Λυκείου, αφ' ης στιγμής είναι γενικά παραδεκτό ότι η κλασσική-ανθρωπιστική παιδεία, την οποία προωθούμε ως όραμα αγωγής, στηρίζεται σε δύο άξονες, την Αρχαία Ελληνική και τη Λατινική Γραμματεία. Αρνητικές προσεγγίσεις που υπονόμευσαν την παιδεία αυτή είναι πια καιρός να αναθεωρηθούν. Επομένως, η επαύξηση των ωρών της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και της Λατινικής Γραμματείας, καθώς και η διδασκαλία του Επιταφίου για όλους τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, συνιστούν απαραίτητα εφόδια για την υποστήριξη των ανθρωπιστικών ιδεωδών στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής και πατριωτικής παιδείας.