Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικόΣχόλιο του χρήστη Οι επί Θητεία και Αποσπασμένοι Καθηγητές του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών | 30 Απριλίου 2020, 23:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για το Άρθρο 19: Στην παρ. 1, αναφέρεται ότι «η θητεία των εκπαιδευτικών σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. είναι τετραετής». Οι διαδικασίες αξιολόγησης είναι εκ προοιμίου χρονοβόρες και επίπονες για όλους τους εμπλεκόμενους. Η αλλαγή από πενταετή θητεία σε τετραετή, θα δυσχεράνει περαιτέρω τη σχολική λειτουργία και θα αυξήσει τη γραφειοκρατία, σε έναν ευαίσθητο χώρο όπως το σχολικό περιβάλλον, στο οποίο προτεραιότητα θα πρέπει πάντα να δίνεται στο παιδαγωγικό και διδακτικό έργο. Στην παρ. 5, όπου αναφέρονται τα «κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.», από την περίπτωση 5) απουσιάζει η μοριοδότηση του χρόνου υπηρεσίας σε ΠΠΣ (Ν. 4072/2012, αρθ. 329, &4θθ και δικαστική απόφαση 20433/2017, ΓΑΚ: 20682/2014). Στο Άρθρο 19 αναφέρεται ότι όταν ένα σχολείο ορισθεί ως ΠΠΣ, οι εκπαιδευτικοί του αυτομάτως χάνουν τις οργανικές τους θέσεις (παρ. 15) και τους αποδίδονται άλλες σε μη-ΠΠΣ σχολεία (παρ. 16). Σαφώς, η διευκρίνιση αυτή είναι απαραίτητη για να αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί τι επιθυμούν να κάνουν. Αν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στον προγενέστερο Νόμο3966/2011, δεν θα είχαμε εγκλωβιστεί εμείς στην τωρινή κατάσταση (εργασιακά μετέωροι, καθώς μόνοι εμείς από όλους τους εκπαιδευτικούς στη Δημόσια Εκπαίδευση, παρότι αξιολογημένοι, δεν έχουμε ως σήμερα οργανική θέση, αλλά ούτε και δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης, συμμετοχής σε προκηρύξεις θέσεων, κτλ). Ωστόσο, εκφράζουμε την αμφιβολία μας για το αν θα υπάρξουν εκπαιδευτικοί που με τις τωρινές συνθήκες ανυπαρξίας οργανικών θέσεων (τουλάχιστον στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας στο οποίο υπαγόμαστε), θα συναινέσουν στο ορισμό του σχολείου τους σε Πρότυπο ή Πειραματικό, ρισκάροντας έτσι τις οριστικές θέσεις τους για να μπουν σε μία περιπέτεια αναζήτησης άλλης οργανικής τοποθέτησης. Στην παρ. 17, αναφέρεται ότι «Στη διάρκεια της θητείας του σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλλει αίτηση μετάθεσης ή απόσπασης». Θα πρέπει να προστεθεί το δικαίωμα α) βελτίωσης οργανικής θέσης, β) συμμετοχής σε προκηρύξεις για διεκδίκηση θέσεων ευθύνης, γ) εκπαιδευτικής άδειας και δ) άδειας άνευ αποδοχών. Στις παρ. 18-21, αναφέρεται ο τρόπος κάλυψης των λειτουργικών κενών στα ΠΠΣ με 1) αποσπάσεις, 2) διαθέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών από άλλα σχολεία 3) αναπληρωτές ή ωρομίσθιους. Η εμπειρία των προηγούμενων ετών έδειξε ότι από τη μεριά πολλών εκπαιδευτικών υπάρχει απροθυμία και άρνηση να διδάξουν σε ΠΠΣ, καθώς το όλο πλαίσιο λειτουργίας και αξιολόγησης και η έλλειψη αντισταθμιστικών κινήτρων τα καθιστά μη-ελκυστικά. Τέλος, θα πρέπει να αποσαφηνιστούν με κάθε λεπτομέρεια τα θέματα σειράς τοποθέτησης και υπεραριθμίας των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ για την κάλυψη του ωραρίου τους.