Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Οι επί Θητεία και Αποσπασμένοι Καθηγητές του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών | 30 Απριλίου 2020, 23:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για τα Άρθρα 20 & 21: Το πλαίσιο αξιολόγησης και ο αριθμός των εμπλεκόμενων αξιολογητών, έτσι όπως παρουσιάζεται στο νέο νομοσχέδιο αυξάνει τη γραφειοκρατία και τον εργασιακό φόρτο των εκπαιδευτικών και διευθυντών. Όπως έδειξε η προγενέστερη εμπειρία (με τον νόμο 3966/2011), αυτό οδηγεί σε εργασιακή εξουθένωση και κακές ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να προσφέρει παιδαγωγικό και διδακτικό έργο και όχι να αναλώνεται στη σύνταξη και υποβολή αξιολογικών εκθέσεων. Επιπλέον, η υπερβολική έμφαση σε δράσεις, εκδρομές, έρευνα, κτλ. οδηγεί κάποιους εκπαιδευτικούς να χάσουν το μέτρο. Υπάρχει δηλαδή κίνδυνος ο εμπλουτισμός του βιογραφικού για την επικείμενη αξιολόγηση να γίνει αυτοσκοπός (ιδιαίτερα στην περίπτωση απουσίας οργανικής θέσης). Δημιουργείται αυξημένος κίνδυνος να απομακρυνθούν από το ουσιαστικό έργο τους: το παιδαγωγικό και διδακτικό. Είναι αναγκαίο να αξιολογείται κυρίως ο πραγματικός χρόνος διδασκαλίας μέσα στη σχολική τάξη. Έτσι, κατά τη διάρκεια της κάθε σχολικής χρονιάς, θα πρέπει να γίνεται προσεκτικός προγραμματισμός ώστε να μην εμπλέκονται σε πολλά εκπαιδευτικά ταξίδια (για δράσεις, συνέδρια, διαγωνισμούς) συνεχώς οι ίδιοι εκπαιδευτικοί και μαθητές για να μην παρακωλύεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Στο Άρθρο 20, στην παρ. β) ορίζεται ότι «Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου αξιολογεί την επιστημονική και διδακτική επάρκεια του εκπαιδευτικού, ύστερα από συνολική εκτίμηση του έργου του, η οποία περιλαμβάνει παρατήρηση της διδασκαλίας στην τάξη και εκτίμηση του φακέλου με τις εργασίες και το διδακτικό υλικό, που ο εκπαιδευτικός παραχωρεί στους μαθητές». Ο κάθε Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου έχει ο ίδιος λογικά μία (ή το πολύ δύο) ειδικότητες, επομένως δεν είναι επιστημονικώς ορθό να παρακολουθεί μάθημα και να αξιολογεί εκπαιδευτικό διαφορετικής επιστημονικής ειδικότητας χωρίς γνώσεις της συγκεκριμένης διδακτικής μεθοδολογίας. 1. Άρα, θα ήταν πιο σωστό να παραλειφθεί η παραπάνω πρόταση, καθώς αρκεί η επόμενη «Για τη σύνταξη της έκθεσης αξιολόγησης ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου λαμβάνει υπόψη τις εκθέσεις, που συντάσσουν οι Σχολικοί Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου». 2. Κυρίως όμως, αντί για την ύπαρξη Σχολικών Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ανά σχολική μονάδα, θα πρέπει να εμπλέκονται στη διαδικασία οι Συντονιστές (ή Σύμβουλοι) Εκπαίδευσης, επειδή 1) είναι οι πλέον αρμόδιοι για το κάθε αντικείμενο και 2) το σχολικό κλίμα και οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων θα επηρεαστούν δυσμενώς, αν ο ένας συνάδελφος αξιολογεί τον άλλο.