• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Κ.' | 11 Δεκεμβρίου 2010, 11:16

    Μήπως πάλι τα πράγματα έχουν "μπερδευτεί" λίγο; Ο θεσμός του "μέντορα" ισχύει στις χώρες του εξωτερικού, ΟΧΙ για τους εκπαιδευτικούς, αλλά για τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται για να κάνουν μια δουλειά, να προσφέρουν τις γνώσεις τους και να εκτελέσουν το έργο τους όπως ΗΔΗ έχουν διδαχθεί από τις ΔΗΜΟΣΙΕΣ σχολές που έχουν αποφοιτήσει. Η εισαγωγή του θεσμού του μέντορα για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς μήπως είναι ακόμα μια προσπάθεια υποβάθμισης των πτυχίων και, κατ'επέκταση, των ΑΕΙ (συμπεριλαμβανομένων και των ΑΤΕΙ); Δεν πέτυχε η προσπάθεια υποβάθμισης που είχε γίνει προεκλογικά και αμέσως μετά τις εκλογές με την περιβόητη "Παιδαγωγική Επάρκεια"; Αλήθεια κ. Διαμαντοπούλου, θυμάστε τις εξαγγελίες σας; Λόγια ! Δεν έχει ολοκληρωθεί η προσπάθεια υποβάθμισης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού μέσα από την οικονομική αποδυνάμωση όλα αυτά τα χρόνια; Και δε μιλάω για ΜΙΑ και ΜΟΝΗ κυβέρνηση, αλλά για το σύνολο των κυβερνήσεων από το 1974 και μετά. Όχι ότι πριν ήταν καλύτερα, απλούστατα επειδή η πλειονότητα των Ελλήνων ήταν αγράμματοι είχαν τον εκπαιδευτικό, τον "δάσκαλο" σε ένα βάθρο επάνω. Μειώνοντας όμως το μισθό του, κατηγορώντας τον για ανεπάρκεια, προωθώντας (άμεσα ή έμμεσα) τα ιδιωτικά σχολεία και την εκπαίδευση στο εξωτερικό, ανεβάζοντας τον αριθμό των εισαχθέντων σε κάθε πόλη και χωριό (ψηφοθηρικοί λόγοι), καταφέρατε ο κάθε γονιός που γνωρίζει ανάγνωση και γραφή να θεωρεί το δάσκαλο του παιδιού του άχρηστο και ανεπαρκή. Ο ίδιος γονιός που δεν αντέχει στο σπίτι με 1 και 2 παιδιά, θεωρεί το σχολείο ως ένα μέρος "παρκαρίσματος" των παιδιών του για συγκεκριμένες ώρες ενώ απαξιώνει τις σπουδές που έκανε ο εκπαιδευτικός αλλά και το έργο που προσφέρει. Και τώρα έρχεστε και ζητάτε ευγενικότατα και δημοκρατικότατα (open gov) να δικαιολογήσετε τις πράξεις σας. Ποιες όμως είναι αυτές οι πράξεις; Η θεσμοθέτηση ενός ακόμα "ρόλου" στην εκπαίδευση; Ενώ μέχρι τώρα λέγατε πως έχουμε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη (δε φαίνονται επειδή είναι σε άλλες υπηρεσίες, αλήθεια, πόσο μειώθηκαν οι υπάλληλοι του Υπ. Παιδείας;), τώρα θέλετε να προσλάβουμε και άλλους; Αλήθεια, θα τους πληρώνετε κόβοντας τους μισθούς των βουλευτών; Αυτοί που θα προσλάβετε (και μάλλον θα πληρώνουμε) τι θα κάνουν; Θα συμβουλεύουν τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς; Αφού δε διορίζεται πια εκπαιδευτικούς, δεν έχετε κάνει κανένα διαγωνισμό πρόσληψης από το ΑΣΕΠ, ποιους θα συμβουλεύουν; Και αυτοί οι ίδιοι από ποιους θα μάθουν αυτή τη νέα λειτουγία; Άρα θα πρέπει να πληρώσετε (μάλλον να πληρώσουμε) και άλλους για να εκπαιδεύσουν κάποιους (τους μέντορες) ώστε να μάθουν κάτι το οποίο δε θα χρειαστεί να εξασκήσουν, αφού δεν υπάρχουν όπως είπαμε νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί. Αλήθεια, αυτός είναι ο "παραγωγικός" και "καινοτόμος" τρόπος καταπολέμησης της ανεργίας; Γιατί αν αυτό θεωρείται, αμφιβάλλω κατά πολύ ότι είστε ικανοί να λύσετε το πρόβλημα. Τουλάχιστον αυτό (το πρόβλημα) που ΕΣΕΙΣ λέτε ότι θέλετε να επιλύσετε.