Ως μητέρα δύο παιδιών στο ΠΣΠΘ αλλά και ως εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα ήθελα να εκφράσω τη δυσαρέσκεια μου στην αιφνίδια απόφαση να σταματήσει η διασύνδεση μεταξύ των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης στο ΠΣΠΘ καθώς και στα άλλα δύο ιστορικά Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πατρών όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 13 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.»
Φυσικά και είναι υποχρέωση της πολιτείας η δημιουργία πρότυπων σχολείων αλλά και δικαίωμα κάθε γονιού και μαθητή να επιλέξει που θα φοιτήσει. .Μετατρέποντας ,όμως ,το ΠΣΠΘ σε πρότυπο σχολείο κάτι τέτοιο παύει να ισχύει αφού η αρχική επιλογή του συγκεκριμένου σχολείου από πολλές οικογένειες έγινε με γνώμονα όχι μόνο την ιστορικότητα , τη σχέση του με το ΑΠΘ, τα υψηλά προσόντα των εκπαιδευτικών αλλά και με τη διασύνδεση του νηπιαγωγείου μέχρι το τέλος του Λυκείου.
Έτσι ,λοιπόν, η μετατροπή του ΠΣΠΘ σε πρότυπο θα προκαλέσει στους μαθητές αίσθημα ασφυκτικού κλοιού καθώς η υποχρέωση να πιέσουν τον εαυτό τους ακόμη περισσότερο με σκοπό την επιτυχία των εξετάσεων θα είναι αυτή που θα χαρακτηρίζει τη σχολική τους ζωή Ακόμη, κάτι τέτοιο είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει πολλά παιδιά σε άγχος και άλλες ψυχοσωματικές καταστάσεις στο φόβο ενδεχόμενης αποτυχίας αλλά και βίαιης απομάκρυνσης από τους φίλους και το σχολείο τους.
Επίσης ,οι εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο από τη μια υπονομεύουν ολοσχερώς τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου καθώς τα παιδιά θα δίνουν βαρύτητα μόνο στα μαθήματα που θα τους εξασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο τους ενώ από την άλλη θα επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό με το να οδηγούνται -προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες απαιτήσεις των εξετάσεων- στο φαύλο κύκλο της παραπαιδείας και των φροντιστηριακών μαθημάτων. Βέβαια σίγουρα θα υπάρξουν και τα παιδιά που δεν θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους αντικατοπτρίζοντας έτσι τις οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς τους.
Τέλος θα ήθελα να τονίσω πως η μετατροπή του σχολείου σε Πρότυπο ουσιαστικά καταργεί την ιδιότητα του ως Πειραματικό με την οποία υφίσταται από την έναρξη λειτουργίας του το 1934 καθώς το δείγμα των μαθητών δεν θα διακατέχεται από αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών της ελληνικής κοινωνίας αλλά αντιθέτως από έναν αριθμό αρίστων μαθητών.
Για το λόγο αυτό θα σας ζητούσα να επανεξετάσετε την πρόταση ώστε το ΠΣΠΘ να αναβαθμισθεί ουσιαστικά με νέες παιδαγωγικές μεθόδους και πρωτοποριακά προγράμματα πανεπιστημίου και όχι με τις συνεχείς εξετάσεις των παιδιών.
Ως μητέρα δύο παιδιών στο ΠΣΠΘ αλλά και ως εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα ήθελα να εκφράσω τη δυσαρέσκεια μου στην αιφνίδια απόφαση να σταματήσει η διασύνδεση μεταξύ των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης στο ΠΣΠΘ καθώς και στα άλλα δύο ιστορικά Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πατρών όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 13 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.» Φυσικά και είναι υποχρέωση της πολιτείας η δημιουργία πρότυπων σχολείων αλλά και δικαίωμα κάθε γονιού και μαθητή να επιλέξει που θα φοιτήσει. .Μετατρέποντας ,όμως ,το ΠΣΠΘ σε πρότυπο σχολείο κάτι τέτοιο παύει να ισχύει αφού η αρχική επιλογή του συγκεκριμένου σχολείου από πολλές οικογένειες έγινε με γνώμονα όχι μόνο την ιστορικότητα , τη σχέση του με το ΑΠΘ, τα υψηλά προσόντα των εκπαιδευτικών αλλά και με τη διασύνδεση του νηπιαγωγείου μέχρι το τέλος του Λυκείου. Έτσι ,λοιπόν, η μετατροπή του ΠΣΠΘ σε πρότυπο θα προκαλέσει στους μαθητές αίσθημα ασφυκτικού κλοιού καθώς η υποχρέωση να πιέσουν τον εαυτό τους ακόμη περισσότερο με σκοπό την επιτυχία των εξετάσεων θα είναι αυτή που θα χαρακτηρίζει τη σχολική τους ζωή Ακόμη, κάτι τέτοιο είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει πολλά παιδιά σε άγχος και άλλες ψυχοσωματικές καταστάσεις στο φόβο ενδεχόμενης αποτυχίας αλλά και βίαιης απομάκρυνσης από τους φίλους και το σχολείο τους. Επίσης ,οι εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο από τη μια υπονομεύουν ολοσχερώς τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου καθώς τα παιδιά θα δίνουν βαρύτητα μόνο στα μαθήματα που θα τους εξασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο τους ενώ από την άλλη θα επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό με το να οδηγούνται -προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες απαιτήσεις των εξετάσεων- στο φαύλο κύκλο της παραπαιδείας και των φροντιστηριακών μαθημάτων. Βέβαια σίγουρα θα υπάρξουν και τα παιδιά που δεν θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους αντικατοπτρίζοντας έτσι τις οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς τους. Τέλος θα ήθελα να τονίσω πως η μετατροπή του σχολείου σε Πρότυπο ουσιαστικά καταργεί την ιδιότητα του ως Πειραματικό με την οποία υφίσταται από την έναρξη λειτουργίας του το 1934 καθώς το δείγμα των μαθητών δεν θα διακατέχεται από αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών της ελληνικής κοινωνίας αλλά αντιθέτως από έναν αριθμό αρίστων μαθητών. Για το λόγο αυτό θα σας ζητούσα να επανεξετάσετε την πρόταση ώστε το ΠΣΠΘ να αναβαθμισθεί ουσιαστικά με νέες παιδαγωγικές μεθόδους και πρωτοποριακά προγράμματα πανεπιστημίου και όχι με τις συνεχείς εξετάσεις των παιδιών.