Είμαι γιαγιά μαθητή που φοιτά σε Πρότυπο Γυμνάσιο και εκπαιδευτικός εδώ και πολλά χρόνια. Θέλω να εκφράσω την αντίθεση μου στην διάταξη που προωθεί εισαγωγικές εξετάσεις στο Πρότυπο Λύκειο. Έχω να πω ότι πρέπει να βλέπουμε τους μαθητές όχι μόνο στο στενό περιβάλλον του σχολείου αλλά και γενικά ως παιδιά που γίνονται έφηβοι και μετέπειτα ενήλικες. Τα παιδιά αυτά δεν χρειάζονται μόνο τα μαθήματα, αλλά πρέπει να εξασκήσουν τις μουσικές τους ικανότητες, να αθληθούν, να κάνουν παρέες. Πρέπει να αναρωτηθούμε τι είδους πολίτες θέλουμε να έχουμε στην κοινωνία μας. Δεν πρέπει τα παιδιά αυτά να προσπαθήσουν να αναπτύξουν πολύπλευρα το χαρακτήρα τους, να αναπτύξουν κρίση και οξύνοια, να κοινωνικοποιηθούν για να ενταχθούν στην κοινωνία των ενηλίκων; Οι εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο θα είναι ένα εμπόδιο κοινωνικοποίησης, καθώς τα παιδιά αυτά θα περάσουν την Τρίτη Γυμνασίου προετοιμαζόμενοι γι’αυτές τις εξετάσεις και θα παραμελήσουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες που είναι πολύ σημαντικές για την ολόπλευρη ωρίμανση τους. Στην Α Λυκείου αρχίζει μετά ο προγραμματισμός για τις Πανελλήνιες, οπότε δεν μπορεί τα παιδιά να σπαταλήσουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο που θα έχουν στην Τρίτη Γυμνασίου προετοιμαζόμενοι για άλλες δύσκολες εξετάσεις και με μεγάλο διακύβευμα για αυτά. Παρακαλώ να επανεξετάσετε και εν τέλει να αποσύρετε την απόφαση για εισαγωγή εξετάσεων στο Πρότυπο Λύκειο. Εξετάσεις για εισαγωγή ήδη υπάρχουν σε κάποια Πρότυπα Λύκεια για να φοιτήσουν σε αυτά παιδιά που το επιθυμούν, χωρίς να παίρνουν τις θέσεις των ήδη υπαρχόντων παιδιών των Προτύπων Γυμνασίων. Δημιουργήστε λοιπόν σε κάθε Πρότυπο Λύκειο ένα επιπλέον τμήμα παιδιών, όπως ήδη γίνεται σε κάποια Πρότυπα Λύκεια και επιτρέψτε στα παιδιά που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια να συνεχίσουν τη φοίτηση τους στα Πρότυπα Λύκεια. Άλλωστε στην Ελλάδα το Λύκειο είναι συνέχεια του Γυμνασίου και ανήκει στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, τη δευτεροβάθμια…
Είμαι γιαγιά μαθητή που φοιτά σε Πρότυπο Γυμνάσιο και εκπαιδευτικός εδώ και πολλά χρόνια. Θέλω να εκφράσω την αντίθεση μου στην διάταξη που προωθεί εισαγωγικές εξετάσεις στο Πρότυπο Λύκειο. Έχω να πω ότι πρέπει να βλέπουμε τους μαθητές όχι μόνο στο στενό περιβάλλον του σχολείου αλλά και γενικά ως παιδιά που γίνονται έφηβοι και μετέπειτα ενήλικες. Τα παιδιά αυτά δεν χρειάζονται μόνο τα μαθήματα, αλλά πρέπει να εξασκήσουν τις μουσικές τους ικανότητες, να αθληθούν, να κάνουν παρέες. Πρέπει να αναρωτηθούμε τι είδους πολίτες θέλουμε να έχουμε στην κοινωνία μας. Δεν πρέπει τα παιδιά αυτά να προσπαθήσουν να αναπτύξουν πολύπλευρα το χαρακτήρα τους, να αναπτύξουν κρίση και οξύνοια, να κοινωνικοποιηθούν για να ενταχθούν στην κοινωνία των ενηλίκων; Οι εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο θα είναι ένα εμπόδιο κοινωνικοποίησης, καθώς τα παιδιά αυτά θα περάσουν την Τρίτη Γυμνασίου προετοιμαζόμενοι γι’αυτές τις εξετάσεις και θα παραμελήσουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες που είναι πολύ σημαντικές για την ολόπλευρη ωρίμανση τους. Στην Α Λυκείου αρχίζει μετά ο προγραμματισμός για τις Πανελλήνιες, οπότε δεν μπορεί τα παιδιά να σπαταλήσουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο που θα έχουν στην Τρίτη Γυμνασίου προετοιμαζόμενοι για άλλες δύσκολες εξετάσεις και με μεγάλο διακύβευμα για αυτά. Παρακαλώ να επανεξετάσετε και εν τέλει να αποσύρετε την απόφαση για εισαγωγή εξετάσεων στο Πρότυπο Λύκειο. Εξετάσεις για εισαγωγή ήδη υπάρχουν σε κάποια Πρότυπα Λύκεια για να φοιτήσουν σε αυτά παιδιά που το επιθυμούν, χωρίς να παίρνουν τις θέσεις των ήδη υπαρχόντων παιδιών των Προτύπων Γυμνασίων. Δημιουργήστε λοιπόν σε κάθε Πρότυπο Λύκειο ένα επιπλέον τμήμα παιδιών, όπως ήδη γίνεται σε κάποια Πρότυπα Λύκεια και επιτρέψτε στα παιδιά που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια να συνεχίσουν τη φοίτηση τους στα Πρότυπα Λύκεια. Άλλωστε στην Ελλάδα το Λύκειο είναι συνέχεια του Γυμνασίου και ανήκει στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, τη δευτεροβάθμια…