Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Αξιότιμη κυρία υφυπουργέ,
το νομοθετικό πλαίσιο που ἀλλαξε για τις παρατάσεις αποσπάσεων πέραν της πενταετίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες του εξωτερικού κατά το σχολικό έτος 2016/2017 επέφερε μεγάλα οικογενειακά και προσωπικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς αυτούς αλλά και στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού. Ειδικότερα δε όταν ο λόγος για τη διακοπή των παρατάσεων αυτών ήταν η μη επίσημη πιστοποίηση της "πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής" καθώς οι υπόλοιπες προϋποθέσεις του νόμου πληρούνταν στο ακέραιο.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να ταλαιπωρούνται εδώ και τρία χρόνια οι εκπαιδευτικοί αυτοί με άδειες ἀνευ αποδοχών, καθυστερημένη απόσπαση (Νοέμβριο ακόμα και Δεκέμβριο) και τοποθέτηση στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Εκπαιδευτικοί που ανήκουμε στην κατηγορία αυτή ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει τη μεταβατική διάταξη του Ν. 4415/2016, άρθρο 26, 1. γ με διατύπωση ανάλογη ώστε να υπαχθούμε κι εμείς στις περιπτώσεις παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο μέχρι τη συνταξιοδότηση καθώς έχουμε αποκτήσει την πιστοποίηση Γ1 της πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής και πληρούμε και τις υπόλοιπες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 26, 1. α, β.
Παρακαλούμε να εξετάσετε με ευαισθησία το αίτημά μας. Προσφέρουμε επί σειρά ετών στην εκπαίδευση των Ελληνόπουλων του εξωτερικού και γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στην οποία ζούμε. Και αμειβόμαστε μόνο με τις τακτικές αποδοχές της Ελλάδας.
Ελπίζουμε πάντα στην καλή διάθεση του υπουργείου και στην αποκατάσταση της ισονομίας των εκπαιδευτικών στο δικαίωμα παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό.
Με τιμή
Μαρία Μπιόκα
Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Αξιότιμη κυρία υφυπουργέ, το νομοθετικό πλαίσιο που ἀλλαξε για τις παρατάσεις αποσπάσεων πέραν της πενταετίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες του εξωτερικού κατά το σχολικό έτος 2016/2017 επέφερε μεγάλα οικογενειακά και προσωπικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς αυτούς αλλά και στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού. Ειδικότερα δε όταν ο λόγος για τη διακοπή των παρατάσεων αυτών ήταν η μη επίσημη πιστοποίηση της "πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής" καθώς οι υπόλοιπες προϋποθέσεις του νόμου πληρούνταν στο ακέραιο. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να ταλαιπωρούνται εδώ και τρία χρόνια οι εκπαιδευτικοί αυτοί με άδειες ἀνευ αποδοχών, καθυστερημένη απόσπαση (Νοέμβριο ακόμα και Δεκέμβριο) και τοποθέτηση στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία τους. Εκπαιδευτικοί που ανήκουμε στην κατηγορία αυτή ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει τη μεταβατική διάταξη του Ν. 4415/2016, άρθρο 26, 1. γ με διατύπωση ανάλογη ώστε να υπαχθούμε κι εμείς στις περιπτώσεις παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο μέχρι τη συνταξιοδότηση καθώς έχουμε αποκτήσει την πιστοποίηση Γ1 της πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής και πληρούμε και τις υπόλοιπες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 26, 1. α, β. Παρακαλούμε να εξετάσετε με ευαισθησία το αίτημά μας. Προσφέρουμε επί σειρά ετών στην εκπαίδευση των Ελληνόπουλων του εξωτερικού και γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στην οποία ζούμε. Και αμειβόμαστε μόνο με τις τακτικές αποδοχές της Ελλάδας. Ελπίζουμε πάντα στην καλή διάθεση του υπουργείου και στην αποκατάσταση της ισονομίας των εκπαιδευτικών στο δικαίωμα παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό. Με τιμή Μαρία Μπιόκα