Είμαι μητέρα μαθητή Β’ τάξης Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, ο οποίος εισήχθη μετά από δύσκολες και αδιάβλητες εξετάσεις, μια επίπονη, ψυχοφθόρα και πολυέξοδη διαδικασία. Ωστόσο, γνώριζε ότι ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή του στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, ήταν η συμμετοχή του μόνο σε εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ τάξη του Γυμνασίου. Είναι βέβαιο ότι αν γνωρίζαμε ότι αυτό δεν ισχύει δεν θα είχαμε υποβάλει το παιδί μας στη διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Ήδη η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο σε ένα εντελώς ξένο περιβάλλον, μακριά από όλες τις σχολικές φιλίες, υπήρξε δύσκολη. Πέραν των ανωτέρω θεωρώ ότι οι επιπλέον εξετάσεις θα αποτρέψουν πολλούς άριστους μαθητές από το να συμμετάσχουν στις εξετάσεις της Α’ Γυμνασίου λόγω του μελλοντικού ψυχικού και οικονομικού κόστους.
Απαντώντας σε κάποια σχόλια που αναφέρουν ότι τουλάχιστον το 1/3 και αρκετές χρονιές και το 1/2 των μαθητών δεν πληροί βασικά κριτήρια συνέχισης σπουδών σε πρότυπο Λύκειο, οι μελλοντικοί μαθητές των προτύπων γυμνασίων θα μπορούσαν να συνεχίζουν αυτοδίκαια στο αντίστοιχο λύκειο αν έχουν μέσο όρο βαθμολογιών στο γυμνάσιο πάνω από ένα όριο πχ άνω του 18.
Υποστηρίζεται ότι η επιβολή εξετάσεων έχει ως στόχο την παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου. Αυτός ακριβώς ο στόχος θεωρώ ότι εκπληρώνεται με τη δημιουργία περισσοτέρων προτύπων σχολείων.
Τέλος, στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι Πειραματικά Σχολεία μετατρέπονται σε Πρότυπα. Όσον αφορά στον τρόπο εισαγωγής, προβλέπεται ότι οι μαθητές που είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. ανώτερης βαθμίδας, δεν συμμετέχουν σε επιπλέον κλήρωση, αλλά η εισαγωγή τους υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Έχουν δηλαδή δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου Προτύπου Σχολείου χωρίς ποτέ να έχουν υποβληθεί σε εξετάσεις εισαγωγής.Τεράστια αδικία και ανισότητα για τους μαθητές γυμνασίου Προτύπων, παιδιά τα οποία υποβλήθηκαν σε δύσκολες εξετάσεις αριστείας και για να αποφοιτήσουν με απολυτήριο προτύπου Λυκείου, καλούνται να δώσουν πάλι εξετάσεις εισαγωγής. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά επαινείται την «τύχη» και όχι την αριστεία.
Είμαι μητέρα μαθητή Β’ τάξης Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, ο οποίος εισήχθη μετά από δύσκολες και αδιάβλητες εξετάσεις, μια επίπονη, ψυχοφθόρα και πολυέξοδη διαδικασία. Ωστόσο, γνώριζε ότι ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή του στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, ήταν η συμμετοχή του μόνο σε εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ τάξη του Γυμνασίου. Είναι βέβαιο ότι αν γνωρίζαμε ότι αυτό δεν ισχύει δεν θα είχαμε υποβάλει το παιδί μας στη διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Ήδη η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο σε ένα εντελώς ξένο περιβάλλον, μακριά από όλες τις σχολικές φιλίες, υπήρξε δύσκολη. Πέραν των ανωτέρω θεωρώ ότι οι επιπλέον εξετάσεις θα αποτρέψουν πολλούς άριστους μαθητές από το να συμμετάσχουν στις εξετάσεις της Α’ Γυμνασίου λόγω του μελλοντικού ψυχικού και οικονομικού κόστους. Απαντώντας σε κάποια σχόλια που αναφέρουν ότι τουλάχιστον το 1/3 και αρκετές χρονιές και το 1/2 των μαθητών δεν πληροί βασικά κριτήρια συνέχισης σπουδών σε πρότυπο Λύκειο, οι μελλοντικοί μαθητές των προτύπων γυμνασίων θα μπορούσαν να συνεχίζουν αυτοδίκαια στο αντίστοιχο λύκειο αν έχουν μέσο όρο βαθμολογιών στο γυμνάσιο πάνω από ένα όριο πχ άνω του 18. Υποστηρίζεται ότι η επιβολή εξετάσεων έχει ως στόχο την παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου. Αυτός ακριβώς ο στόχος θεωρώ ότι εκπληρώνεται με τη δημιουργία περισσοτέρων προτύπων σχολείων. Τέλος, στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι Πειραματικά Σχολεία μετατρέπονται σε Πρότυπα. Όσον αφορά στον τρόπο εισαγωγής, προβλέπεται ότι οι μαθητές που είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. ανώτερης βαθμίδας, δεν συμμετέχουν σε επιπλέον κλήρωση, αλλά η εισαγωγή τους υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Έχουν δηλαδή δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου Προτύπου Σχολείου χωρίς ποτέ να έχουν υποβληθεί σε εξετάσεις εισαγωγής.Τεράστια αδικία και ανισότητα για τους μαθητές γυμνασίου Προτύπων, παιδιά τα οποία υποβλήθηκαν σε δύσκολες εξετάσεις αριστείας και για να αποφοιτήσουν με απολυτήριο προτύπου Λυκείου, καλούνται να δώσουν πάλι εξετάσεις εισαγωγής. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά επαινείται την «τύχη» και όχι την αριστεία.