Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΚατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Κοσμόπουλος | 11 Δεκεμβρίου 2010, 19:51
Έχω να παρατηρήσω τα εξής σχετικά με τα αναφερόμενα στο κείμενο Διαβούλευσης: Αναγκαιότητα θεσμού και εννοιολογικός προσδιορισμός Κατά τη γνώμη μου υφίσταται η αναγκαιότητα του Θεσμού του Μέντορα, Αυτόν το ρόλο, για τους νεο-εισερχόμενους καθηγητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ήδη ατύπως, εθιμικά ή εξ ανάγκης τον αναλαμβάνει ο Διευθύνων τη σχολική μονάδα και συνάδελφος/οι της ίδιας ειδικότητας, στα πλαίσια της αλληλεγγύης (όταν αυτή υπάρχει...) που ομως, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές τους, δεν θεωρώ πως είναι αποτελεσματικός. Ο Σχολικός Σύμβουλος, εκτός εξαιρέσεων, λίγη συμβολή έχει συνήθως, αν και θεσμικά, αυτός είναι ο ρόλος του, συνεπικουρούμενος από τον Παιδαγωγικά Υπεύθυνο της περιοχής ευθύνης τους. Προσόντα και τυπικές προϋποθέσεις επιλογής 1. Υπάρχει αντίφαση όταν αναφέρετε πως: "Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εκπαιδευτική και διδακτική εμπειρία" και στα τυπικά προσόντα ορίζεται: "α) πενταετής διδακτική προϋπηρεσία και β) άσκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα δυο αμέσως προηγούμενα σχολικά έτη, από το χρόνο υποβολής της αίτησης" Έχω τη γνώμη πως πέντε έτη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ διδακτικής εμπειρίας ίσως ΝΑΙ, αλλά δυο έτη ΟΧΙ, δεν αποτελούν εγγύηση επάρκειας! Μάλλον αυτός, ο καθηγητής, θα έχει ΑΜΕΣΗ ανάγκη μέντορα! Διαδικασία και όροι επιλογής 1. Επιτέλους, για να είναι αδιάβλητη και αξιοκρατική η επιλογή των μεντόρων, και όχι μόνο, θα πρέπει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να επανδρώνονται από ΑΡΙΣΤΟΥΣ και ΑΚΟΜΜΑΤΙΣΤΟΥΣ. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί, κομματικά αναφερόμενοι αναλαμβάνουν να διαχειρίζονται υπηρεσιακές διαδικασίες, με απωλεσμένη, από της εκλογής τους, τη μαρτυρία της μεροληψίας. 2. "Μετά την επιλογή του ο μέντορας θα παρακολουθεί πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης." 1. Την ευθύνη αυτή μπορεί να την αναλάβει το πλησιέστερο ΑΕΙ η το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Πάτρας, που έχει τεχνογνωσία και μάλιστα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενηλίκων. Η Σχολή Δημόσιας Διοίκησης έχει επίσης εγκαταστάσεις και τεχνογνωσία οργάνωσης ταχύρυθμων, εστιασμένων σεμιναρίων. (Άλλωστε, οι πόροι λειτουργίας τους προέρχονται από τη φορολογία των ελλήνων πολιτών, αν δεν κάνω λάθος...). (Αλήθεια: δεν είναι μια καλή ιδέα και για την επιμόρφωση κάθε νέου Διευθυντή Σχολικής Μονάδας, που πελαγοδρομεί σε έναν ωκεανό νέων δεδομένων, χωρίς τα κατάλληλα "εργαλεία";) 2. Η επιμόρφωση του μέντορα μπορεί να διεξάγεται εντός του Ιουλίου (με ανάλογη αποζημίωση φυσικά), ώστε να είναι προετοιμασμένος με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. (Δεν είναι επίσης καλή ιδέα, να διορίζονται οι νέοι καθηγητές τον Μάιο, ώστε, να εγκλιματίζονται, επιμορφώνονται εισαγωγικά, τοποθετούνται, εγκαθίστανται, γνωρίζονται, προετοιμάζονται και είναι έτοιμοι, στη θέση τους την 1η Σεπτεμβρίου; Απλά, θα ξοδέψει το κράτος 4 επιπλέον μισθούς, στους 420 που θα κοστίσει σε όλη τη θητεία του (35 έτη) ο εκπαιδευτικός! Τα οφέλη όμως για τους μαθητές θα είναι πολλαπλάσια των 4 επιλέον μισθών.). Καθήκοντα - Διάρκεια και περιεχόμενο μεντορικής σχέσης - Διδακτικό και υπηρεσιακό ωράριο και άλλες λεπτομέρειες. 1. Η μείωση διδακτικού ωραρίου του μέντορα θα πρέπει να είναι γενναία (τουλάχιστον 3 ώρες τη εβδομάδα για κάθε νεοδιοριζόμενο που αναλαμβάνει). 2. Θα πρέπει φυσικά, να συνοδεύεται και από γενναία-γενναία οικονομική επιπλέον αμοιβή (όχι του "γνωστού" τύπου υπερωρικής απασχόλησης...). Αν δεν ικανοποιηθούν αυτά, φοβάμαι πως δύσκολα θα βρεθεί πρόθυμος καθηγητής να αναλάβει τις τόσες ευθύνες ενός μέντορα. 3. Αλήθεια σε όλον αυτόν τον βάσανο, ο Σχολικός Σύμβουλος θα έχει μόνο γραφειοκρατικού τύπου αρμοδιότητες; Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δόσατε να διατυπώσω κάποιες απόψεις μου.