Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
η πολιτική σας θέση υπέρ της αύξησης των πειραματικών και προτύπων σχολείων με ενίσχυση των υπασχουσών δομών της με βρήκε σύμφωνη από την πρώτη στιγμή. Η ίδρυση περισσότερων πειραματικών και πρότυπων σχολείων, μεταξύ πολλών άλλων, θα βοηθούσε στην αποσυμπίεση των υπαρχόντων (σ.σ. μεγάλος αριθμός συμμετοχής στην κλήρωση για τα πειραματικά, άρα πολύ μικρές οι πιθανότητες εισαγωγής, αντίστοιχα μεγάλος αριθμός δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις για τα πρότυπα με κατ’ αναλογία μεγαλύτερο ψυχολογικό φόρτο για τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτές και τις οικογένειές τους).
Ως μητέρα μαθήτριας της Γ δημοτικού στο ΠΣΠΑ (Δημοτικό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών), με έκπληξη και απογοήτευση στάθηκα στο άρθρο 13 του νέου πολυνομοσχεδίου. Η κατάργηση της υπάρχουσας διασύνδεσης στο ΠΣΠΑ και η μετατροπή του γυμνασίου και του λυκείου σε πρότυπα, αλλάζει ριζικά την ίδια την ταυτότητα του σχολείου μας, που λειτουργεί ως πειραματικό εδώ και 91 χρόνια. Για αυτό τον ενιαίο χαρακτήρα του το επιλέξαμε, τόσο εμείς όσο και οι υπόλοιπες οικογένειες των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο ΠΣΠΑ. Η εκπαίδευση και η ζωή εντός σχολικής κοινότητας δεν είναι μόνο τα σχολικά εγχειρίδια αλλά και οι ισχυροί δεσμοί που αναπτύσσονται ανάμεσα στα μέλη της, τους οποίους το άρθρο 13 δεν λαμβάνει υπόψη του. Υπόψη του δεν λαμβάνει όμως και την αξία του πειραματικού χαρακτήρα του συγκεκριμένου δημοτικού σχολείου, η οποία δεν θα έχει καμία συνέχεια για τους αποφοίτους του που δεν θα επιτύχουν στις εξετάσεις και θα επιστρέψουν, αναγκαστικά, στο σχολείο της γειτονιάς τους.
Για να αυξηθεί ο αριθμός των προτύπων σχολείων, ας ιδρυθούν καινούργια - αυτή θα ήταν μια ουσιαστική πολιτική παρέμβαση προς το καλύτερο. Διατηρήστε το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών ως έχει σε όλες του τις βαθμίδες, όπως φροντίσατε μέσα από το πολυνομοσχέδιο να υπάρχει διασύνδεση για τους αποφοίτους άλλων πειραματικών σχολείων με τις επόμενες βαθμίδες.
Αξιότιμη κυρία υπουργέ, η πολιτική σας θέση υπέρ της αύξησης των πειραματικών και προτύπων σχολείων με ενίσχυση των υπασχουσών δομών της με βρήκε σύμφωνη από την πρώτη στιγμή. Η ίδρυση περισσότερων πειραματικών και πρότυπων σχολείων, μεταξύ πολλών άλλων, θα βοηθούσε στην αποσυμπίεση των υπαρχόντων (σ.σ. μεγάλος αριθμός συμμετοχής στην κλήρωση για τα πειραματικά, άρα πολύ μικρές οι πιθανότητες εισαγωγής, αντίστοιχα μεγάλος αριθμός δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις για τα πρότυπα με κατ’ αναλογία μεγαλύτερο ψυχολογικό φόρτο για τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτές και τις οικογένειές τους). Ως μητέρα μαθήτριας της Γ δημοτικού στο ΠΣΠΑ (Δημοτικό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών), με έκπληξη και απογοήτευση στάθηκα στο άρθρο 13 του νέου πολυνομοσχεδίου. Η κατάργηση της υπάρχουσας διασύνδεσης στο ΠΣΠΑ και η μετατροπή του γυμνασίου και του λυκείου σε πρότυπα, αλλάζει ριζικά την ίδια την ταυτότητα του σχολείου μας, που λειτουργεί ως πειραματικό εδώ και 91 χρόνια. Για αυτό τον ενιαίο χαρακτήρα του το επιλέξαμε, τόσο εμείς όσο και οι υπόλοιπες οικογένειες των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο ΠΣΠΑ. Η εκπαίδευση και η ζωή εντός σχολικής κοινότητας δεν είναι μόνο τα σχολικά εγχειρίδια αλλά και οι ισχυροί δεσμοί που αναπτύσσονται ανάμεσα στα μέλη της, τους οποίους το άρθρο 13 δεν λαμβάνει υπόψη του. Υπόψη του δεν λαμβάνει όμως και την αξία του πειραματικού χαρακτήρα του συγκεκριμένου δημοτικού σχολείου, η οποία δεν θα έχει καμία συνέχεια για τους αποφοίτους του που δεν θα επιτύχουν στις εξετάσεις και θα επιστρέψουν, αναγκαστικά, στο σχολείο της γειτονιάς τους. Για να αυξηθεί ο αριθμός των προτύπων σχολείων, ας ιδρυθούν καινούργια - αυτή θα ήταν μια ουσιαστική πολιτική παρέμβαση προς το καλύτερο. Διατηρήστε το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών ως έχει σε όλες του τις βαθμίδες, όπως φροντίσατε μέσα από το πολυνομοσχέδιο να υπάρχει διασύνδεση για τους αποφοίτους άλλων πειραματικών σχολείων με τις επόμενες βαθμίδες.