• Σχόλιο του χρήστη 'Α. Κ.' | 1 Μαΐου 2020, 10:37

    Οι ιδιαίτερες συνθήκες, οι οποίες επικρατούν παγκοσμίως λόγω της πανδημίας COVID-19, αναδεικνύουν για ακόμη μια φορά την ανάγκη βιολογικού εγγραμματισμού των μαθητών μας. Η διδασκαλία της Βιολογίας στα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί, παρά το γεγονός ότι αποτελεί μία από τις πιο εξελισσόμενες επιστήμες, έχοντας προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για την βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής του ανθρώπου. Στο παρόν νομοσχέδιο, προτείνεται η γραπτή εξέταση του μαθήματος της Βιολογίας στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου, χωρίς αντίστοιχη αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Υπάρχει ανάγκη αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 1 σε 2 για να υπάρχει επαρκής χρόνος κάλυψης της διδακτέας ύλης αλλά για την εκτέλεση περισσότερων εργαστηριακών ασκήσεων. Τα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων" δεν πρέπει να έχουν την τύχη του μαθήματος "Project", το οποίο ανατίθεται σε καθηγητές οποιαδήποτε ειδικότητας με μοναδικό γνώμονα τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου. Θεματικές ενότητες όπως αυτές της Αγωγής Υγείας και της Οικολογίας πρέπει να διδάσκονται αποκλειστικά από Βιολόγους. Προς όφελος των μαθητών θα ήταν επίσης η επαναφορά του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας στη Γ' Λυκείου από πολλές απόψεις. Και ως ένα μάθημα πραγματικά "Γενικής Παιδείας" που προσφέρει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και την ευαισθητοποίηση για θέματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος στην εποχή της κλιματικής αλλαγής και στην πρόληψη μεταδοτικών ασθενειών στην εποχή της COVID-19 και του αντιεμβολιαστικού κινήματος. Θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει το 5ο μάθημα που θα ανοίξει σχολές άλλων επιστημονικών πεδίων σε μαθητές που δεν παρακολουθούν τον προσανατολισμό θετικών σπουδών.