Χριστός Ανέστη!
Διαβάζοντας τις «νέες» δεξιότητες που θέλετε να εισάγετε στα νηπιαγωγεία, αναρωτιέμαι αν έχετε υπόψη σας ότι το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου ήδη δίνει την δυνατότητα στις/στους νηπιαγωγούς να ασχοληθούν με όλα αυτά, αναλόγως με την τάξη την οποία έχει η καθεμιά από εμάς να αντιμετωπίσει κάθε φορά. Δεν μπορούν οι άλλες ειδικότητες να διδάξουν όλα αυτά στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έχει αντικείμενα που εμπλέκονται το ένα μέσα στο άλλο στις δραστηριότητες που γίνονται, ενώ οι δραστηριότητες δεν μπορούν να υπερβαίνουν κάποια ώρα, αναλογιζόμενοι ότι ένα παιδί μπορεί να συγκεντρωθεί 1 με 1,5 λεπτό ανά χρόνο ηλικίας του. Τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία επιπλέον απαγορεύεται να βρίσκονται καθηλωμένα σ΄ ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή ή οθόνη πάνω από 5 λεπτά. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα παιδιά δημιουργούν συνάψεις στον εγκέφαλο και η εκτεταμένη έκθεσή τους σε μια οθόνη αποσυνδέει τους νευρώνες. Τι είδους παιδιά θέλουμε να κάνουμε; Παιδία με «καμένο» εγκέφαλο ή παιδιά δημιουργικά και έξυπνα; Τα παιδιά έχουν ανάγκη επαφής με τη φύση, όπου η αρμονία και η ηρεμία τα γαληνεύει. Από τον εγκλεισμό και τις νέες τεχνολογίες τα παιδιά έχουν αγριέψει και ασκούν βία, την οποία βλέπουν αλλά και βιώνουν. Επιπλέον, δεν είναι ανάγκη να μιλήσουμε για το πόσο έχουν πονηρευτεί τα παιδιά με τα εν πολλοίς ερεθίσματα που δέχονται, αφού είναι ευρύτερα γνωστό. Οπωσδήποτε χρειάζεται για όλα αυτά τα θέματα ενημέρωση, αλλά από την εκπαιδευτικό της τάξης που μπορεί να κρίνει τί ενημέρωση, και πόση ενημέρωση χρειάζεται κάθε ομάδα παιδιών• από την εκπαιδευτικό που οι γονείς την ξέρουν γιατί τη βλέπουν κάθε μέρα και την εμπιστεύονται. Τα παιδιά χρειάζονται πάνω απ΄ όλα να γίνουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ που να είναι γεμάτοι αγάπη για το συνάνθρωπο τους και να σέβονται το περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό). Και, δυστυχώς, εκεί έχει αποτύχει εν πολλοίς το ελληνικό σχολείο. Η αγάπη και το «εμείς» έχει ξεχαστεί. Δεν υπάρχει ήθος. Κυριαρχεί το «εγώ». Γι΄ αυτό και η κοινωνία και η οικονομία έχει φτάσει εκεί που είναι και περάσαμε από το 2008 από «σαράντα κύματα». Ο Αϊνστάιν έλεγε ότι για να γίνει ένα παιδί έξυπνο πρέπει να του διαβάζουμε παραμύθια. Εγώ θα συμπληρώσω και κάτι άλλο. Να του διαβάζουμε και βίους αγίων όπου η αγάπη ,η υπομονή, η θυσία και η ταπεινότητα αυτών των ανθρώπων είναι παράδειγμα προς μίμηση. Αλλά πάνω απ΄ όλα, οι νηπιαγωγοί, που είναι και οι δεύτερες «μαμάδες» ή οι δεύτεροι «μπαμπάδες», πρέπει να είναι το παράδειγμα σ΄ αυτά τα παιδιά. Εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια καλύτερη κοινωνία για τις επόμενες γενιές. Το νηπιαγωγείο ήταν παράθυρο ελπίδας μέχρι τώρα. Μην το κλείσετε και το «σχολειοποιήσετε» κόβοντας τα φτερά των παιδιών – πράγμα που κάνετε στο δημοτικό.
Χριστός Ανέστη! Διαβάζοντας τις «νέες» δεξιότητες που θέλετε να εισάγετε στα νηπιαγωγεία, αναρωτιέμαι αν έχετε υπόψη σας ότι το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου ήδη δίνει την δυνατότητα στις/στους νηπιαγωγούς να ασχοληθούν με όλα αυτά, αναλόγως με την τάξη την οποία έχει η καθεμιά από εμάς να αντιμετωπίσει κάθε φορά. Δεν μπορούν οι άλλες ειδικότητες να διδάξουν όλα αυτά στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έχει αντικείμενα που εμπλέκονται το ένα μέσα στο άλλο στις δραστηριότητες που γίνονται, ενώ οι δραστηριότητες δεν μπορούν να υπερβαίνουν κάποια ώρα, αναλογιζόμενοι ότι ένα παιδί μπορεί να συγκεντρωθεί 1 με 1,5 λεπτό ανά χρόνο ηλικίας του. Τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία επιπλέον απαγορεύεται να βρίσκονται καθηλωμένα σ΄ ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή ή οθόνη πάνω από 5 λεπτά. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα παιδιά δημιουργούν συνάψεις στον εγκέφαλο και η εκτεταμένη έκθεσή τους σε μια οθόνη αποσυνδέει τους νευρώνες. Τι είδους παιδιά θέλουμε να κάνουμε; Παιδία με «καμένο» εγκέφαλο ή παιδιά δημιουργικά και έξυπνα; Τα παιδιά έχουν ανάγκη επαφής με τη φύση, όπου η αρμονία και η ηρεμία τα γαληνεύει. Από τον εγκλεισμό και τις νέες τεχνολογίες τα παιδιά έχουν αγριέψει και ασκούν βία, την οποία βλέπουν αλλά και βιώνουν. Επιπλέον, δεν είναι ανάγκη να μιλήσουμε για το πόσο έχουν πονηρευτεί τα παιδιά με τα εν πολλοίς ερεθίσματα που δέχονται, αφού είναι ευρύτερα γνωστό. Οπωσδήποτε χρειάζεται για όλα αυτά τα θέματα ενημέρωση, αλλά από την εκπαιδευτικό της τάξης που μπορεί να κρίνει τί ενημέρωση, και πόση ενημέρωση χρειάζεται κάθε ομάδα παιδιών• από την εκπαιδευτικό που οι γονείς την ξέρουν γιατί τη βλέπουν κάθε μέρα και την εμπιστεύονται. Τα παιδιά χρειάζονται πάνω απ΄ όλα να γίνουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ που να είναι γεμάτοι αγάπη για το συνάνθρωπο τους και να σέβονται το περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό). Και, δυστυχώς, εκεί έχει αποτύχει εν πολλοίς το ελληνικό σχολείο. Η αγάπη και το «εμείς» έχει ξεχαστεί. Δεν υπάρχει ήθος. Κυριαρχεί το «εγώ». Γι΄ αυτό και η κοινωνία και η οικονομία έχει φτάσει εκεί που είναι και περάσαμε από το 2008 από «σαράντα κύματα». Ο Αϊνστάιν έλεγε ότι για να γίνει ένα παιδί έξυπνο πρέπει να του διαβάζουμε παραμύθια. Εγώ θα συμπληρώσω και κάτι άλλο. Να του διαβάζουμε και βίους αγίων όπου η αγάπη ,η υπομονή, η θυσία και η ταπεινότητα αυτών των ανθρώπων είναι παράδειγμα προς μίμηση. Αλλά πάνω απ΄ όλα, οι νηπιαγωγοί, που είναι και οι δεύτερες «μαμάδες» ή οι δεύτεροι «μπαμπάδες», πρέπει να είναι το παράδειγμα σ΄ αυτά τα παιδιά. Εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια καλύτερη κοινωνία για τις επόμενες γενιές. Το νηπιαγωγείο ήταν παράθυρο ελπίδας μέχρι τώρα. Μην το κλείσετε και το «σχολειοποιήσετε» κόβοντας τα φτερά των παιδιών – πράγμα που κάνετε στο δημοτικό.